Tytuł mówi sam za siebie – uczniowie samodzielnie wybrali książki, które uznali za warte uwagi. I co ważne, wybory okazały się naprawdę trafione. Świadczy o tym chociażby poniedziałkowe spotkanie, podczas którego piątoklasiści opowiadali koleżankom i kolegom z klas czwartej i szóstej o przeczytanych książkach. Co ciekawe, nikt nie zniechęcił innych do sięgnięcia po daną pozycję – wręcz przeciwnie – każda prezentacja stanowiła zachętę do odkrycia tego, co kryje się pod okładką.
Dodatkowo uczniowie przygotowali kreatywne materiały – quizy, zabawy, puzzle i różnorodne zadania, dzięki którym prezentowane tytuły miały szansę zapaść w pamięć uczniów.
To niejedyny przykład „oswajania” lektury. Niedawno uczniowie stworzyli gazetkę ścienną poświęconą wybranemu bohaterowi mitologicznemu.
I choć niektóre lektury bywają odbierane jako trudne lub mało interesujące, z pewnością nie dotyczy to powieści Ferenca Molnára „Chłopcy z Placu Broni”. Ta wyjątkowa książka stała się inspiracją do zabawy klockami LEGO , w ramach której powstała makieta tytułowego Placu Broni.
Czwartoklasiści z kolei dali popis swojej kreatywności po lekturze komiksu „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”, tworząc własne komiksy oparte na motywie marzeń.
Lektura? Nie taka straszna! A przed nami wakacje – idealny czas, by sięgnąć po książkę i zanurzyć się w świat wyobraźni. Gorąco zachęcamy do czytania – na pewno będzie to dobrze wykorzystany czas!