• ZBIÓRKA KRZYŻÓWEK, WYKREŚLANEK

          • W okresie świątecznym, kiedy radość i wspólnota są szczególnie ważne, nasza społeczność szkolna postanowiła sprawić pensjonariuszom Domu Pomocy Społecznej w Kozienicach wyjątkową niespodziankę. Zamiast tradycyjnych prezentów, zdecydowaliśmy się na coś, co mogłoby dostarczyć zarówno rozrywki, jak i stymulować umysły - krzyżówki i wykreślanki.

            Pomysł ten narodził się z przekonania, że aktywne spędzanie czasu i ćwiczenie umysłu są kluczowe dla zdrowia i dobrej kondycji psychicznej osób starszych.

            Zbiórka zorganizowana w naszej szkole trwała trzy tygodnie. Dzięki hojności wszystkich darczyńców udało się nam zebrać karton różnego rodzaju krzyżówek i zadań słowno-logicznych. Uczniowie postanowili także okazać swoją miłość i troskę seniorom poprzez własnoręcznie wykonane dekoracje wielkanocne, które dołączyliśmy do niespodzianki. 26 marca wszystkie prezenty trafiły do Domu Pomocy Społecznej w Kozienicach.

            Serdecznie dziękujemy osobom, które zaangażowały się w naszą akcję! Każdy może przyczynić się do tworzenia lepszego i bardziej zjednoczonego świata poprzez proste, ale serdeczne gesty.

          • ZŁOTA 10 - MAZOWIECKA SZKÓŁKA DZIENNIKARSKA

          • Ruszyła 9. edycja warsztatów „Złota 10, czyli Mazowiecka Szkółka Dziennikarska”. Jest to autorski projekt właścicieli Radia Radom Joanny Stachurskiej-Ruszkowskiej oraz Pawła Wolskiego, którego celem jest przedstawienie uczniom na czym polega praca dziennikarza. 26 marca, we wtorek, dziennikarze Radia Radom zawitali w naszej szkole i poprowadzili warsztaty dziennikarskie.

            W warsztatach wzięli udział uczniowie klas siódmej i ósmej, mieli okazję poznać pracę dziennikarza i nawet sami spróbować na czy polega dziennikarstwo. 

            Partnerem wydarzenia jest Samorząd Województwa Mazowieckiego. Patronat honorowy nad warsztatami objął wicemarszałek Rafał Rajkowski.  Mazowsze serce Polski

          • ŚWIATOWY DZIEŃ WODY

          • 22 marca zerówkowicze obchodzili Światowy Dzień Wody. Jego celem jest zwrócenie uwagi na kwestię zanieczyszczenia i marnowania zasóibów wody na Ziemi. 

            Dla dzieci z oddziału zerowego był to aktywny dzień, pełen pracy i dobrej zabawy.Tego dnia dzieci zajęcia rozpoczęły od odkodowania nazwy wydarzenia, które obchodziliśmy, następnie wysłuchały wiersza i wdały się w dyskusję, co możemy zrobić, aby chronić wodę i jej nie marnować. Dzieci utrwalały też przeliczanie i utrwalanie zapisu graficznego cyfr. Było przy tym sporo emocji, ponieważ druż yny rywalizowały ze sobą, kto szybciej wykona zadanie.

            Na ostudzenie emocji dzieci wykonały pracę plastyczną i przy okazji poznały rośliny i zwierzątka żyjące w wodzie, a także dowiedziały się, jak zabarwić wodę na kolor niebieski.

            W czasie zajęć jogi również nawiązaliśmy do święta wody i przenieśliśmy się w podwodny świat, gdzie spotkaliśmy wiele wodnych mieszkańców. Naszym celem było odnalezienie skarbu, którym okazał się każdy z nas Ale, aby dotrzeć do tej wiedzy, dzieci musiały zmierzyć się z różnymi zadaniami, które wymagały dużo skupienia i spokoju.

            Światowy Dzień Wody w zerówce był nie tylko okazją do nauki, ale także do wspólnej zabawy i refleksji nad tym, jak możemy dbać o nasze zasoby wodne, aby zapewnić ich dostępność dla przyszłych pokoleń.

          • LEKCJA W MUZEUM HISTORII ŻYDÓW POLSKICH POLIN W WARSZAWIE

          • Uczniowie starszych klas odwiedzi 21 marca Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie. Była to prawie trzygodzinna fascynująca wyprawa w przeszłość ukazująca 1000 lat dziejów polskich Żydów.

            Oprócz prezentowanej w kolejnych multimedialnych odsłonach historii osadnictwa Żydów oraz ich znaczenia w historii Polski mogliśmy także zapoznać się z ich życiem codziennym, zajęciami, oryginalną kulturą, tradycjami i religią. Osobnym, wstrząsającym miejscem w tym nowoczesnym muzeum była ekspozycja poświęcona martyrologii narodu żydowskiego podczas II wojny światowej - Holokaust. Niewyobrażalna tragedia całego narodu opowiedziana losami pojedynczych ludzi najbardziej przemawiała do wyobraźni. Podobnie jak ukazane różne postawy Polaków wobec tej tragedii - godnych najwyższej pogardy szmalcowników i bohaterów, którzy, ryzykując życiem, nieśli pomoc swoim żydowskim sąsiadom.

          • PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY

          • Wreszcie nadszedł ten magiczny dzień - pierwszy dzień wiosny!

            Dziś w naszej szkole odbyła się wyjątkowa ceremonia pożegnania zimy, podczas której uczniowie tradycyjnie topili lub palili marzanny, aby symbolicznie pożegnać chłodne miesiące i powitać ciepłe, słoneczne dni. Efekty tych działań były zaskakująco zadowalające - widać, że wiosna przynosi ze sobą nową energię i radość! Należy w tym miejscu dodać, że zadbaliśmy o to, by topione przez nas Marzanny wykonane były jedynie z materiałów ekologicznych czyli naturalnych i szybko ulegających biodegradacji.

            Ale to jeszcze nie koniec niespodzianek! Ogłosiliśmy także "święto szalonej fryzury" , które cieszyło się zainteresowaniem. Uczniowie przyszli do szkoły w kreatywnych i szalonych fryzurach, co sprawiło, że atmosfera była jeszcze bardziej radosna i pełna śmiechu!

            21 marca to również Dzień Kolorowej Skarpetki ,ma szczególne znaczenie dla osób z zespołem Downa oraz dla całej społeczności, aby wyrazić wsparcie, akceptację i promować świadomość na temat tej niezwykłej grupy ludzi.

            W naszej szkole również włączyliśmy się do tego pięknego święta, nosząc skarpetki nie do pary, wyrażając naszą solidarność oraz szacunek dla osób z zespołem Downa oraz ich rodzin.

            Niech wiosna przyniesie nam wiele radości, kreatywności i świetnej zabawy!

          • BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ

          • W dniu 20 marca, poprzez zajęcia psychoedukacyjne prowadzone przez psychologa szkolnego, włączyliśmy się do ogólnopolskiej kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj” organizowanej przez Cartoon Network. Twarzą akcji zostawali znani sportowcy, skoczkowie narciarscy czy piłkarze, którzy zachęcaja dzieci do gry fair play i propaguje koleżeńskie zachowania. Kampania pod patronatem honorowym Rzecznika Praw Dziecka, w partnerstwie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, ma pomóc najmłodszym, rodzicom i nauczycielom radzić sobie z problemem dokuczania.

          • WIELKANOCNE WIANKI

          • Dziś nasza szkolna sala nr 3 zamieniła się w pracownię małych artystów! Uczniowie klasy pierwszej, pod czujnym okiem pani katechetki-florystki Joanny Młynarczyk, wkroczyli w świat wielkanocnych tradycji.

            Z gałązek brzozowych, które szumiały wiosenną melodią, powstały przepiękne wianki wielkanocne - każdy z nich to małe dzieło sztuki, wyjątkowe jak uśmiech naszych pierwszaków.

            Przeplatając zielone gałązki, dzieci uczyły się nie tylko cierpliwości i precyzji, ale też o tradycjach wielkanocnych, które są tak bliskie naszym sercom. To była prawdziwa feeria barw, uśmiechów i twórczej energii, która rozgrzewała pomimo wiosennego chłodu na zewnątrz. Zapraszamy do galerii zdjęć, by podziwiać te wspaniałe dzieła naszych małych artystów!

          • PRZEDSZKOLAKI CZEKAJĄ NA WIOSNĘ

          • Chociaż marcowa pogoda nas nie rozpieszcza, przedszkolaki starają się ze wszystkich przegonić zimę! Wykonaliśmy stroiki wielkanocne z owsa oraz przygotowaliśmy wiosenne prace plastyczne. Miejmy nadzieję, że Pani Wiosna spojrzy na nas nieco łaskawszym wzrokiem...

          • NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA 2.0

          • Znaleźliśmy się na liście beneficjentów dotacji ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025. przeznaczona jest na zakup nowości wydawniczych, elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych oraz na realizację działań promujących czytelnictwo.

            Jak czytamy na stronie Urzędu Miasta i Gminy Magnuszew: "Dzięki pozyskanemu wsparciu w terminie do 31 grudnia 2024 r. dla dzieci uczęszczających do oddziałów przedszkolnych w Szkołach Podstawowych w Rozniszewie, Przydworzycach, Chmielewie i Mniszewie zakupione zostaną nowości wydawnicze dostosowane do ich wieku. Dodatkowo księgozbiory w Szkołach Podstawowych w Magnuszewie, Rozniszewie, Chmielewie oraz Mniszewie wzbogacą się o nowości wydawnicze w szczególności książki historyczne w tym poświęcone historii Polski XX wieku oraz brakujące lektury. Zakupione zostaną także niezbędne elementy wyposażenia do bibliotek szkolnych. Celem realizowanego programu jest wspieranie i rozwijanie zainteresowań dzieci i uczniów przez promocję czytelnictwa. We wszystkich placówkach zorganizowane zostaną również akcje popularyzujące czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży.

             

            Koszt całości zadania to 38 750,00 zł, z czego pozyskana dotacja to kwota 31 000,00 zł, zaś kwota 7 750,00 zł to środki własne gminy.

            Wysokość otrzymanego wsparcia dla poszczególnych szkół:

            Szkoła Podstawowa w Magnuszewie 12 000,00 zł

            Szkoła Podstawowa w Rozniszewie 6 500,00 zł

            Szkoła Podstawowa w Chmielewie 5 500,00 zł

            Szkoła Podstawowa w Mniszewie 4 500,00 zł

            Szkoła Podstawowa w Przydworzycach 2 500,00 zł ."

          • MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ MATEMATYKI

          • Za najmłodszymi uczniami naszej szkoły bardzo intensywny i pracowity dzień, obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Matematyki . Inicjatywa ta, zapoczątkowana w 2007 roku przez organizację World Education Games, ma na celu pokazanie dzieciom zupełnie nowej strony matematyki, sprawiając, że staje się ona nie tylko bardziej zrozumiała, ale także przyjemniejsza.

            Główną ideą tego święta jest zachęcenie uczniów do nauki matematyki poprzez niekonwencjonalne metody. Chodzi o to, aby dzieci przekonały się, że matematyka nie musi być nudnym zbiorem równań w podręczniku, ale może być fascynującym procesem, który towarzyszy nam w codziennym życiu.

            Podczas Dnia Matematyki dzieci miały do wykonania wiele różnorodnych zadań, które skupiały się na praktycznym zastosowaniu matematyki.

            Dzieci zmierzyły się z ważeniem i mierzeniem. Miały okazję użyć różnych narzędzi, takich jak elektroniczna waga kuchenna, waga szalkowa czy miarka do odmierzania różnych przedmiotów. Szacowały wagę produktów spożywczych, mierzyły długość zabawek, porównywały wysokość różnych przedmiotów. Poprzez praktyczne działanie dzieci uczyły się pojęć takich jak ciężar, długość czy objętość, co sprawia, że matematyka staje się dla nich bardziej zrozumiała i przyjemna.

            Podczas obliczeń czasowych, dzieci korzystały z klepsydry, która jest tradycyjnym narzędziem do mierzenia czasu opartym na spływających przez wąski otwór ziarenek piasku, szacowaliśmy do ilu zdążymy policzyć w 1 minutę, ile razy zabije nasze serce. Pomogło to dzieciom zrozumieć koncepcję upływu czasu i jego pomiaru.

            Oprócz tego, dzieci brały udział w rozwiązywaniu łamigłówek matematycznych. Obejmowały różnego rodzaju zagadki logiczne, układanki matematyczne czy zadania problemowe, które wymagały zastosowania zdobytej wiedzy matematycznej w praktyce. Rozwiązywanie łamigłówek nie tylko rozwija umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, ale także sprawia, że matematyka staje się dla dzieci bardziej interesująca i przyjemna.

            Dzieci uczyły się także w praktyce jak rozmieniać pieniądze na mniejsze nominały oraz jak robić zakupy za podaną kwotę.

            Dzień Matematyki to nie tylko święto samej matematyki, ale także święto nauki i odkrywania, które inspiruje dzieci do eksploracji i poznawania świata w sposób nowatorski i kreatywny.

          • ASY INTERNETU - WIDEOKONFERENCJA

          • Dziś mieliśmy niezwykłą przyjemność uczestniczyć w Konferencji Asów Internetu, która odbyła się online. To wydarzenie było nie tylko inspirujące, ale także bardzo pouczające zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. Prowadzącymi tego wydarzenia byli Justyna Suchecka i Radomir Wit, którzy serdecznie nas powitali i wprowadzili w tematykę wydarzenia. Dzięki przygotowanym scenariuszom lekcji i kartom pracy, wszyscy uczestnicy mogli aktywnie uczestniczyć w zajęciach.

            Pierwsze zajęcia były skierowane do najmłodszych – 5-6 latków. Nauczyliśmy się, jak rozpoznawać fałszywe informacje, co jest niezwykle ważne w dzisiejszym świecie pełnym dezinformacji i fake newsów.

            Kolejne lekcje były równie interesujące. Dla uczniów klas 1-3 omówiliśmy temat mapy uważności oraz roli rozsądku w korzystaniu z internetu. W klasach 4-6 poruszyliśmy temat odpowiedzialności cyfrowej i mocy, jaką ma każdy z nas w sieci. Natomiast dla uczniów klas 7-8 dyskutowaliśmy o umiejętności rozróżniania prawdy od fałszu w informacjach online.

            Wszystkie te lekcje były nie tylko pouczające, ale także angażujące dla uczniów. Dzięki nim zdobyliśmy nową wiedzę i umiejętności, które na pewno przydadzą się nam w codziennym korzystaniu z internetu.

            Konferencja Asów Internetu była naprawdę wartościowym doświadczeniem, które pomogło nam lepiej zrozumieć i radzić sobie w cyfrowym świecie. Nie możemy się doczekać kolejnych takich wydarzeń!

          • DZIEŃ KOBIET

          • Dziś świętujemy wyjątkowość, siłę i piękno kobiet! Dlaczego właśnie 8 marca? Bo kobiety to ósmy cud świata!

            W naszej szkole Rada Uczniów postanowiła uczcić to święto w wyjątkowy sposób. Dziewczyny i nauczycielki zaprezentowały się w spódniczkach lub sukienkach, podkreślając swoją kobiecość i elegancję

            To jeszcze nie koniec niespodzianek! Nasi utalentowani chłopcy podczas zajęć na świetlicy zajęli się pieczeniem babeczek. Ich wysiłek i zaangażowanie zaowocowały przepysznymi wypiekami, które pięknie udekorowane zostały wręczone wszystkim kobietom w naszej szkole. Panowie spisali się na medal.

            Niech ten dzień będzie pełen uśmiechu, ciepła i zasłużonego odpoczynku!

            P.S. W naszej szkole pojawiła się nowa uczennica

          • MIŁE PODZIĘKOWANIA

          • Czy pamiętacie akcję fundacji Redemptoris Missio ,,Podaj mydło". Zbieraliśmy mydło w kostkach, które trafiło do lekarzy w Afryce walczących z panującymi tam epidemiami. Dziś spotkała nas miła niespodzianka, otrzymaliśmy podziękowania od organizatora akcji Fundacji Pomocy Humanitarnej "Redemptoris Missio" za udział w akcji oraz tytuł SZKOŁY Z MISJĄ za wspieranie działań na rzecz najbiedniejszych mieszkańców świata.

          • "URODZINY PUŁASKIEGO"

          • Na zaproszenie Pani Dyrektor Iwony Stefaniak - 6 marca odwiedziliśmy Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce. Wizyta miała bardzo szczególny charakter – uczniowie klasy 7 i 8 pojechali świętować dwieście siedemdziesiąte dziewiąte urodziny patrona wareckiego muzeum. Najpierw złożyliśmy wiązankę kwiatów przy pomniku Kazimierza Pułaskiego, a potem zajęliśmy miejsca w sali koncertowej Centrum Edukacyjno - Muzealnego. Tam, po oficjalnym powitaniu, obejrzeliśmy interaktywny spektakl pt. „Morskie opowieści” w wykonaniu Teatru Katarynka połączony z warsztatami teatralnymi. Wprawdzie spektakl i warsztaty adresowane były dla nieco młodszej widowni, ale i tak świetnie się bawiliśmy, zwłaszcza, że na koniec podano pyszny tort urodzinowy!

          • SPOSOBY NA CYBERPRZEMOC

          • Uczniowie z klas czwartej, piątej i szóstej wzięli dziś udział w webinarium przygotowanym przez Urząd Komunikcji Elektronicznej poświęconym Cyberprzemocy. Prowadzące spotkanie panie zapoznały uczniów z wiadomościami o cyberprzemocy w sieci. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie "Czy Internet zawsze gra fair?" Poznaliśmy różne rodzaje cyberprzemocy. Dowiedzieliśmy się co to jest trolling i czyn różni się od hejtu.

            Podczas spotkania nasi uczniowie poznali sposoby obrony przed przejawami cyberprzemocy oraz dowiedzieli się gdzie i jak można szukać pomocy jeśli sami staniemy się jej ofiarami. Takich informacji nigdy za wiele. Webinar odbył się w ramach akcji Dzień Bezpiecznego Internetu.

          • POWIATOWE ELIMINACJE KONKURSÓW RECYTATORSKICH

          • 5 marca 2024 r. w Gminnej Instytucji Kultury „Dworek na Długiej” odbyły się powiatowe eliminacje do trzech konkursów recytatorskich: XLI Małego Konkursu Recytatorskiego, 47. Warszawskiej Syrenki oraz 69. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego. W konkursach wzięli udział uczniowie ze szkół z gmin: Chynów, Grabów nad Pilicą, Magnuszew oraz Warka. Młodych recytatorów oceniała komisja w składzie: Adolf Krzemiński (przewodniczący) i Marian Popis.

            Naszą szkołę reprezentowali: Dawid Lewandowski z oddziału „0”, Anita Waniek z kl. IV-ej, Maja Skowrońska z kl. VII-ej i Karol Kuźniak z kl. VIII-ej. Wyróżnienie otrzymał najmłodszy z tej czwórki Dawid Lewandowski. Niestety żadnemu z naszych reprezentantów nie udało się zakwalifikować na kolejny szczebel eliminacji. Spróbujemy w przyszłym roku.

          • AKADEMIA PANA KLEKSA I... AI

          • Cóż znaczy tajemniczy skrót AI? AI to artificial intelligence czyli tłumacząc na polski sztuczna inteligencja, inteligencja wykazywana przez urządzenia sztuczne w przeciwieństwie do inteligencji naturalnej, ludzkiej. Co wspólnego ma AI z wyjazdem do kina na film "Akademia Pana Kleksa", który zafundowały sobie dzisiaj klasy IV-VI? Seans filmowy to nie tylko rozrywka, ale również program edukacyjny skierowany do uczniów, poruszający ważkie tematy współczesności. Nasi uczniowie przy okazji obejrzenia filmu wysłuchali dyskusji naukowców zajmujących się u nas w kraju wprowadzaniem sztucznej inteligencji do codziennego życia. Dowiedzieli się jakie wynikają z tego korzyści, ale też jakie obawy się z tym wiążą. Sztuczna inteligencja to temat, z którym musi się też zmierzyć współczesna szkoła. Warto więc było zabrać uczniów do kina Helios w warszawskim Blue City, bo może to będzie świetny początek do dyskusji o AI.

            Sam film bardzo się uczniom spodobał. Znacznie trudniej dziś zainteresować młodego widza niż w czasach pierwszej ekranizacji baśni Jana Brzechwy. Twórcom wersji współczesnej, sądząc po reakcjach naszych uczniów, chyba się to udało. Czerwone liście, latające wyspy czy świecące grzyby nasuwały na myśl obrazy będące wytworem sztucznej inteligencji obejrzane przez widzów przed filmem. Ścieżka dźwiękowa, piosenki w wykonaniu Sanah jak i te śpiewane przez dziecięcych aktorów uwspółcześnione wersje piosenek z poprzedniej wersji filmowej (nasi uczniowie śpiewali je w czasie filmu), oryginalny montaż pełen niespodziewanych cięć, aktorstwo zarówno zawodowych aktorów jak i dziecięcych odtwórców ról, nawiązania do znanych historii fantasy (Harry Potter, Avatar, Gwiezdne wojny, Władca pierścieni) sprawiły, że film stał się dla młodych widzów atrakcyjny. Trzeba mieć coś z dziecka i nie czytać recenzji pisanych przez dorosłych by się podczas projekcji świetnie bawić.