• klasa 5b

        • Matematyka

          Zdalne nauczanie matematyki przenosimy od środy, 25 marca, do dziennika Librus Synergia. Kolejnych lekcji szukamy w module zadania domowe po zalogowaniu się na konto ucznia.

          Tutaj znajdziesz zadania zamieszczane dotychczas na naszej szkolnej stronie www:

            matematyka_5b-17.03.pdf   matematyka_5b-18.03.pdf   matematyka_5b-19.03.pdf   matematyka_5b-20.03.pdf

             matematyka_5b-24.03.pdf   matematyka_5b-27.03.pdf

          Jeśli chcecie czegoś więcej polecam stronę https://szaloneliczby.pl/ i zakładkę dla klasy piątej. Nie marnujcie czasu! Owocnej pracy!

          Tomasz Dymek

          Informatyka

          24.03.2020_informatyka_kl.V(1).pdf

           

          Technika

           

          19.03.2020_Zadania_z_techniki_kl.V.pdf

          język angielski 19.03.2020

           

          Na ten tydzień wysyłam Wam plik, na których są prace pisemne. Wzorując się na nich będziemy doskonalić umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnych. Proszę zrobić tylko Writing Worsheet 5. Sprawdzimy po powrocie do szkoły.Steps_Plus_dla_klasy_V_Writing_worksheets.pdf

           

          język angielski 

          W związku odwołanymi zajęciami,  proszę powtórzyć materiał do pracy klasowej z unitu 5. Na wstępie rozdziału 6 są zwroty dotyczące miasta, większość jest  Wam znana, więc proszę nauczyć się ich i zrobić zadania 1 w zeszycie  ćwiczeń str. 32. Zadanie 2 z podręcznika  na str.75 , proszę  przepisać do zeszytu. W  ćwiczeniówce  jest również kod dostępu do ćwiczeń online. Proszę zalogować się i utrwalać materiał. Pozdrawiam Piętek.

          Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne

          Ćwiczenie interaktywne dla dzieci uczęszczających na zajęcia korekcyjno – kompensacyjne ale nie tylko, pozostali uczniowie, również mogą skorzystać. W tym tygodniu przypomnijcie sobie część mowy – rzeczownik i rozwiążcie quiz Znajdź rzeczownik, który znajdziecie pod linkiem:

          https://wordwall.net/pl/resource/462947/polski/znajd%C5%BA-rzeczownik.

          MUZYKA

          Temat:Młodość Fryderyka Chopina.

          Podręcznik strona 98.

          Dla chętnych:poszukaj w internecie ciekawostek z życia F.Chopina ,zanotuj aby na lekcji przedstawić klasie.

           

            Biologia, 18.03.2020r.

          Witam wszystkich z VB . Wysłałam Wam wiadomość przez sronę dziennika, odczytało tylko 3 osoby. Szkoda. Proszę ponownie o powtórzenie materiału  działu 5 "Tkanki i organy roślinne". Wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str,77-78.

          Powtórzcie wiadomości o korzeniu i tkankach roślinnych , wykonajcie ćwiczenia .

          https://epodreczniki.pl/a/korzen/D1GlMzazb

          https://wordwall.net/pl/resource/902318/biologia/tkanki-ro%c5%9blinne

          Biologia, 15.03.2020r.

          Witam, zadania na dzisiaj i następne dni będą dostępne w dzienniku elektronicznym w zakładce "zadania domowe".

          Wychowanie fizyczne

          Zachęcam do skorzystania ze strony "Wychowanie fizyczne w domu"znajdziecie tam fajne ćwiczenia do samodzielnego wykonania https://wordwall.net/pl resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%c4%87wiczenia.

          Plastyka

          Proszę o wykonanie 3 świątecznych kartek z materiałów dostępnych w domu bez wpisywania życzeń.Kartki mogą mieć różny format i mogą być wykonane w technice dowolnej.Prace należy zachować do oceny.

           

           

          Historia

          Zadania do samodzielnej pracy

          1. Powtórz i utrwal wiadomości z lekcji: Wyprawy krzyżowe
          2. Przygotuj ustne odpowiedzi na pytania z podręcznika: Sprawdź się - strona 127 oraz na pytania do mapki ze strony 124 i infografiki ze strony 125.
          3. Dla uczniów szczególnie zainteresowanych polecam przeczytanie materiału z podręcznika: Skarb templariuszy ze strony 128-129 oraz obejrzenie bardzo interesującego filmu: Krucjaty

          https://www.youtube.com/watch?v=oTZzDLSG_8E

          1. Proszę powtórzyć materiał, który omówiliśmy w rozdziale: Początki średniowiecza.
          2. Znakomitą pomocą przy powtórce będzie przygotowanie odpowiedzi na pytania zamieszczone w Podsumowaniu na stronie 130 podręcznika.
          3. Sprawdzian Waszej wiedzy z tego rozdziału odbędzie się już zapewne w szkole.

          Życzę przyjemnej i efektywnej pracy!

          Pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpieczeństwa sanitarnego!

          Pozdrawiam.

          Leszek Owczarczyk

           

          JĘZYK POLSKI

          Drodzy Uczniowie i Rodzice,

          zaczynamy przygodę ze zdalnym nauczaniem. To dla nas nowe doświadczenie, ale miejmy nadzieję, że przyniesie nam równie dużo korzyści jak nauczanie tradycyjne. Ta trudna sytuacja jest dla nas równocześnie okazją na zdobycie nie tylko wiedzy, ale również nowych umiejętności, więc dobrze tę okoliczność wykorzystajmy!

          16 marca (poniedziałek)

          Wiemy już, jak według wierzeń starożytnych Greków powstał świat. Czas na zapoznanie się z postacią Syzyfa, władcy Koryntu. Proszę o wpisanie do zeszytu przedmiotowego tematu: Daremny trud Syzyfa - o karze za zuchwałość.

          Proszę, abyście przeczytali tekst "Mitu o Syzyfie" znajdujący się w podręczniku na str. 211-213. Zapoznajcie się również z przydatnymi zwrotami, które można znaleźć na marginesie.

          Po przeczytaniu tekstu wykonajcie w zeszycie przedmiotowym ćwiczenie 4 ze str. 213. Następnie wykonajcie ćw. 5. W tym celu możecie skorzystać ze słownika języka polskiego. Jeżeli nie posiadacie tradycyjnego słownika, możecie skorzystać ze znanej Wam wersji elektronicznej: sjp.pl.

          Powodzenia!

                                                                                                                                                                             Agata Janowska-Wachnik

          17 marca (wtorek)

          Przypomnijcie sobie, czym są frazeologizmy (podręcznik str. 214). Wykonajcie pisemnie ćw. 7, str. 214, dotyczące związków frazeologicznych. Syzyfową pracę świetnie ukazał Tycjan na obrazie, który znajdziecie pod linkiem (należy go skopiować):

          https://epodreczniki.pl/a/syzyfowa-praca/D12TfbnLV

          Popatrzcie na ten piękny obraz i wykonajcie ćw. 4 i 5 (ustnie) na tejże stronie. Zachęcam Was do wykonania pozostałych ćwiczeń. Rozwiązania możecie wpisywać bezpośrednio na stronę. Wpiszcie w pasku wyszukiwarki hasło: Syzyf (zakładka Grafika). Popatrzcie w jaki sposób syzyfowa praca została utrwalona w różnorodnych grafikach.

          Przypominam o pracy dla chętnych (Mit o powstaniu świata - komiks). Praca do oddania po powrocie do szkoły.

           

          18 marca (środa)

          Jutro będziecie mieli okazję, by przypomnieć sobie nowelę B. Prusa "Katarynka". Jej filmową wersję możecie obejrzeć w TVP KULTURA jutro o godz. 13.00. Tuż po niej na tym samym kanale możecie zobaczyć inną nowelę B. Prusa - „Antek”.

          Oczekuję na Wasze wiadomości w e-dzienniku!  Jestem ciekawa, czy daliście sobie radę z mitologicznymi zadaniami. Dziękuję osobom, które przesłały mi zdjęcia wykonanych prac.

           

          20 marca (piatek)

          Jeśli spodobał Wam się "Mit o Syzyfie", zagrajcie w "Milionerów" https://learningapps.org/4380759

           Przypomnijcie sobie Demeter i Korę: https://learningapps.org/2573311

          oraz mitologiczne początki świata (krzyżówka)    https://learningapps.org/4737822

          Sprawdźcie swoją wiedzę na temat dziedzin, jakimi opiekują się greccy bogowie: https://learningapps.org/7565614.

           

          Ciekawostka dla miłośników teatru

          Zachęcam do śledzenia strony Teatru Groteska z Krakowa, który planuje w weekend zaprezentować dzieciom spektakl "Brzydkie Kaczątko". Nie podano dokładnej daty, więc należałoby śledzić stronę od dzisiejszego dnia. Na stronie teatru można codziennie posłuchać piosenek z najpopularniejszych spektakli granych przez ten teatr (akcja "Złap Groteskę w sieci").  Polecam tę stronę: http://www.groteska.pl.

           

          23 marca (poniedziałek)

           

          Witam w drugim tygodniu naszych zmagań z samodzielną nauką.

           

          Na najbliższe dni proponuję powtórkę z ortografii i interpunkcji.

          Dzisiaj i jutro powtórzymy pisownię wyrazów z „ch” i „h”. Przypomnijcie sobie zasady dotyczące pisowni „ch” i „h”, czytając krótką informację zawartą w podręczniku na str. 238.

          Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na str. 78. Spróbujcie wykonać ćwiczenia: 1, 2, 4, 5. Jeśli chcecie się zmierzyć z trudniejszymi zadaniami, rozwiążcie ćwiczenie 6, 7 i 8.

           

          Powodzenia!

           

           

          24 marca (wtorek)

           

          Utrwalania zasad ortograficznych nigdy za wiele, dlatego wejdźcie na stronę http://ortograf.pl i odszukajcie zakładkę „zasady pisowni” (ch i h). Następnie przejdźcie do zakładki „dyktanda”. Sprawdźcie się, wykonując dyktanda: „Choinka dla druha” (kl.V), „Muchy na wahadle” (kl.VI).

          Jestem ciekawa Waszych wyników! Możecie wysyłać mi informację na ten temat poprzez e-dziennik.

          Zachęcam Was również do odwiedzenia zakładki „wątpliwości językowe”, gdzie znajdziecie wyjaśnienia pisowni wyrazów, które najczęściej sprawiają nam kłopot.

           

          27 marca (piątek)

           

          Często trudności sprawia Wam stawianie przecinka w zdaniu w odpowiednim miejscu. Niektórzy w ogóle o nim zapominają. Przypomnijmy sobie zatem, między jakimi wyrazami i przed jakimi spójnikami w zdaniu pojedynczym stawiamy przecinek. Sięgnijcie po podręcznik i prześledźcie „Przypomnienie” na str. 220.

           

          Zapiszcie w zeszycie temat: Pan przecinek przychodzi z wizytą.

          Wykonajcie w zeszycie ćwiczenie 1 i 3 z podręcznika. Myślę, że dacie sobie radę bez problemu! Przeczytajcie „Nową wiadomość”, a następnie wstawcie przecinki w wypowiedzeniach poszczególnych postaci (ćwiczenie 4 – ustnie).

          Zalecam Wam również wykonanie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń na str. 99-100 (szczególnie ćw. 4 i 6). Informację o wykonaniu ćwiczeń prześlijcie do mnie przez e-dziennik.

           

                                                                                  

          Geografia

          16.03 Zapraszam do zdalnego nauczania. Proszę się zapoznać z załącznikiem Skutki_podrozy_geograficznych-klasaV.docx i wykonać zadania w nim zamieszczone.   

          23.03 Zadania do wykonaniu znajdują się w załączniku Powtorzenie_wiadomosci(1).docx

                                                                                                                                                                              Elżbieta Kwiatkowska

          Informatyka (17.03)

          W programie Scratch , który jest do pobrania bezpłatnie, wykonaj ćwiczenie 10 ze strony 94 w podręczniku.

          Iwona Dymek

           

          Religia

          16.03 (poniedziałek)

          Witam serdecznie, proszę o przeczytanie tematu 40. Jezus zaprasza nas do swego królestwa (str.135-137), a w ćwiczeniówce uzupełnijcie ten temat ze str.46-47. 

                                                                                                                                                                        Iwona Kuźnia                       

           

          Religia

          20.03 (piątek)

          Dzień dobry, przeczytajcie dziś temat 41.Uczestniczę w misji Jezusa Chrystusa (str.138-140). Zrealizujcie ten temat w ćwiczeniówce (str.47-48). W notatkach przepiszczie podany tekst:

          Pan Jezus przyszedł na świat,aby:

          • czynić cuda i poprzez swoje czyny pokazać, kim jest,
          • głosić Ewangelię ubogim,
          • dać świadectwo prawdzie,
          • doprowadzić zagubionych do Boga,
          • nauczyć nas służyć innym.

           

                                                                                                                                                                        Iwona Kuźnia

           Religia 

          23.03 (poniedziałek)

          Dzień dobry, do 25 marca nie będę zadawać Wam prac pisemnych, tylko proszę Was abyście powtórzyli wiadomości z ostatniego działu. Po powrocie do szkoły napiszecie z niego sprawdzian. Pozdrawiam.

                                                                                                                                                                        Iwona Kuźnia 

          24.03.2020r. 

          język angielski

          Nie unikniemy wprowadzenia nowego materiału, a jest nim czasownik być- „to be”  w czasie przeszłym. Wysyłam Wam link do strony , gdzie bardzo dobrze wyjaśniono jego  użycie. https://www.youtube.com/watch?v=IxSO1LQpJHg

          Również w książce jest  to przedstawione w ćw. 1 na str.78 i 80. Proszę zrobić ćw. 2 ze str.78 i ćw. 2/80. W razie wątpliwości, proszę pisać na librusie.