• "PRZERWIJ KRĄG PRZEMOCY"

          • Nasza szkoła bierze udział w projekcie „Przerwij krąg przemocy” organizowanym przez Uniwersytet SWPS, Fundację UNIQA oraz RESQL.Mamy szansę zdobyć darmowe wdrożenie systemu przeciwdziałania przemocy rówieśniczej RESQL, dzięki któremu będziemy mogli wesprzeć naszych uczniów i nauczycieli w walce z tym zjawiskiem. Aby było to możliwe, potrzebne są nam Wasze głosy!

            Jak to zrobić?

            1. Wejdź na stronę: https://www.przerwij-krag-przemocy.pl/

            2. Kliknij „Zagłosuj na szkołę”.

            3. Znajdź naszą szkołę na liście i głosuj.

            Głosować można raz dziennie od 28 kwietnia do 9 maja 2025 r. 

          • ŚWIATŁA HISTORII - POWSTANIE WARSZAWSKIE

          • We wtorek, 29 kwietnia, uczniowie klas IV-VII wybrali się do Kozienickiego Domu Kultury im. Bogusława Klimczuka na multimedialny spektakl "Nadzieja w mroku: Powstanie Warszawskie". Autorzy widowiska chcieli zaprezentować uczniom i nauczycielom historię Powstania Warszawskiego ukazaną nie tylko oczami młodych powstańców, ale również oczami cywilów. Skupili się na emocjach,  życiu codziennym w piwnicach, problemach z jedzeniem, higieną, brakiem wody. Poruszyli również temat miłości młodych ludzi oraz ich relacji rodzinnych. W trakcie spektaklu prowadzący prowadził dialog z młodą widownią i zadawał pytania związane z Powstaniem Warszawskim. Po prezentacji i krótkiej przerwie obejrzeliśmy film Władysława Pasikowskiego "Kurier" opowiadający historię Jana Nowaka Jeziorańskiego i jego misji jakiej podjął się przed wybuchem Powstania. Akcja filmu obejmuje kilkanaście dni przed wybuchem tego zrywu patriotycznego i kończy w momencie godziny W. Film wywarł na młodych widzach duże wrażenie o czym świadczyć mogą oklaski na jego zakończenie.

            Spektakl powstał w ramach przedsięwzięcia "Światła Historii". Jak piszą jego twórcy: "Światła Historii powstały  z myślą o nowoczesnej edukacji i poszerzaniu wiedzy historycznej wśród młodych ludzi. Wychodząc naprzeciw potrzebom nauczycieli i uczniów, stworzyliśmy multimedialny spektakl, który w sposób atrakcyjny i przystępny opowiada o różnych wydarzeniach i postaciach historycznych. Nasze spektakle  to połączenie dźwięku, obrazu i słowa, co pozwala na pełne zanurzenie się w temacie i ułatwia zapamiętywanie informacji. Naszym celem jest tworzenie przystępnych dla uczniów realizacji, które inspirują do poszerzania wiedzy historycznej. 

            Nasze spektakle są przygotowywane przez doświadczonych edukatorów i prelegentów, którzy potrafią przekazać swoją wiedzę w sposób interesujący i zrozumiały dla uczniów. Staramy się, aby tematy poruszane w Światłach Historii były zróżnicowane i odpowiadały na aktualne potrzeby edukacyjne." 

          • "DWA BIEGUNY" - SPEKTAKL TEATRU KURTYNA

          • Teatr Profilaktyczny Kurtyna jest jednym z najstarszych, a na pewno najbardziej znanym teatrem profilaktycznym w Polsce. Założony 24 lata temu przez Macieja Berniak, istnieje nieprzerwanie do dzisiaj, realizując przedstawienia i warsztaty profilaktyczne na terenie całej Polski.

            Dziś aktorzy tego teatru zawitali do naszej szkoły ze spektaklem "Dwa bieguny".

            Uczniowie klas IV-VII zostali zaproszeni na niezwykłą podróż w świecie emocji, refleksji i empatii, którą odbyli w towarzystwie dwóch szkolnych kolegów, Bartka i Rafała. Bohaterowie przedstawienia moglibyby być kolegami naszych uczniów, a ich problemy to też problemy spotykane i u nas. Spektakl porusza tematy empatii, wrażliwości na krzywdę oraz bezinteresownej pomocy w obliczu zagrożenia zdrowia i życia drugiego człowieka. Pokazuje także konsekwencje palenia i biernego palenia papierosów i problem alkoholizmu, który może prowadziić do destrukcji rodziny lub jednostki.

            Dzięki historii Rafała i Bartka uczniowie mogli się zastanowić nad swoimi relacjami, emocjami i odpowiedzialnością za siebie i innych. Miejmy nadzieję, że chociaż niektórzy z nich wyciągną właściwe wnioski i będą je realizować w swoim życiu.

          • "TO (NIE) MÓJ PROBLEM!"

          • Nasza szkoła przystąpiła do programu „To (NIE) mój problem” i aktywnie uczestniczy w spotkaniach oraz warsztatach w ramach I Konferencji!

            Pierwszy dzień I Konferencji „To (NIE) mój problem” za nami… i wiemy jedno: to był bardzo potrzebny czas Spotkaliśmy się z Wami – rodzicami, opiekunami, wychowawcami – z ludźmi, którym naprawdę zależy. Był czas na ważne rozmowy, refleksje, i chwile w kuluarach, które zostają z nami na długo…

            Mówiliśmy o: zagrożeniach w sieci, granicach w wychowaniu, przemocy rówieśniczej i tym, jak dbać o dziecięcy świat emocji. Ale przede wszystkim: słuchaliśmy siebie nawzajem.

            Drugi dzień I Konferencji „To (NIE) mój problem” przeszedł do historii… i zostanie w naszych sercach na długo.

            Dziś spotkaliśmy się z Wami – nauczycielami – z osobami, które każdego dnia mają ogromny wpływ na młodych ludzi. Był czas na naukę, refleksję, inspirację i rozmowy, które otwierają oczy i serca.

            Pokazaliśmy razem, że choć temat bywa trudny, to jest NASZ WSPÓLNY. I choć to pierwsza taka konferencja w naszym mieście – patrząc na frekwencję i zaangażowanie – wiemy jedno:

            TAKIE WYDARZENIA SĄ POTRZEBNE! Z całego serca DZIĘKUJEMY wszystkim, którzy nam zaufali za Waszą obecność , otwartość i gotowość do rozmowy o ważnych tematach.

            Ogromne podziękowania kierujemy do naszych prowadzących:

            Małgorzacie Łubie za poruszający wykład o pierwszej pomocy emocjonalnej i mądrym reagowaniu w kryzysach psychicznych dzieci i młodzieży

            dr Maciej DębskiFundacja Dbam o Mój Zasięg za uświadomienie nam skali zagrożeń online – cyberprzemocy, uzależnień i sekstingu

            Piotr Świątkowski za autentyczną, pełną pasji opowieść o pracy z “głośną klasą” i wyzwaniach szkolnej codzienności

            Annie Molendzie za niezwykle potrzebne wskazówki, jak dbać o dobrostan psychiczny nauczycieli i radzić sobie ze stresem w codziennych wyzwaniach

            To był dzień pełen treści, emocji, uważności i nadziei

            To (NIE) jest problem jednego człowieka – to nasz wspólny temat.

            Dziękujemy, że jesteście częścią tej zmiany!

          • WIDZĘ CIĘ! SŁYSZĘ CIĘ!

          • Widzę Cię! Słyszę Cię! – Nowa kampania społeczna

            Czy zdarza Ci się sięgać po telefon, zamiast skupić się na rozmowie z bliskimi? Kampania „Widzę Cię! Słyszę Cię!” zwraca uwagę na problem uzależnień behawioralnych, zwłaszcza phubbingu rodzicielskiego – ignorowania dzieci na rzecz ekranów.

            Celem kampanii jest promowanie świadomej obecności rodziców w życiu dzieci, budowanie silnych więzi rodzinnych i przeciwdziałanie cyfrowemu wykluczeniu emocjonalnemu. Inicjatywa została zainaugurowana przez Kuratorium Oświaty w Warszawie, Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej, Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom i inne instytucje.

            Jak możesz pomóc?

            Spędzaj czas z bliskimi bez telefonu.

            Słuchaj, zamiast tylko słyszeć.

            Daj przykład dzieciom – prawdziwa relacja to więcej niż ekran!

            Więcej informacji na stronie: https://www.kuratorium.waw.pl/.../18674,Kampania-Widze...

          • ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI I PRAW AUTORSKICH

          • 23 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich – to wyjątkowa okazja, by celebrować miłość do czytania, rozwijać wyobraźnię i promować twórczość!

            Z tej okazji w naszym przedszkolu zorganizowaliśmy wyjątkowe warsztaty dla dzieci i ich rodziców.

            Spotkanie rozpoczęliśmy w magiczny sposób – od wspólnego czytania książki, którą przygotowały Maja i jej mama. Ich opowieść przeniosła nas do świata wyobraźni i pokazała, jak pięknie można spędzać czas razem z książką.

            Następnie przeszliśmy do części plastycznej, gdzie dzieci wraz z rodzicami tworzyły zakładki do książek techniką decoupage. Każda zakładka była inna – kolorowa, pomysłowa i wykonana z wielkim zaangażowaniem!

            Na zakończenie spotkania przygotowaliśmy quiz wiedzy na platformie Kahoot, który sprawdził, ile zapamiętaliśmy o książkach i bohaterach literackich. Było dużo radości, śmiechu i zdrowej rywalizacji!

            Dziękujemy wszystkim mamom za obecność, pomoc i ciepłą atmosferę. To dzięki Wam to spotkanie było tak wyjątkowe!

          • WIZYTA W SEJMIE RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ

          • W środę, 16 kwietnia, nasi uczniowie z klas 7 i 8 oraz ósmoklasiści z zaprzyjaźnionej szkoły w Magnuszewie wzięli udział w wyjątkowej wycieczce do Warszawy, której głównym punktem było zwiedzanie Sejmu RP.

            To była niezwykła lekcja edukacji obywatelskiej – uczniowie mieli okazję na własne oczy zobaczyć, jak wygląda sala plenarna, w której zapadają najważniejsze decyzje dotyczące naszego kraju. Zwiedzili także gmach Sejmu, poznali historię polskiego parlamentaryzmu oraz zapoznali się z codzienną pracą posłów. Było wiele pytań, jeszcze więcej ciekawostek i spora dawka wiedzy przekazana w przystępny sposób.

            Opiekunami wyjazdu byli: pani Dyrektor Agnieszka Suska, pan Marek Kozłowski i pan Leszek Owczarczyk.

            Serdeczne podziękowania kierujemy do Pana Mirosława Górki, który pomógł nam w organizacji tego wartościowego wyjazdu.  To był dzień pełen wrażeń, inspiracji i dumy z bycia obywatelem naszego kraju!

          • WYCIECZKA DO RADOMIA

          • Wywołać prawdziwą radość na twarzach uczniów obcowaniem z kulturą, nie jest sprawą łatwą, a udało się to dzisiaj dzięki wycieczce do muzeum i teatru w Radomiu.

            Czwarto-, piąto- i szóstoklasiści wraz z opiekunami udali się najpierw do Muzeum im. Jacka Malczewskiego, gdzie po podziwianiu wystawy „podróże z Herodotem – świat oczami Ryszarda Kapuścińskiego” oraz kolekcji dzieł Jacka Malczewskiego, wzięli udział w warsztatach tworzenia tkanin „Kręć się, kręć wrzeciono” i w zajęciach „Sztuka linorytu”.

            Drugim punktem programu wycieczki była wizyta w Teatrze Powszechnym im. Jana Kochanowskiego w Radomiu i obejrzenie niezwykle dynamicznego spektaklu na podstawie ulubionego przez uczniów utworu Ferenca Molnara „Chłopcy z Placu Broni”.

            Polonistyczne serce rośnie, gdy okazuje się, że lektura w teatrze nie zniechęciła, a na kolejny cel wycieczki uczniowie wybrali… teatr!

          • BIEG NA PODWIECZOREK - AKTYWNE POPOŁUDNIE Z UŚMIECHEM

          • Choć była to sobota, nasi uczniowie ponownie pokazali, że kochają ruch i zdrową rywalizację!

            Podczas II Biegu na Podwieczorek na Wareckim Malibu stawiliśmy się licznie i z ogromnym entuzjazmem – zarówno dzieci, jak i wspierający ich rodzice stworzyli niesamowitą, rodzinną atmosferę!

            Uczniowie startowali w swoich kategoriach wiekowych, a tempo i zaangażowanie mogły zaimponować każdemu! Nie zabrakło emocji na trasie, wzajemnego dopingu i radości z pokonywania własnych granic. Wielu naszych reprezentantów zdobyło miejsca na podium, a wszyscy ukończyli bieg z uśmiechem na twarzy i medalem na szyi.

            To był piękny, wiosenny dzień, który pokazał, że sport łączy, motywuje i daje radość! Dziękujemy wszystkim uczniom za wspaniałą postawę, a rodzicom za obecność i wsparcie. Serdecznie dziękujemy za gościnę WARKA BIEGA - KS Start Pułaski Warka .

            Do zobaczenia na kolejnych biegowych wydarzeniach!

          • DOFINANSOWANIE

          • Ogromnie cieszymy się z otrzymanego dofinansowania na poprawę efektywności energetycznej naszej szkoły, co uczyni ją nowocześniejszą i bardziej ekologiczną dzięki wsparciu Samorządu Województwa Mazowieckiego i Funduszy Europejskich!

            Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w ten wspaniały sukces, który przyniesie korzyści naszym uczniom i całej społeczności.

            Jak pisze Burmistrz Magnuszewa Pan Wojciech Wachnik - "To ogromny sukces i efekt świetnej współpracy z Samorządem Województwa Mazowieckiego oraz wsparcia z funduszy unijnych. Dzięki temu nasza szkoła stanie się nowoczesna, energooszczędna i przyjazna uczniom oraz środowisku!"

          • PIERWSZAKI OFICJALNIE CZYTELNIKAMI!

          • W piątek, 11 kwietnia, uczniowie klasy pierwszej ponownie odwiedzili naszą szkolną bibliotekę. To już ich druga wizyta – poprzednia odbyła się w grudniu, tuż przed świętami Bożego Narodzenia. Wtedy z ciekawością zwiedzali bibliotekę, oglądali półki pełne książek i słuchali fragmentów interesujących opowieści.

            Tym razem spotkanie miało wyjątkowy charakter!

            Pani bibliotekarka, Anna Owczarczyk, przybliżyła uczniom, czym właściwie jest biblioteka i jakie skarby można w niej znaleźć. Dzieci dowiedziały się, co to jest księgozbiór, jak działa system wypożyczania książek oraz jak należy traktować wypożyczone egzemplarze, aby służyły kolejnym czytelnikom.

            Pani Anna zachęcała również do tego, by odwiedzać bibliotekę nie tylko po to, by wypożyczyć książkę – można tu przecież poczytać ciekawe czasopisma, przejrzeć nowości i po prostu miło spędzić czas wśród książek.

            Najważniejszym momentem wizyty było uroczyste pasowanie uczniów na czytelników!

            Każdy z pierwszaków wypożyczył swoją pierwszą książkę, a w ich oczach widać było radość i dumę. To początek pięknej przygody z czytaniem!

            Mamy nadzieję, że ta przygoda będzie trwała długo i że nasi najmłodsi czytelnicy będą częstymi gośćmi biblioteki. Bo jak mówi znane powiedzenie:

            „Kto czyta – żyje wielokrotnie.”

          • WARSZTATY KLASY SIÓDMEJ NA TEMAT HEJTU

          • Dziś klasa 7 wraz z psychologiem szkolnym rozpracowywała temat hejtu i obrony przed nim. Realizowano warsztaty pt. Hejt - hejtu nie promuje, hejt banuje- bo reaguje! #soswioskidzieciece .

            Uczniowie analizowali czym jest mowa nienawiści, jak się przed nią bronić i jakie ślady zostawia w człowieku. Analizowali swoje doświadczenia oraz wspólnie dzielili się pomyslałam na działania interwencyjne i integracyjne.

          • WARSZTATY WIELKANOCNE W KLASIE CZWARTEJ

          • Dzisiaj, 11 kwietnia, uczniowie klasy 4 wzięli udział w wyjątkowych warsztatach wielkanocnych, podczas których tworzyli tradycyjne palmy. Zajęcia poprowadziły niezawodne panie Wioleta i Kinga, które jak zawsze zadbały o wspaniałą atmosferę i kreatywną zabawę. Dzięki warsztatom uczniowie podtrzymali piękną, świąteczną tradycję oraz rozwinęli zdolności manualne.

          • X OGÓLNOPOLSKI FESTIWAL TEATRALNY IM. WOJCIECHA SIEMIONA W GRÓJCU - "FIGIEL-EK" Z NAGRODĄ

          • W dniach 8 i 9 kwietnia nasi utalentowani uczniowie z Teatrzyku Figielek wzięli udział w X Ogólnopolskim Festiwalu Teatralnym im. Wojciecha Siemiona w Grójcu! „Starszy” Figielek zaprezentował pełną humoru sztukę Marty Guśniowskiej "A niech to Gęś kopnie", a młodsza grupa oczarowała publiczność i Jury przedstawieniem "Mała Czarownica"!

            "Mała Czarownica" zwyciężyła w swojej kategorii wiekowej, zdobywając uznanie Jury i widzów! Dodatkowo ogromne brawa dla Liliany Miśkiewicz, która otrzymała nagrodę za najlepszą kreację aktorską!

            Jesteśmy dumni z naszych młodych aktorów, ich opiekunów oraz wszystkich, którzy wspierają Teatrzyk Figielek na tej pięknej artystycznej drodze.

            Brawo! Brawo! Brawo!

          • II GMINNE NIEBIESKIE IGRZYSKA

          • 10 kwietnia w naszej szkole odbyły się II Gminne Niebieskie Igrzyska, które były częścią obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu oraz Światowego Miesiąca Wiedzy na Temat Autyzmu .

            Niebieskie Igrzyska miały na celu pokazanie, jak wspaniale dzieci z autyzmem mogą uczestniczyć w zajęciach sportowych oraz społecznych, a także podkreślenie, że każdy, niezależnie od swoich możliwości, ma szansę stać się sportowcem i osiągnąć sukces .

            W wydarzeniu wzięły udział szkoły z gminy Magnuszew: Szkoła Podstawowa w Przydworzycach, Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy Polskich spod Monte Cassino w MniszewieSzkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Chmielewie oraz Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Kozienicach.

            O godzinie 9:00 miało miejsce uroczyste rozpoczęcie Igrzysk przez Panią Agnieszkę Suskę, Dyrektor Szkoły Podstawowej w Rozniszewie. Tradycyjnie wniesiono i zapalono znicz olimpijski, a uczestnicy odśpiewali oficjalny hymn Niebieskich Igrzysk .

            Pierwszą atrakcją była prezentacja pt. "Kiedy chcesz, to możesz. Niepełnosprawni mistrzowie", przedstawiona przez panie Annę Sobczyk i Katarzynę Purchałę. Jej celem było ukazanie roli niepełnosprawności w sporcie . Po prezentacji odbył się quiz, w którym dzieci odpowiedziały na pytania z niezwykłą precyzją .

            Kolejną niespodzianką były zapachy olejków eterycznych, które wprowadziły uczestników w magiczny świat aromaterapii . Panie Diana Zielińska i Katarzyna Okoń zaprezentowały dzieciom różne zapachy, opowiadając o ich właściwościach . Dzieci wzięły udział w zabawie, podczas której rozpoznawały zapachy i dopasowywały je do odpowiednich obrazków .

            Wydarzenie uświetniła swoją obecnością wyjątkowa dziewczynka, Maja, która mimo niepełnosprawności posiada ogromną pasję do psów. Maja opowiedziała dzieciom o szkoleniu swojego psa Dagara i zaprezentowała niesamowite sztuczki. Po występie zorganizowała quiz o psach, a nagrodą był autograf Mai oraz odbicie łapki Dagara .

            Wśród licznych atrakcji, które czekały na uczestników, nie zabrakło aktywności fizycznej, a Pani Milena Nowicka (Bajkowy Świat Mileny Nowickiej i przyjaciele) zabrała wszystkich w niezwykłą, pełną emocji podróż do bajkowego świata, gdzie dominował kolor niebieski.

            Sama prowadząca wcieliła się w postać Elzy z "Krainy Lodu", której towarzyszył nieśmiały Minionek. Dzięki pomocy dzieci, Minionek przełamał swoje lęki, co stało się doskonałym początkiem wspólnej zabawy, w której maluchy skakały, tańczyły, śpiewały i przybijały piątki , wprowadzając atmosferę radości i integracji.

            Kolejnym punktem programu były taneczne zabawy w kole, które zabrały uczestników w podróż po różnych zakątkach świata. Na każdej "stacji" w danym kraju dzieci poznawały tańce charakterystyczne dla tych regionów i starały się odtworzyć ich kroki. Najwięcej uśmiechu wzbudziła zabawa Limbo, podczas której dzieci miały okazję sprawdzić swoją gibkość. Następnie przyszła pora na radosną zabawę z chustą animacyjną .

            Pani Milena zadedykowała i zaśpiewała dzieciom dwie piosenki, które wszyscy uwielbiają – "Kaczka dziwaczka" oraz "Mam tę moc" , co tylko wzmocniło energię i radość panującą na całym wydarzeniu.

            Na zakończenie II Gminnych Niebieskich Igrzysk odbyła się konkurencja sportowa "Hop przez hula", podczas której uczniowie, trzymając się za ramiona, przekładali hula-hop, sprawdzając swoją sprawność i zgranie zespołowe. Choć konkurencja wydawała się łatwa, okazało się, że wymagała od uczestników nie tylko zwinności, ale także współpracy.

            O godzinie 12.00 miała miejsce uroczysta dekoracja, podczas której wszystkie szkoły otrzymały pamiątkowe medale i statuetki. Każdy z uczestników Igrzysk został nagrodzony medalem za uczestnictwo. Statuetki i dyplomy wręczyli Burmistrz Wojciech Wachnik - Burmistrz Magnuszewa, Pan Wojciech Wachnik oraz Dyrektor Szkoły Podstawowej w Rozniszewie, Pani Agnieszka Suska. Medale wręczyli uczestnikom przedstawiciele firmy Advantic Sp. z o.o., którzy byli sponsorami nagród. Firma przygotowała również gadżety z logo – notatniki , długopisy oraz smycze. Dodatkowo, Stowarzyszenie Sady Grójeckie przekazało drużynom skrzyneczki pełne pysznych jabłek, aby przypomnieć wszystkim o dbaniu o zdrowie.

            Po oficjalnej części, na zakończenie igrzysk, wszyscy uczestnicy zaśpiewali hymn Niebieskich Igrzysk jeszcze raz. Znicz olimpijski został zgaszony, a II Gminne Niebieskie Igrzyska dobiegły końca, pozostawiając niezatarte wspomnienia w sercach dzieci i organizatorów.

            Organizatorkami wydarzenia były Dyrektor Szkoły Podstawowej w Rozniszewie, Pani Agnieszka Suska, oraz nauczycielki Anna Sobczyk i Katarzyna Purchała.

          • "KAPELUSZ PANI WRONY"

          • Zapraszamy do wysłuchania zapowiadanego słuchowiska "Kapelusz Pani Wrony" przygotowanego przez uczniów naszej szkoły pod opieką pani Agaty Janowskiej-Wachnik i z pomocą naszego absolwenta Bartka Talagi.

            Przepraszamy, że podczas montażu umknął nam jeden z końcowych slajdów przedstawiający aktorów, którzy użyczyli swoich głosów bohaterom słuchowiska i zamieszczamy go poniżej.

          • PROLEKCJE W NASZEJ SZKOLE

          • Uczniowie klas 6 i 7 mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowych warsztatach edukacyjnych w ramach projektu PROlekcje, prowadzonych przez Studentów-Wolontariuszy z programu PROJEKTOR.

            Czym są PROlekcje?

            To zupełnie inny sposób uczenia się – przez działanie, dociekanie i… świetną zabawę! Zamiast gotowych odpowiedzi – pytania, inspirujące rozmowy i mnóstwo ciekawostek. Nasi uczniowie mieli szansę odkrywać świat razem z pasjonatami, którzy dzielili się swoją wiedzą i energią!

            Tematem zajęć była ochrona środowiska – niezwykle ważny i aktualny temat. Uczniowie dowiedzieli się m.in. ile lat rozkłada się guma do żucia ( 5 lat!), jak dużo tlenu produkują oceany oraz… ile drzew trzeba ściąć, by wyprodukować jedną tonę papieru!

            Zajęcia podzielono na ciekawe etapy:

            poznaliśmy się poprzez zabawę "Nazywam się i lubię...",

            zaciekawiliśmy się tematem poprzez zdjęcia i pytania,

            odkrywaliśmy wiedzę w interaktywnym quizie,

            tworzyliśmy plakaty z pomysłami na ratowanie planety,

            rozmawialiśmy o naszych pomysłach,

            a na koniec każdy mógł podzielić się swoimi przemyśleniami na kartce.

            Dziękujemy Wiktorii i Igorowi – prowadzącym warsztaty – za ogromne zaangażowanie i inspirującą atmosferę. A także wszystkim uczniom za aktywny udział! To było coś więcej niż zwykła lekcja. To była PROlekcja! Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkania z programem PROJEKTOR!

            Więcej o projekcie https://www.facebook.com/PROJEKTOR.official/

          • WIELKANOCNE PALMY KLASY DRUGIEJ

          • Święta Wielkanocne zbliżają się wielkimi krokami!

            Dziś dzieci z klasy II w naszej z zapałem tworzyły tradycyjne palemki, wprowadzając nas w atmosferę nadchodzącego święta. Kolorowe palemki, pełne barwnych wstążek i suszonych kwiatów, są symbolem radości i odnowy, które niesie ze sobą Wielkanoc.

            To piękna tradycja, pozwala najmłodszym odkrywać bogactwo naszej kultury i wiary. Dziękujemy mamom i pani Joannie za wsparcie i pomoc w przygotowaniach

          • JAK W MUSICALU

          • Poniedziałkowy ranek upłynął nam w tanecznej atmosferze. Za sprawą występu trojga tancerzy, młodzi widzowie zostali porwani w świat słynnych musicali. Przygotowane choreografie inspirowane były kilkoma znanymi produkcjami z Broadwayu.

            Na początku przypomnieliśmy sobie rytmy „Deszczowej piosenki” z musicalu Singin’ in the Rain, by następnie poczuć atmosferę lat 60. i uczestniczyć w zmysłowym, energetycznym układzie inspirowanym klasyczną rewią Grease.

            Kolejnym punktem programu była scena nawiązująca do New York, New York, gdzie taniec połączony z motywem wielkomiejskiego życia oddał pulsujący rytm Nowego Jorku. Później tancerze przenieśli nas na włoską wyspę dzięki Mamma Mia!, wprowadzając radosny klimat słynnej piosenki zespołu ABBA. Nie zabrakło też rockowego akcentu dzięki elementowi choreografii musicalu Footloose. Na zakończenie występu tancerki zatańczyły słynnego, niezwykle widowiskowego kankana.

            Musical i rewia to dwa gatunki widowiskowe, które łączy obecność muzyki, tańca i śpiewu. Oba gatunki są formami teatru muzycznego, w których istotną rolę odgrywają występy artystyczne, choreografia oraz interakcje z publicznością. W musicalach fabuła jest zazwyczaj bardziej rozbudowana, podczas gdy rewia może skupiać się na krótszych, luźniej powiązanych scenach z elementami kabaretowymi i rozrywkowymi. W obu gatunkach kluczową rolę odgrywa estetyka i widowiskowość, a także angażowanie emocji widza poprzez muzykę i taniec.