• klasa 5a

        • Matematyka

          Zdalne nauczanie matematyki przenosimy od środy, 25 marca, do dziennika Librus Synergia. Kolejnych lekcji szukamy w module zadania domowe po zalogowaniu się na konto ucznia.

          Tutaj znajdziesz zadania zamieszczane dotychczas na naszej szkolnej stronie www:  

          matematyka_5a-16.03.pdf   matematyka_5a-17.03.pdf   matematyka_5ab-18.03.pdf   matematyka_5a-19.03.pdf

          matematyka_5-23.03.pdf   matematyka_5a-24.03.pdf

          Jeśli chcecie czegoś więcej polecam stronę https://szaloneliczby.pl/ i zakładkę dla klasy piątej. Nie marnujcie czasu! Owocnej pracy!

          Tomasz Dymek

          19.03.2020 Czwartek

          Technika

          19.03.2020_Zadania_z_techniki_kl.V.pdf

           

          Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne

          Ćwiczenie interaktywne dla dzieci uczęszczających na zajęcia korekcyjno – kompensacyjne ale nie tylko, pozostali uczniowie, również mogą skorzystać. W tym tygodniu przypomnijcie sobie część mowy – rzeczownik i rozwiążcie quiz Znajdź rzeczownik, który znajdziecie pod linkiem:

          https://wordwall.net/pl/resource/462947/polski/znajd%C5%BA-rzeczownik.

          Język angielski

          Na ten tydzień wysyłam Wam plik, na których są prace pisemne. Wzorując się na nich będziemy doskonalić umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnych. Proszę zrobić tylko Writing Worsheet 5. Sprawdzimy po powrocie do szkoły.Steps_Plus_dla_klasy_V_Writing_worksheets.pdf

           

          MUZYKA

          Temat:Utrwalenie materiału-instrumenty strunowe.

          Podręcznik strona 84.

          Wykonać ćwiczenie "Na złotą nutę"strona w podręczniku 85.

           

          Informatyka (18.03)

          W programie Scratch, który jest do pobrania bezpłatnie, wykonaj ćwiczenie 10 ze strony 94 w podręczniku.

          Iwona Dymek

           

          Biologia, 18.03.2020r.

          Witam, zaczynamy biologię i powtorzymy oraz uzupełnimy wiadomości o korzeniu.  Dokończcie proszę ćwiczenia tematu         "Korzeń- organ podziemny rośliny". Przesyłam Wam ciekawe materiały, ktore znajdziecie otwrając poniższy link

          https://epodreczniki.pl/a/korzen/D1GlMzazb

          Potórzcie też temat pierwszy o tkankch, a pomoże Wam materiał znajdziecie tu:

          https://wordwall.net/pl/resource/902318/biologia/tkanki-ro%c5%9blinne

                                                                                                                                            Pozdrawiam

          Biologia, 25.03.2020r.

          Zadania na dziś znajdują się w dzienniku elektronicznym w zakładce "zadania domowe".

          Wychowanie fizyczne

          Zachęcam was do skorzystania ze strony "Wychowanie fizyczne w domu" znajdziecie tam fajne ćwiczenia i zabawy do samodzielnego wykonania w domu.Powodzenia.https://wordwall.net/pl resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%c4%87wiczenia.

          Plastyka

          Proszę o wykonanie 3 świątecznych kartek z materiałów dostępnych w domu bez wpisywania życzeń.Kartki mogą być wykonane w różnych technikach ale z zachowaniem szczególnej staranności.Prace należy zachować do oceny. 

           

           

          Historia

          Zadania do samodzielnej pracy

          1. Powtórz i utrwal wiadomości z lekcji: Wyprawy krzyżowe
          2. Przygotuj ustne odpowiedzi na pytania z podręcznika: Sprawdź się - strona 127 oraz na pytania do mapki ze strony 124 i infografiki ze strony 125.
          3. Dla uczniów szczególnie zainteresowanych polecam przeczytanie materiału z podręcznika: Skarb templariuszy ze strony 128-129 oraz obejrzenie bardzo interesującego filmu: Krucjaty

          https://www.youtube.com/watch?v=oTZzDLSG_8E

          1. Proszę powtórzyć materiał, który omówiliśmy w rozdziale: Początki średniowiecza.
          2. Znakomitą pomocą przy powtórce będzie przygotowanie odpowiedzi na pytania zamieszczone w Podsumowaniu na stronie 130 podręcznika.
          3. Sprawdzian Waszej wiedzy z tego rozdziału odbędzie się już zapewne w szkole.

          Życzę przyjemnej i efektywnej pracy!

          Pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpieczeństwa sanitarnego!

          Pozdrawiam.

          Leszek Owczarczyk

          JĘZYK POLSKI

          Drodzy Uczniowie i Rodzice, zaczynamy przygodę ze zdalnym nauczaniem.

          16 marca (poniedziałek)

          Wiemy już, jak według wierzeń starożytnych Greków powstał świat. Dokonaliśmy krótkiej charakterystyki większości greckich bogów. Pamiętajcie, aby dokończyć opis pozostałych postaci (tabela w zeszycie).

          W zeszycie przedmiotowym zapiszcie temat: Po stracie córki - porozmawiajmy o uczuciach matki. Następnie przeczytajcie w podręczniku na str. 208-210  tekst "Mitu o Demeter i Persefonie". Wykonajcie w zeszycie ćw. 3 ze str. 210. Narysujcie symbol każdej z pór roku (rysunek może mieć formę koła podzielonego na cztery części - cztery pory roku). Po wykonaniu ćwiczeń posłuchajcie znanego utworu A. Vivaldiego, "Cztery pory roku", który znajdziecie pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=DNwltX385Us

          Powodzenia!

                                                                                                                                                                          Agata Janowska-Wachnik

           

          17 marca (wtorek)

          Pozostajemy przy Demeter i Persefonie. Zastanówcie się dzisiaj, co czuła Demeter, gdy utraciła swą córkę. Przypomnijcie sobie treść przeczytanego wczoraj mitu. Skopiujcie podany link: https://epodreczniki.pl/a/skad-sie-wziely-pory-roku/D14C8N6pu. Znajdziecie tam różnorodne ćwiczenia dotyczące mitu. Koniecznie wykonajcie ćw. 7 (ustnie), a także 8 (pisemnie). Może spodobają się Wam również inne ćwiczenia. Możecie wykonywać je, wpisując rozwiązania na stronie. Spójrzcie na obraz i płaskorzeźby nawiązujące do mitu. Zastanówcie się, do jakich sytuacji z mitu nawiązują.

           

          18 marca (środa)

          Jutro będziecie mieli okazję, by przypomnieć sobie nowelę B. Prusa "Katarynka". Jej filmową wersję możecie obejrzeć w TVP KULTURA jutro o godz. 13.00. Tuż po niej na tym samym kanale możecie zobaczyć inną nowelę B. Prusa - „Antek”.

          Oczekuję na Wasze wiadomości w e-dzienniku!  Jestem ciekawa, czy daliście sobie radę z mitologicznymi zadaniami.

           

          20 marca (piątek)

          Aby podsumować wiedzę na temat mitologicznych początków świata, możecie dzisiaj rozwiązać krzyżówkę:

           https://learningapps.org/4737822.

          Zagrajcie w "Milionerów", pozostając w tematyce mitu o Demeter i Korze https://learningapps.org/2573311.

          Sprawdźcie swoją wiedzę na temat dziedzin, jakimi opiekują się greccy bogowie: https://learningapps.org/7565614.

          Już trochę odpoczęliście od pisania. Czas przypomnieć sobie, jak napisać list prywatny (odszukajcie w zeszycie list Petera do Paxa). Chciałabym, abyście tym razem wcielili się w postać Demeter i napisali list do Kory (Persefony).  Poprzez e-dziennik prześlę do każdego z Was wszystkie niezbędne informacje dotyczące tej pracy.

          Ciekawostka dla miłośników teatru

          Zachęcam do śledzenia strony Teatru Groteska z Krakowa, który planuje w weekend zaprezentować dzieciom spektakl "Brzydkie Kaczątko". Nie podano dokładnej daty, więc należałoby śledzić stronę od dzisiejszego dnia. Na stronie teatru można codziennie posłuchać piosenek z najpopularniejszych spektakli granych przez ten teatr (akcja "Złap Groteskę w sieci").  Polecam tę stronę: http://www.groteska.pl.

           

          23 marca (poniedziałek)

           

          Witam w drugim tygodniu naszych zmagań z samodzielną nauką.

           

          Na najbliższe dni proponuję powtórkę z ortografii i interpunkcji.

          Dzisiaj i jutro powtórzymy pisownię wyrazów z „ch” i „h”. Przypomnijcie sobie zasady dotyczące pisowni „ch” i „h”, czytając krótką informację zawartą w podręczniku na str. 238.

          Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na str. 78. Spróbujcie wykonać ćwiczenia: 1, 2, 4, 5. Jeśli chcecie się zmierzyć z trudniejszymi zadaniami, rozwiążcie ćwiczenie 6, 7 i 8.

           

          Powodzenia!

           

           

          24 marca (wtorek)

           

          Utrwalania zasad ortograficznych nigdy za wiele, dlatego wejdźcie na stronę http://ortograf.pl i odszukajcie zakładkę „zasady pisowni” (ch i h). Następnie przejdźcie do zakładki „dyktanda”. Sprawdźcie się, wykonując dyktanda: „Choinka dla druha” (kl.V), „Muchy na wahadle” (kl.VI).

          Jestem ciekawa Waszych wyników! Możecie wysyłać mi informację na ten temat poprzez e-dziennik.

          Zachęcam Was również do odwiedzenia zakładki „wątpliwości językowe”, gdzie znajdziecie wyjaśnienia pisowni wyrazów, które najczęściej sprawiają nam kłopot.

           

          27 marca (piątek)

           

          Często trudności sprawia Wam stawianie przecinka w zdaniu w odpowiednim miejscu. Niektórzy w ogóle o nim zapominają. Przypomnijmy sobie zatem, między jakimi wyrazami i przed jakimi spójnikami w zdaniu pojedynczym stawiamy przecinek. Sięgnijcie po podręcznik i prześledźcie „Przypomnienie” na str. 220.

           

          Zapiszcie w zeszycie temat: Pan przecinek przychodzi z wizytą.

          Wykonajcie w zeszycie ćwiczenie 1 i 3 z podręcznika. Myślę, że dacie sobie radę bez problemu! Przeczytajcie „Nową wiadomość”, a następnie wstawcie przecinki w wypowiedzeniach poszczególnych postaci (ćwiczenie 4 – ustnie).

          Zalecam Wam również wykonanie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń na str. 99-100 (szczególnie ćw. 4 i 6). Informację o wykonaniu ćwiczeń wyślijcie do mnie przez e-dziennik.

           

           

           

           

          Geografia

           

          16.03 Zapraszam do zdalnego nauczania. Proszę się zapoznać z załącznikiem Skutki_podrozy_geograficznych-klasaV.docx i wykonać zadania w nim zamieszczone. 

          23.03 Zadania do wykonania znajdują się w załączniku Powtorzenie_wiadomosci.docx  

                                                                                                                                                                            Elżbieta Kwiatkowska

           

           

           

           

          Religia 

          16.03 (poniedziałek)

          WItam serdecznie. Proszę o przeczytanie tematu 41. Uczestniczę w misji Jezusa Chrystusa (str.138-140) oraz uzupełnienie tego tematu w zeszycie ćwiczeń (str.47-48). W notatkach napiszcie jak możecie naśladować Jezusa w codziennym życiu. 

                                                                                                                                                                                          Iwona Kuźnia 

          Język angielski 17.03

          Witam Was.  Połowa klasy zapoznała się z pracą, którą wysłałam na librusie, więc przypominam jeszcze raz. Proszę opisać wybrane zdjęcie lub ilustrację z książki,  na podstawie tekstu ze strony 71. Opisyaliśmy ilustracje ustnie  i mam nadzieję, że praca nie sprawi Wam kłopotu.

           

          Religia

          20.03 (piątek)

          Dzień dobry, przeczytajcie dzisiaj temat 42. Jezus głosi Dobrą Nowinę o królestwie Bożym  (str.143-145). Nastepnie zrealizujcie ten temat w ćwiczeniówce (str.49-50).W notatkach przepiszcie następującą treść:

          W czym muszę być podobny do Jezusa:

          • najpierw trzeba słuchać Boga, mego Ojca,
          • potem przekazywać to, co usłyszałem,
          • często się modlić,
          • samemu się nawracać i wzywać innych do nawrócenia,
          • być współpracownikiem Jezusa.

           

                                                                                                                                                                                                 Iwona Kuźnia

          Religia

          23.03 (poniedziałek)

          Dzień dobry, do 25 marca nie będę zadawać Wam prac pisemnych, tylko proszę Was o powtórzenie ostatniego działu. Po powrocie do szkoły napiszemy z niego sprawdzian. Pozdrawiam.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Iwona Kuźnia

          24.03.2020r.

          język angielski

          Nie unikniemy wprowadzenia nowego materiału, a jest nim czasownik być- „to be”  w czasie przeszłym. Wysyłam Wam link do strony , gdzie bardzo dobrze wyjaśniono jego  użycie. https://www.youtube.com/watch?v=IxSO1LQpJHg

          Również w książce jest  to przedstawione w ćw. 1 na str.78 i 80. Proszę zrobić ćw. 2 ze str.78 i ćw. 2/80. W razie wątpliwości, proszę pisać na librusie. Powodzenia!