• CHOINKOWE WARSZTATY DRUGOKLASISTÓW

          • W przedświąteczny poniedziałek klasa druga uczestniczyła w "choinkowych warsztatach", podczas których dzieci wykonały Bożonarodzeniowe drzewka. Każde dziecko samo przygotowało niezbędne do wykonania choinek materiały: stelaż, gałązki drzew iglastych, ozdoby, bombki i lampki choinkowe. Zajęcia poprowadziła mama Hani pani Wioleta. Pomagały jej w tym wychowawczyni i mama Wiktora.

            Dzieci były zachwycone zajęciami, z zapałem pracowały i wykonały piękne drzewka. Już dziś umówiliśmy się na kolejne świąteczne warsztaty, tym razem przed Wielkanocą.

          • ŚWIĄTECZNE STROIKI

          • Takie piękne, oryginalne stroiki na coroczny, świąteczny Kiermasz przygotowały nasze mamy z Rady Rodziców. Serdeczne słowa podziękowania dla Pani Wiolety, Pani Joanny, Pani Mileny, Pani Justyny.

          • PIERNIKOWE SZALEŃSTWA PRZEDSZKOLAKÓW

          • Od jakiegoś czasu w szkole roznosi się zapach zwiasujący nadejście Świąt Bożego narodzenia. To oczywiście zapach pierników przygotowywanych zwykle na tę okazję. Nasze Dzielne Zuchy z oddziału przedszkolnego też postanowiły zmierzyć się z wypiekiem tych słodkich, świątecznych specjałów.

            Przedszkolaki przygotowały się jak zwykle bardzo profesjonalnie. Fartuszki, kucharskie czapki, wałki, foremki i składniki do przygotowania świątecznych pierniczków poszły w ruch. A jakiś czas potem... znajomy zapach rozszedł się po szkole. To znaczy, że dzieciom pierniczki się udały!

          • IX MIKOŁAJKOWY KONKURS RECYTATORSKI

          • W tym roku już po raz 9. odbył się Mikołajkowy Konkurs Recytatorski. Biorą w nim udział dzieci z oddziałów przedszkolnych oraz klas I – III. Chętnych jest zawsze wielu,  jest to udział dobrowolny i cieszy nas takie zainteresowanie konkursem.   Najchętniej prezentują swoje umiejętności recytatorskie przedszkolaki, jest ich zazwyczaj znacząco więcej niż uczniów z klas starszych. Dla takiego malucha  występ przed tak dużą publicznością jest dużym wyzwaniem.  O wiele trudniej wystąpić przed kolegami niż nauczyć się wiersza.

            Jak zawsze wszyscy zaprezentowali się pięknie. Uczestnicy dostali pamiątkowe dyplomy za uczestnictwo w konkursie i słodkie drobiazgi od pani Zosi Marczak, która zawsze pamięta o Mikołajkach. Recytatorzy, którzy najpiękniej zaprezentowali się w swojej grupie wiekowej zostali uhonorowani nagrodą książkową. Oto lista tegorocznych zwycięzców:

            Oddział przedszkolny 3 – 4 latki: Marysia Przepiórka, Ksawery Kowacki, Marcel Frączek.

            Oddział  przedszkolny 5-6 latki: Dawid Lewandowski, Oliwia Janczur, Mikołaj Frączek.

            Klasa I: Mikołaj Sobieraj, Anna Matysiak, Ksawery Ciostek.

            Klasa II: Aleksandra Lewandowska, Hanna Kuźniak, Róża Gwardys.

            Klasa III: Justyna Marek, Julia Bogucka, Weronika Częścik.

            Wszystkim uczestnikom gratulujemy i mamy nadzieję, że w przyszłości też tak chętnie będą uczestniczyć w różnych konkursach recytatorskich.

            Klasa druga zaprezentowała swoje wiersze w konkursie w najmniejszym składzie, ale jako klasa zaprezentowała wiersz „Prezent dla Mikołaja” oraz zabawę ruchową do piosenki  „Jingle Bells”. Zakończenie konkursu było wesołe, radosne i bardzo kolorowe, co można zobaczyć na filmiku na FB.

            Do zobaczenia za rok na 10. jubileuszowym konkursie!

          • KONKURS RECYTATORSKI "PATRIOTYCZNE STROFY"

          • Konkurs recytatorski "Patriotyczne strofy" to już nasza szkolna trdycja. W przeddzień Święta Niepodległości kilkudziesięciu uczniów naszej szkoły stanęło w szranki scenicznej rywalizacji. Dzieci przygotowały na tę okazję wiersze poświęcone naszej Ojczyźnie, znanym i wielkim Polakom, historycznym wydarzeniom. Jak to na konkursach bywa jedni poradzili sobie bardzo dobrze, niektórzy mniej udanie, chociażby z powodu tremy.

            Konkursowe jury bacznie śledziło poczynania występujących i skrzętnie notowało swoje spostrzeżenia. Wkrótce odbędzie się ogłoszenie wyników i rozdanie nagród.

          • SZKOŁA DO HYMNU 2022

          • 10 listopada o symbolicznej godzinie 11:11 hymn narodowy wybrzmiał w blisko 20,5 tys. (20 434) szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w całej Polsce. Do tegorocznej akcji przystąpiło ponad 4 mln uczniów (4 152 960) i blisko 400 tys. nauczycieli (396 495). Wśród nich nie mogło zabraknąć uczniów i nauczycieli znaszej szkoły.

            Spotkaliśmy się w Galerii "Na piętrze", wszystkie klasy i oddziały przedszkolne. Szczególnie po najmłodszych członkach szkolnej społeczności widać było ogromne przejęcię tym wydarzeniem. Wszak niektórzy z nich po raz pierwszy mieli okazję odśpiewania Mazurka Dąbrowskiego. Białe bluzki i koszule, specjalnie na tę okazję przygotowane kotyliony - wszystko to nadawało uroczystego i patriotycznego charakteru spotkania. Po wprowadzeniu sztandaru szkoły wszyscy zgromadzeni odśpiewli pełną wersję polskiego hymnu narodowego. Był to jeden z punktów obchodów tegorocznego Święta Niepodległości w naszej szkole.

          • PATRIOTYCZNE DYKTANDO

          • Po raz pierwszy zorganizowaliśmy Szkolne Dyktando Niepodległościowe. Młodsi uczniowie zmierzyli się z trudnościami ortograficznymi w tekście, którego tematem była „Rota” Marii Konopnickiej, natomiast uczniowie starszych klas pracowali z tekstem poświęconym niepodległej edukacji.

            Nagrody zostały przyznane w trzech kategoriach. Zaszczytne tytuły Mistrzów Ortografii    zdobyli: Julia z klasy IV, Oliwia z klasy VI, Karol z klasy VII. Gratulujemy!

          • ZROZUMIEĆ STATYSTYKĘ

          • Uczniowie klas VI - VIII naszej szkoły przez dwa dni uczestniczyli w lekcjach online prowadzonych przez pracowników Urzędu Statystycznego w Warszawie, których celem było przybliżenie podstawowej wiedzy o statystyce. Zajęcia odbywały się w ramach X edycji akcji „Zrozumieć statystykę”, którą pod patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty prowadzi warszawski urząd statystyczny.

            Podczas pierwszej lekcji - "Podstawowe pojęcia demograficzne na przykładzie województwa mazowieckiego i Warszawy uczniowie dowiedzieli się co to jest i czym zajmuje się statystyka oraz jak wyglądastruktura urzędów statystycznych w Polsce. Zajęcia przybliżyły demograficzny portret regionu, wiedzę z zakresu ruchu naturalnego ludności oraz migracji. W przyjazny sposób odpowiedziały na pytania: Jaka jest liczba mieszkańców Mazowsza i jak się zmieni za 20 lat? Co to jest gęstość zaludnienia? W jakim wieku kobiety decydują się na pierwsze dziecko i dlaczego? Jakie są najpopularniejsze kierunki migracji ludności Mazowsza?

            Lekcja druga - "Rynek pracy w województwie mazowieckim" była okazją do bliższego przyjrzenia się, jak wygląda rynek pracy w naszym województwie. Uczniowie mogli dowiedzieć się: Co to jest stopa bezrobocia i jak się ją wylicza? Czym różni się średnia arytmetyczna od mediany? (to akurat klasy ósme wiedziały już z lekcji matematyki) Jakimi cechami odznacza się statystyczny bezrobotny i statystyczny pracujący w województwie mazowieckim? Czy statystyka może pomóc w odnalezieniu się na rynku pracy?

          • POUCZAJĄCE SPOTKANIE

          • Dziś w naszej szkole gościliśmy przedstawicielki Powiatowej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Kozienicach. Panie przyjechały do nas aby spotkać się z uczniami klas IV - VIII i porozmawiać na temat zagrożeń jakie niosą ze sobą palenie e-papierosów i picie napojów energetyzujących. Problem jest jak najbardziej na czasie, a dotyczy również uczniów szkoły podstawowej jako, że popularne "enegretyki" są łatwo dostępne i dla nieletnich. Z pomocą prezentacji multimedialnej wyjaśniały dzieciom jakie niebezpieczeństwa i zagrożenia dla zdrowia i życia niosą te używki.

            Spotkanie odbyło się przed nadchodzącym wkrótce Światowym Dniem Rzucania Palenia Tytoniu. 

            W Polsce obchodzony jest od 1991 roku. Pomysł akcji powstał jednak w Stanach Zjednoczonych, z inicjatywy dziennikarza Lynna Smitha, który w 1974 roku zaapelował do czytelników swojej gazety, aby przez jeden dzień nie palili papierosów. W efekcie, aż 150 tysięcy osób podjęło próbę wstrzymania się od palenia przez jedną dobę, … i Udało się! Zachęcone powodzeniem akcji Amerykańskie Towarzystwo Walki z Rakiem uznało trzeci czwartek listopada (tydzień przed obchodzonym w Stanach Zjednoczonych Dniem Dziękczynienia) za Dzień Rzucania Palenia.

            Idea obchodzonego w Polsce i na świecie „Światowego Dnia Rzucania Palenia Tytoniu” ma na celu zwrócenie uwagi całego społeczeństwa globalnie i lokalnie na skutki palenia tytoniu: społeczne, ekonomiczne, a przede wszystkim na skutki zdrowotne, które spowodowanesą paleniem papierosów, a w ostatnich latach również e-papierosów. Zachęcanie osób palącychdo zaprzestania palenia oraz zwrócenie uwagi na fakt, że osoby niepalące (w tym dzieci)mają prawo do przebywania w przestrzeni publicznej wolnej od dymu tytoniowego, bez narażania  na  tzw. „bierne” palenie. Palenie papierosów/e-papierosów to również zagrożenia dla środowiska!

          • Z WIZYTĄ W KAROLINIE

          • W ramach realizacji projektu: "Kulturalna szkoła na Mazowszu", którego organizatorem jest Samorząd Województwa Mazowieckiego uczniowie klas I - III udali się do podwarszawskiego Karolina na widowiskowy występ zespołu Mazowsze pt.,, Fantazja Polska - polskie tańce narodowe”. Bohaterami teatralnej Fantazji były dzieci, które podczas lekcji poznają polskie tańce narodowe: oberka, mazura, kujawiaka, poloneza i krakowiaka. Ich przewodnikiem była niezwykła nauczycielka: skrzypaczka-wirtuoz.​​​​​​

            Podczas kolejnych scen-obrazów wywoływane były nie tylko poszczególne tańce, ale także utwory instrumentalne i wokalne polskich kompozytorów, dla których rodzimy folklor stanowił twórczą inspirację. Niesamowite przedstawienie wzbudziło we wszystkich widzach niezapomniane wrażenia.

          • ŚWIĘTO DYNI

          • Dziś (w piątek, 4 listopada) w przedszkolu Święto Dyni. Od rana było wiadomo, że coś "się święci". Dzielne Super Smyki zjawiły się w szkole w okolicznościowych przebraniach - dominował kolor pomarańczowy. No a potem się zaczęło. Maluchy rozpoczęły prawdziwą walkę z dyniami, w ruch poszły noże i łyżki. Na szczęście wszystko toczyło się pod czujnym okiem pań przedszkolanek. Gdy dynie i inne warzywa wylądowały wreszcie w wielkim garze pozostało już tylko przygotowanie grzanek i nakrycie do stolików. Zupa krem z dyni okazała sie prawdziwym smakołykiem. Dzieci pałaszowały ją z wielkim apetytem, tym większym gdyż zupa została przygotowana z ich udziałem.

            Okazję do spróbowania krem-zupki mieli też inni nauczyciele naszej szkoły ponieważ w pokoju nauczycielskin "wylądowała" pełna waza tego smakołyku.

          • KOMIKSOWE WARSZTATY

          • W piątek, 4 listopada, obie nasze klasy ósme wraz z ósmoklasistami z Chmielewa i Mniszewa wybrały się do Gminnej Biblioteki Publicznej - Centrum Kultury w Magnuszewie. Uczniowie spotkali się tam z pisarzem i piłkarzem, panem Zbigniewem Masternakiem. Pan Zbigniew przeprowadził fantastyczne warsztaty komiksowe, podczas których wszyscy uczestnicy mogli spróbować swoich sił w tworzeniu krótkiej historii obrazkowej. Wcześniej pan Zbigniew opowiedział o sobie, o tym jak z małej wioski w Górach Świętokrzyskich powędrował jednocześnie w świat sportu i literatury. Przekonywał uczniów, że taka droga jest możliwa dla każdego, trzeba tylko chcieć.

            Potem rozpoczęły sie warsztaty. Prowadzący ustalił zasady, zapoznał uczniów z podstawami tworzenia komiksu i cały czas pomagał dzieciakom w tworzeniu obrazkowych prac. Autorzy wybranych przez pana Zbigniewa prac mogli je wszystkim zaprezentować i o nich opowiedzieć. Uczniowie, którzy stworzyli najciekawsze prace zostali nagrodzeni drobnymi upominkami.

            Warsztaty te realizowane były w ramach autorskiego działania magnuszewskiej biblioteki "Trzy strefy kultury: Tradycja, Literatura i Sztuka", które jest laureatem programu BLISKO. Spotkanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025.

          • SZKOŁA PAMIĘTA

          • Pierwszego listopada nasza pamięć zwraca się ku Tym, którzy odeszli. Tradycyjnie odwiedzamy cmentarze, a na nich groby bliskich. Uczniowie naszej szkoły też w tym czasie odwiedzają okoliczne miejsca pamięci i groby powstańcze oraz żołnierskie. Porządkują je, zapalają znicze, poznają ich historię. 

            W tym roku Szkoła w Rozniszewie wzięła udział w czwartej edycji akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej "Szkoła pamięta". Odbywa się ona w okresie, w którym wspominamy zarówno naszych bliskich, jak i tych, którzy zapisali się w historii – tej ogólnonarodowej i lokalnej. W ten sposób inicjatywa nawiązuje do polskiej tradycji świąt zadusznych. Celem akcji jest zwrócenie uwagi młodych ludzi na potrzebę pielęgnowania pamięci o bohaterach naszej wolności, szczególnie tych, którzy są związani z historią danego miejsca, regionu, społeczności.

            Nasi uczniowie od wielu lat opiekują się okolicznymi miejscami pamięci. Kopiec Kościuszki, Pomnik Pomordowanych Mieszkańców Zapilcza, Pomniki Powstańców Styczniowych na rozniszewskim cmentarzu i w Anielinie Kępa, groby żołnierskie - opieka nad nimi to nasz patriotyczny obowiązek.

          • ZŁOTA, POLSKA JESIEŃ

          • Koniec tegorocznego października ubrał drzewa na placu szkolnym w ferie złoto - czerwono - brązowych liści. Ale tych liści trzeba sie pozbyć. Zajęli się tym ochoczo nasi piątoklasiści.

            A przy okazji świetnie się przy tym bawili. Do tej radosnej zabawy dołączyli uczniowie z klasy drugiej. Można zatem łączyć zabawę i pracę czyli przyjemne z pożytecznym!

          • PRZERWA NA CZYTANIE

          • We wtorek 25 października mogliśmy nacieszyć wzrok widokiem czytających uczniów, przechadzających się z książką lub siedzących w skupieniu w różnych zakamarkach szkoły. Ten niecodzienny widok spowodowany był udziałem w III Międzynarodowej edycji VII Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w czytaniu na przerwie „Przerwa na czytanie”. Przygotowania do akcji trwały kilka dni. Ósmoklasiści obu klas przygotowali plakaty promujące akcję, które jednocześnie zachęcały do czytania, nie tylko tego dnia. Uczniowie klasy 8b postanowili przypomnieć najmłodszym koleżankom i kolegom znane i lubiane utwory polskich autorów.

            Zgodnie z założeniami akcji podczas przerw czytali mali i duzi. Na piętrze można było sięgnąć po nowości czytelnicze dostępne w naszej bibliotece. Finałem przedsięwzięcia było spotkanie najstarszych klas z pisarką, panią Anną Strzelczyk-Cichosz, która opowiedziała o swojej książce, a następnie przeprowadziła kreatywne warsztaty tworzenia map świata fantasy. Celem przeprowadzonej akcji była przede wszystkim promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Wydarzenie było również okazją do integracji społeczności szkolnej. Czekamy na wyniki tegorocznego rekordu w czytaniu na przerwie, a naszych uczniów namawiamy do jak najczęstszego sięgania po książki.

          • PASOWANIE PRZEDSZKOLAKÓW

          • W piątek, 21 października 2022 roku, najmłodsi przedstawiciele społeczności szkolnej zostali pasowani na przedszkolaka. Po dotknięciu przez Panią Dyrektor specjalnym ołówkiem, każdy przedszkolak stał się Dzielnym Supersmykiem. Wszyscy pięknie zaprezentowali wiersze, piosenki i taniec. 

            Na pamiątkę tego wydarzenia dzieci dostały dyplomy i upominki. Witamy Was maluszki w gronie przedszkolaków, wspaniałych dziewczynek i wspaniałych chłopaków. Imprezę zakończyło wykonanie pamiątkowej fotografii.

          • ŚLUBOWANIE KLASY PIERWSZEJ

          • 20-tego października przyjęliśmy klasę I do grona uczniów naszej szkoły. Pierwszaki wystąpiły przed społecznością szkolną prezentując przygotowaną wcześniej inscenizację. Recytowały wiersze, śpiewały piosenki, robiły to wszystko z wielkim zaangażowaniem. Następnie Pani Dyrektor każdego pierwszoklasistę pasowała na ucznia. Po zakończeniu oficjalnej części uroczystości przyszedł czas na wyczekiwane przez wszystkich otrzęsiny.

            Najstarsi uczniowie przygotowali quizy, test sprawności fizycznej oraz testy zmysłów. Kociaki bez problemu poradziły sobie z postawionymi przed nimi zadaniami, pozbywając się kocich ogonów. Wszystkim pierwszoklasistom życzymy powodzenia i dużo uśmiechu na nadchodzące lata!

          • MUZYKA ANDÓW

          • We wtorek, 18 października, gościliśmy w naszej szkole muzyków pochodzących z Ameryki Południowej. I właśnie muzykę z krajów takich jak Peru, Boliwia czy Ekwador nam zaprezentowali. Członkowie zespołu opowiedzieli nam o instrumentach, na których grają. Były to instrumenty typowe dla tego regionu świata: gitara, charango, quena czy samphionias. Muzycy wykonali mnóstwo rytmicznych utworów. Nasi uczniowie włączali się do nich klaszcząc w rytm andyjskich melodii. 

            Nie zabrakło również tańca, do którego artyści zaangażowali uczniów z klas młodszych. A na zakoćzenie koncertu tańczyła już cała sala.

          • MATEMATYCZNE ZESZYTY OK

          • Od początku obecnego roku szkolnego nasi czwartoklasiści prowadzą matematyczne zeszyty OK. Jest to wynikiem innowacji metodycznej wprowadzonej przez nauczyciela matematyki pana Tomasza Dymka. 
            ​​​​​​Celem innowacji jest wprowadzenie elementów oceniania kształtującego w procesie nauczania matematyki w klasie czwartej. Ma to podnieść świadomość uczniów w zakresie celów nauczania, zwiększyć ich poczucie odpowiedzialności za własną pracę i naukę, pobudzić samodzielność i własne inwencje w działaniu, aktywniej włączyć rodziców w proces kształcenia ich dzieci.

            Czwartoklasistom pomysł się spodobał i wszyscy takie zeszyty założyli. Czym zeszyt OK różni się od zwykłego zeszytu przedmiotowego? Nie ma w nim tematów lekcji, zamiast nich pojawiają się pytania kluczowe. W zeszytach OK jest miejsce na ocenę nie tylko dla nauczyciela, ale również dla samego ucznia, jego kolegów i rodziców. Oceny są opisowe bądź wyrażone za pomocą odpowiednich emotikonów. Graficzna forma zeszytu jest całkowicie pozostawiona uczniowi. To on decyduje co i w jakiej formie pojawi się na stronach zeszytu. Oczywiście nauczyciel pilnuje by najważniejsze wnioski znalazły się u wszystkich.

            Półtora miesiąca to już wystarczający czas na pierwsze podsumowania. najlepszym zeszytem OK okazał się ten prowadzony przez Magdę Frączek. Ale każdy może z tym werdyktem polemizować. Zdaniem pana Dymka nie ma w klasie zeszytu "do niczego". Prowadzenie zeszytu OK zabiera więcej czasu, ale to czas poświęcony matematyce. Z czasem uczniowie opanują sztukę prowadzenia takiego zeszytu i uczenia się tym sposobem matematyki.