• Jak to się zaczyna...
          • Jak to się zaczyna...

          •  

            Dziś w Galerii „Na piętrze” wielkie zamieszanie. Pojawiły się stoły i tajemnicza, drewniana skrzynia. Co się w niej kryje? Sprawę wyjaśniła nieco obecność wareckiego plastyka, pana Jacka Matlakowskiego i dobrego ducha naszej Galerii. Szykuje się kolejna wystawa.

            Pan Jacek wspólnie z panem Leszkiem Owczarczykiem rozpakowują prace wystawy "Chrzest polski w ilustracjach", które powstały po X Ogólnopolskich Warsztatach Ilustratorów, zorganizowanych w Krasnobrodzie w 2015 roku przez panią Marię Grażynę Szpyrę. Autorami prac są wybitni polscy artyści, laureaci wielu nagród, przedstawiciele różnych prądów, kierunków, kilku pokoleń, twórcy i kontynuatorzy znanej w świecie „polskiej szkoły ilustracji", którzy od ponad trzydziestu lat przyjeżdżają do Krasnobrodu na środowiskowe spotkania twórcze. Wielu z nich już wcześniej prezentowało swoje dzieła w Galerii „Na piętrze”. Więcej dowiemy się z pewnością na wernisażu, na który niedługo zaprosimy.

            Już teraz, jak widać na zdjęciach, prace spotkały się z wielkim zainteresowaniem naszych uczniów. Pan Jacek starał się odpowiedzieć na wszystkie ich pytania. Nigdy do tej pory nie pokazywaliśmy procesu powstawania ekspozycji w naszej Galerii, ale chyba warto by inni dowiedzieli się jak wygląda prawdziwe obcowanie dzieci szkoły w Rozniszewie ze sztuką przez duże „S” – ot, po prostu pojawia się w czasie międzylekcyjnej przerwy.

             

        • Punkt Konsultacyjny dla rodziców
          • Punkt Konsultacyjny dla rodziców

          •  

            Już od piątku, 27 października od godziny 1200 do 1600, zapraszamy do nowego punktu konsultacyjnego dla rodziców. Czeka w nim na Państwa psycholog kliniczny pani Anna Mikocka - specjalista SI (integracji sensorycznej). Takie spotkania będą się odbywały w każdy, ostatni piątek miesiąca.

            Dlas kogo jest przeznaczona terapia SI?

            Terapia SI wykorzystywana jest w pracy z dziećmi:

            • z zaburzeniami integracji sensorycznej (nadwrażliwością lub podwrażliwością np. dotykową, wzrokową, słuchową, przedsionkową, niepewnością grawitacyjną, nietolerancją ruchu, dyspraksją)
            • z opóźnieniem i zaburzeniami rozwoju mowy
            • ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, takimi jak: dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
            • z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego
            • z ciąż wysokiego ryzyka, przedwcześnie urodzonymi lub znacznie po terminie, po pobytach na OIOM-ie Noworodkowym, po powikłanych porodach, urodzonymi przez cesarskie cięcie
            • z niepełnosprawnością umysłową
            • niedowidzącymi i niedosłyszącymi
            • z ADHD, ADD
            • z autyzmem

             

            Jak rozpoznać zaburzenia SI? : 

            Istnieją pewne objawy nieprawidłowości w funkcjonowaniu dziecka, na które rodzice (opiekunowie) dziecka czy nauczyciele powinni zwrócić uwagę. Pojedynczy objaw nie jest wskazaniem do diagnozy SI. Jednak już kilka, a tym bardziej kilkanaście z nich jest powodem do przeprowadzenia pełnej diagnozy procesów integracji sensorycznej dziecka, które ma:

            • opóźnienia i zaburzenia rozwoju mowy
            • obciążony wywiad okołoporodowy (ciąże wysokiego ryzyka, wcześniactwo, pobyty na OIOM-ie noworodkowym, powikłania okołoporodowe)
            • trudności z czytaniem, pisaniem, liczeniem - trudności z rozpoznawaniem liter, cyfr, mylenie, odwracanie liter, pismo lustrzane, przekręcanie sylab, wyrazów, czytanie od końca wyrazów
            • nieprawidłowy chwyt kredki, długopisu, kłopoty z cięciem nożyczkami, rysowaniem po śladzie, kalkowaniem trudności z utrzymaniem głowy (podczas dłuższego siedzenia) w pozycji pionowej, podpiera ją ręką, kładzie się na stoliku
            • często kłopoty ze wskazaniem części ciała, myli stronę prawą i lewą
            • trudności z samodzielnym żuciem i przełykaniem pokarmów, wybiera dania papkowate, z samodzielnym piciem
            • prawie zawsze jakiś siniak czy zadrapanie, gdyż potyka się i przewraca częściej niż rówieśnicy
            • wiele czynności samoobsługowych wykonuje z trudem, powoli, niezdarnie; do końca ich nie potrafi opanować. Ma kłopoty z: samodzielnym korzystaniu z WC czy kąpielą w łazience, ubieraniem się, zwłaszcza zapinaniem guzików, sznurowaniem butów
            • nadmierną ruchliwość - nie może usiedzieć czy ustać w jednym miejscu
            • utrudnioną orientację w otoczeniu - dziecko czuje się zagubione, potrzebuje sporo czasu by zapamiętać otoczenie
            • zaburzenia napięcia mięśniowego - wzmożone lub obniżone np. szybka męczliwość podczas pisania lęk przed upadkiem lub wysokością - wchodząc po schodach lub schodząc częściej niż inne dzieci trzyma się poręczy, niepewnie stawia nogi
            • obniżone zainteresowanie aktywnością ruchową, niechęć do karuzeli i huśtawek na placu zabaw, dziecko nie lubi podskakiwać, wykonywać fikołków Okazuje zdenerwowanie przed np. wejściem na wysoką drabinkę
            • niewspółmierną reakcję (np. krzyk, płacz) do siły bodźca na nagłe dotknięcie albo lekkie popchnięcie z tyłu
            • problemy z siadaniem na krześle lub poprawiając na nim swoją pozycję zdarza się, że spada, ma niezgrabne ruchy - zbyt zamaszyste, dziwaczne albo często chodzi na palcach
            • problemy z rzucaniem i łapaniem piłki
            • skłonności do szybkiego męczenia się, sprawia wrażenie słabego dziecka
            • problemy z uczeniem się nowych aktywności ruchowych (pływanie, jazda na rowerze), podczas gimnastyki lub rytmiki kłopoty z dotrzymaniem kroku rówieśnikom - wielu ćwiczeń nie jest w stanie wykonać.

             

        • Dzień Edukacji Narodowej
          • Dzień Edukacji Narodowej

          •  

            W przeddzień Święta Edukacji Narodowej, które w tym roku wypadło w sobotę, spotkaliśmy się na specjalnym apelu przygotowanym z tej okazji przez panią dyrektor Agnieszkę Suskę i Radę Uczniów.

            Pani dyrektor złożyła serdeczne życzenia wszystkim nauczycielom i pracownikom naszej szkoły. Podziękowała im za trud jaki wkładają w swoją pracę i czas poświęcony dla uczniów. Życzyła powodzenia w dalszej pracy i satysfakcji z jej wykonywania. Następnie wręczyła nauczycielom nagrody dyrektora szkoły.

            Do życzeń pani Agnieszki dołączyli uczniowie z Rady Uczniów. Obdarowali swoich pedagogów i pracowników szkoły własnoręcznie przygotowanymi laurkami i tajemniczymi pakuneczkami, które jak się potem okazało kryły w sobie… „Łyk szczęścia” - aromatyczną, owocową herbatkę. Miejmy nadzieję, że o działaniu również uspokajającym.

             

        • Ślubowanie pierwszaków
          • Ślubowanie pierwszaków

          •  

            Do tej pory na naszej stronie można było znaleźć i obejrzeć zdjęcia ze ślubowania pierwszaków. Należy się naszym gościom trochę informacji o tej jakże ważnej w szkole uroczystości.

            W czwartek, 12 października, cała nasza szkolna społeczność spotkała się w Galerii „Na piętrze”. Nie zabrakło oczywiście licznie przybyłych na uroczystość rodziców pierwszoklasistów. Trudno było się zorientować kto jest bardziej przejęty – rodzice, czy ich pociechy?

            Trzynaścioro pierwszaków zaprezentowało zgromadzonym program słowno-muzyczny przygotowany pod czujnym okiem wychowawczyni, pani Janiny Kurasiewicz. Przygotowana, by w razie potknięć pomóc swoim wychowankom, nie musiała się niczego obawiać , ”wpadek” nie było. O tym, że recytacje i wykonania piosenek wszystkim się podobały świadczyły rzęsiste oklaski po występie.

            Najważniejszym punktem uroczystości był moment ślubowania na sztandar szkoły. Potem nastąpiło pasowanie na ucznia, którego dokonała pani dyrektor Agnieszka Suska za pomocą wielkiego ołówka. Na koniec nie zabrakło prezentów od wychowawczyni i rodziców.

            Pasowanie na ucznia Szkoły w Rozniszewie nie mogłoby się odbyć bez otrzęsin. Tak jak zazwyczaj przygotowali je uczniowie najstarszej klasy w szkole czyli klasy siódmej. Tym razem było sporo zadań, które pierwszaki musiały wykonać bez użycia zmysłu wzroku: rozpoznawanie kolegów i koleżanek, przedmiotów niekoniecznie szkolnych czy wreszcie otworzenie portretu osiołka. Mrożące krew w żyłach były sceny zabiegu napełniania głów olejem, a wypicie eliksiru mądrości też mogło wystraszyć niejednego zucha z klasy pierwszej. Wszyscy jednak zachowali się dzielnie, obyło się bez płaczu i większego strachu.

            A na koniec pamiątkowe fotografie:

            z rodzicami…

            …i bez.

            Te i inne zdjęcia z uroczystości można obejrzeć w galerii Ślubowanie pierwszaków 12.10.2017.

             

        • Wybierz książkę do szkolnej biblioteki
          • Wybierz książkę do szkolnej biblioteki

          •  

            Drodzy Uczniowie, Rodzice i Nauczyciele!

            Przygotowujemy się do zakupu książek  w ramach  „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”.  Otrzymaliśmy dość znaczne dofinansowanie i chcielibyśmy wydać te środki zgodnie z potrzebami naszych czytelników.

            Zwracamy się więc do Was z prośbą o czynny udział w tworzeniu  listy książek, które powinny, Waszym zdaniem, znaleźć się w naszej bibliotece.

            Propozycje można zgłaszać  osobiście w bibliotece szkolnej lub wysyłając  e-maila na adres: bibliotekarozniszew@wp.pl.

        • Dzień Chłopaka
          • Dzień Chłopaka

          •  

             

             

            W tym roku Dzień Chłopaka wypadł w sobotę więc jego świętowanie w naszej szkole trwało od piątku 29 września do poniedziałku 2 października. Starsze klasy świętowały w swoim gronie organizując swoje imprezy w klasach.

            Nie zabrakło podczas nich świetnej zabawy, gier i konkursów. Dziewczynki  z klas piątej i szóstej przygotowały swoim kolegom słodki poczęstunek, a z czwartej i siódmej i drobne upominki – ramki na zdjęcia i hermetyczne butelki na napoje w kształcie żarówek.

             

            Inaczej świętowali uczniowie z klas młodszych. W poniedziałek 2-go października wybrali się do Kozienic, do kina na film pt. „Moje wakacje z Rudym”. Film okazał się piękną opowieścią o przyjaźni chłopca i psa. Przy okazji mali widzowie mogli podziwiać piękne krajobrazy i przyrodę Australii, bo właśnie na tym kontynencie toczyła się akcja filmu.

            Dzięki temu, że w poniedziałek była jeszcze piękna, słoneczna pogoda wycieczkowicze wybrali się do kozienickiego Ogrodu Jordanowskiego, by poszaleć na placu zabaw. W porównaniu z naszym szkolnym placem zabaw jego wyposażenie jest bardzo bogate, więc było dużo śmiechu, radości i zabawy. Zmęczeni i uśmiechnięci uczniowie wrócili do Rozniszewa. I chłopcy byli zadowoleni, i dziewczynki miały też radosne miny.

            Naszym chłopcom jeszcze raz życzymy WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO !!!

             

        • Konferencja SAS
          • Konferencja SAS

          •  

            Nasza szkoła już od 2012 roku uczestniczy w międzynarodowym programie „Szkoły Aktywne w Społeczności” (SAS). Uczestniczące w nim szkoły starają się spełnić Międzynarodowe Standardy Szkół Aktywnych w Społeczności. Program od 2012 roku realizowała w Polsce Federacja Inicjatyw Oświatowych (FIO), a od października 2016 prowadzi go Fundacja Innowacji Edukacyjnych "Mała Szkoła" (FIE). Od 2015 roku program SAS pięknie rozwija się w Warszawie i na Mazowszu dzięki partnerstwu: FIO/FIE, Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES), Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli (MSCDN) oraz Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK).

            27 września w siedzibie MSCDN w Warszawie odbyła się konferencja „Szkoły Aktywne w Społeczności a zmiany w edukacji”. Uczestniczyła w niej „silna” reprezentacja naszej szkoły z panią dyrektor Agnieszką Suską, nauczycielami ze szkolnego zespołu SAS – Ewą Kościelnik, Iwoną Dymek i Tomaszem Dymkiem oraz uczniami klasy siódmej Jolą Kozłowską, Magdą Korczak i Krzysztofem Suską. Rodziców reprezentowała pani Katarzyna Kozłowska.

            Uczestników spotkania powitał dyrektor MSCDN pan Jarosław Zaroń. Następnie prezeska Fundacji Innowacji Edukacyjnych pani Elżbieta Tołwińska-Królikowska przypomniała historię Programu SAS oraz podsumowała działania w ostatnim roku. Kolejnym punktem konferencji była prezentacja o nierównościach w polskim systemie edukacyjnym, ich przyczynach i zapobieganiu przygotowana przez dr hab. Romana Dolatę profesora nadzwyczajnego Uniwersytetu Warszawskiego.

            W przerwie konferencji jej uczestnicy mogli obejrzeć stoiska, przygotowane przez szkoły uczestniczące w programie, promujące i przedstawiające realizację założeń programu SAS w ich placówkach. Było tam oczywiście również i nasze stanowisko, na którym chwaliliśmy się naszymi sukcesami na polu aktywnych działań w społeczności lokalnej. Sami też podglądaliśmy innych szukając pomysłów na nowe formy działalności. Szczególnie interesowały nas różne formy promocji i reklamy szkoły „na zewnątrz”, szykujemy się przecież do obchodów Jubileuszu 150-lecia naszej szkoły.

            W ostatniej części spotkania dorośli uczestnicy uczestniczyli w zajęciach warsztatowych „SAS a zmiany w edukacji”, podczas których poszukiwali odpowiedzi na pytanie „Jak założenia systemu edukacji mogą być realizowane w SAS?”.

            Natomiast uczniowie obecni na konferencji uczestniczyli w atrakcyjnej aktywności edukacyjnej „Śladami Marii Skłodowskiej-Curie”. Pod opieką pani Ewy Kędrackiej z OEIiZK, która tę aktywność przygotowała, udali się do Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie Polskiego Towarzystwa Chemicznego znajdujące się nieopodal przy ul. Freta 16. Mieści się ono w XVIII-wiecznej kamienicy, w której w 1867 urodziła się Maria Skłodowska-Curie i w której obecnie mieści się również siedziba Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Chemicznego. Oprowadzająca grupę po ekspozycjach przewodniczka ciekawie opowiadała o życiu, rodzinie i pracy wielkiej, polskiej uczonej, a uczniowie starali się znaleźć w tej opowieści odpowiedzi na pytania umieszczone na karcie pracy jaką otrzymał każdy szkolny zespół uczestniczący w grze. Po powrocie do siedziby MSCDN odpowiadali na pytania testu przygotowanego on-line na platformie Kahoot. Taka forma sprawdzania wiedzy za pomocą komórki bardzo im się spodobała.

            Nasi uczestnicy warszawskiego spotkania wracali do Rozniszewa zadowoleni z ciekawie i pożytecznie spędzonego czasu.

             

        • Wybory do Rady Uczniów
          • Wybory do Rady Uczniów

          •  

            Jak co roku o tej porze uczniowie naszej szkoły wybierali nową Radę Uczniów. Podczas apeli poprzedzającego to wydarzenie pani dyrektor Agnieszka Suska podziękowała kończącym swoją kadencję uczniom byłej Rady i przedstawiła kandydatów do nowego samorządu.

            Do Rady Uczniów kandydowało w tym roku szesnaście osób z klas IV – VI. Wybory odbyły się we wtorek 26 września. Przeprowadzone zostały przez Komisję Wyborczą w porozumieniu z panią dyrektor i opiekunem Rady w roku szkolnym 2016/2017 ks. Wojciechem Celuchem.

            Zgodnie z ordynacją wyborczą naszej szkoły w skład Komisji Wyborczej weszli świeżo wybrani przewodniczący samorządów klasowych – Oliwia Jendrzejewska z klasy IV-ej, Michał Figlewicz z klasy V-ej, Aleksandra Walencik z klasy VI-ej i Norbert Brynda z klasy VII-ej.

            W głosowaniu brali udział wszyscy uczniowie klas I – VII, na liście uprawnionych znalazło się 114 uczniów. Komisja wydała 110 kart do głosowania. Wszystkie oddane głosy były ważne. Mandaty członka Rady Uczniów uzyskali: Zuzanna Dyga (klasa VI), Krzysztof Suska (klasa VII), Mikołaj Kocyk (klasa V), Dominik Kędziorek (klasa VI), Paulina Michalczyk (klasa V), Natalia Wieczorek (klasa VI), Zuzanna Jakubik (klasa IV) i Magda Korczak (klasa VI). Wyniki wyborów zostały ogłoszone w piątek 29 września podczas specjalnego apelu szkolnego.

            Na pierwszym zebraniu nowej Rady Uczniów wybrano jej przewodniczącego – został nim Krzysztof Suska, zastępcę – Zuzanna Dyga, skarbnika – Norbert Brynda i rzecznika klas I – III – Aleksandra Walencik. Rolę opiekuna Rady jej członkowie zaproponowali panu Leszkowi Owczarczykowi.

            Wszystkim nowo wybranym członkom Rady Uczniów życzymy udanego i pełnego wspaniałych pomysłów roku szkolnego. Powodzenia!

             

        • Rozpoczynamy jubileuszowy rok szkolny 2017/2018
          • Rozpoczynamy jubileuszowy rok szkolny 2017/2018

          •  

            Rozpoczęliśmy dziś nowy rok szkolny, dla nas szczególny, bo 150. w historii naszej szkoły. Wyciszone przez wakacje sale i korytarze budynku szkolnego znowu wypełniły się gwarem uczniowskim. Zanim jednak to się stało cała społeczność szkolna i liczna grupa rodziców uczestniczyła we mszy świętej odprawionej przez księdza proboszcza Wojciecha Celucha w rozniszewskiej świątyni.

            W szkole powitała wszystkich pani dyrektor Agnieszka Suska – „Witam wszystkich serdecznie na uroczystej inauguracji nowego roku szkolnego. Rozpoczynamy nowy rok szkolny, pierwszy  w kolejnej reformie oświatowej. Od 1 września od nowa zaczyna funkcjonować 8-letnia szkoła podstawowa oraz obowiązuje nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego. W życie wchodzi szereg przepisów wykonawczych do ustawy Prawo oświatowe. Przed nami rok  wprowadzający wiele zmian.

            Wracamy dziś do szkoły, witają nas te same sale, korytarze, które opuszczaliśmy dwa miesiące temu. Wtedy ze świadectwami w ręku, z radością rozpoczynaliśmy wakacje.

            Czas jednak biegnie nieubłagalnie i oto stoimy dziś u progu nowego roku szkolnego 2017/2018. Jeszcze wprawdzie czujemy zapach lata,  tęsknimy za późniejszym niż zwykle wstawaniem, błogim lenistwem i całkowitą beztroską. Gdyby jednak wakacje trwały cały rok, nie bylibyśmy w stanie w pełni docenić ich uroku . Czas wracać do pracy i nauki.”

            Po spotkaniu na sali gimnastycznej przedszkolaki i uczniowie rozeszli się na pierwsze spotkania z wychowawcami.

            Reforma oświaty spowodowała znaczne powiększenie grona pedagogicznego. Przybyło nam sześcioro nowych nauczycieli. Są to: pan Adam Grześka, który będzie uczył siódmoklasistów biologii, chemii i fizyki oraz panie – Katarzyna Szeląg-Luśniewska - wychowanie do życia w rodzinie, w-f w klasach 1-2, Iwona Piwowarska - oddział przedszkolny dla dzieci 3- i 4-letnich, Anna Chołuj - język angielski w klasie pierwszej i przygotowanie do nauki języka obcego w oddziałach przedszkolnych, Elżbieta Kwiatkowska- geografia, Eliza Tankiewicz- język niemiecki i Barbara Marchocka - doradztwo zawodowe. Serdecznie witamy Ich w murach naszej szkoły!

            Trzy nasze nauczycielki świętowały miły jubileusz 30-lecia pracy zawodowej. Te trzydzieści lat przepracowały w naszej szkole panie Mariola Cholewa, Iwona Dymek i Małgorzata Kościńska. Początek roku szkolnego to również czas zmian na stanowiskach pracowników obsługi, pożegnaliśmy panie Danutę Kowacką, Stanisławę Przychodzeń (obie odeszły na emeryturę) i Renatę Mościńską, a powitaliśmy nowe pracownice, panie Katarzynę Kowal, Magdalenę Makuch i Irminę Wieczorek.

            Rok szkolny 2017/2018 został rozpoczęty.

             

        • Nauczycielski "wypad" na Mazury
          • Nauczycielski "wypad" na Mazury

          •  

            Celem tegorocznej, wakacyjnej wycieczki nauczycieli naszej szkoły, ich rodzin i przyjaciół były Mazury, a konkretnie pięknie położone niedaleko Mrągowa, nad jeziorem Kot, Siedlisko Wymysły. Ale po kolei…

            Nasi wycieczkowicze wyruszyli w środę 23 sierpnia w kierunku Modlina. Położenie tej miejscowości u zbiegu rzek Wisły, Narwi i Wkry nadawało temu miejscu wybitne walory obronne. Docenił to król szwedzki Karol Gustaw zakładając tu obóz warowny. Decyzję o budowie twierdzy Modlin podjął w 1806 roku Napoleon. Po jego upadku w 1812 roku budowę fortyfikacji kontynuowali Rosjanie. O ogromie twierdzy przekonali się uczestnicy wycieczki podczas jej trzygodzinnego zwiedzania. Największe wrażenie wywarł na nich ponad dwukilometrowej długości budynek koszar, podziemia ceglano-ziemnych fortów i zapierający dech w piersiach widok z Wieży Tatarskiej. W tym miejscu należą się podziękowania oprowadzającej nas po twierdzy przewodniczce – pani Janeczce, która mogłaby chyba opowiadać o niej cały tydzień.

            Drugiego dnia wyprawy odwiedziliśmy Sanktuarium Ojców Jezuitów w Świętej Lipce, które z powodu licznej rzeszy odwiedzających je pielgrzymów jest nazywane Częstochową Północy. Wysłuchaliśmy tu koncertu prezentującego możliwości osiemnastowiecznych, barokowych organów z ruchomymi figurami. Kolejnym punktem na naszej trasie było miasteczko Reszel, do którego zaprowadziła nas droga z piętnastoma kapliczkami różańcowymi. W Reszlu zwiedziliśmy kościół farny pod wezwaniem św. Piotra i Pawła, a co odważniejsi weszli na wysoką wieżę kościoła skąd można było podziwiać piękną panoramę miasta i okolic. Zobaczyliśmy również Zamek Biskupi, gotycki most i świetnie zachowany zespół staromiejski. Tego dnia odwiedziliśmy też pałac w Lężajnach otoczony pięknym parkiem, zespół pałacowo-parkowy nad jeziorem Lampackim w Sorkwitach i w tej samej miejscowości kościół ewangelicko augsburski. Zapamiętaliśmy umieszczony w jego środku piękny ołtarz główny z 1642 roku i jedno z najbardziej oryginalnych przedstawień Wniebowstąpienia - z umieszczonego na suficie obłoku wystają tylko nogi Jezusa. Na koniec odwiedziliśmy Mrągowo i oczywiście amfiteatr nad jeziorem Czos.

            Trzeciego dnia wycieczkowicze popłynęli statkiem z Rucianego-Nidy do Mikołajek. Podczas rejsu przepłynęliśmy przez 5 mazurskich jezior: Guziankę Dużą i Małą, Bełdany, Śniardwy i Mikołajskie. Oczywiście musieliśmy zajrzeć w Mikołajkach do Wioski Żeglarskiej i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia na rynku przy fontannie Sielawy. Z Mikołajek pojechaliśmy do ośrodka wypoczynkowego „Obieżyświat” w Skorupkach nad jeziorem Tałty. Dla niektórych uczestników wycieczki była to podróż sentymentalna gdyż przez kilka lat przyjeżdżaliśmy tu jesienią z uczniami naszej szkoły by uczestniczyć w akcji powakacyjnego sprzątania Mazur. Po tej wspomnieniowej wizycie jeszcze tylko lody nad jeziorem Ryńskim u stóp krzyżackiego zamku w Rynie i powrót do Wymysłów gdzie można było zrelaksować się na wodzie pływając łódką, kajakiem, rowerem wodnym lub po prostu wpław. Amatorzy wędkowania też znaleźli pomost dla siebie.

            Ostatniego dnia eskapady odwiedziliśmy stolicę Warmii i Mazur Olsztyn. Spacerowaliśmy po nowych bulwarach na Łyną, obejrzeliśmy Zamek Kapituły Warmińskiej, z którym związana jest postać Mikołaja Kopernika. Obowiązkowo pamiątkowe zdjęcie przy ławeczce astronoma przed bramą zamkową. Wysoka Brama, Targ Rybny, rynek starego miasta ze Starym Ratuszem i Katedra pod wezwaniem Św. Jakuba to kolejne zwiedzane przez nas miejsca. Po odpoczynku na rynku wyruszyliśmy w drogę powrotną do Rozniszewa.

            Ciekawe miejsca, świetna, bo typowo wycieczkowa pogoda i wspaniałe towarzystwo pozwoliło naładować „akumulatory” przed początkiem nowego roku szkolnego.

             

        • Wakacyjne spotkanie z nauką
          • Wakacyjne spotkanie z nauką

          •  

            Chociaż trwają wakacje nasza szkoła nigdy całkiem nie pustoszeje. Na początku lipca zawitała do nas grupa wolontariuszy z Fundacji „Przyszłość  w nauce” wraz z jej prezesem Tomaszem Deptułą. To nie pierwsza wolontariacka wizyta pana Tomka w naszej szkole, gościliśmy go już w poprzednie wakacje. Tym razem przywiózł ze sobą siedmioosobową grupę studentów (Olga Książkiewicz, Milena Opalach, Patrycja Tyburska, Aleksandra Zglejszewska, Alicja Pawlak, Wiktoria Krupińska i Piotr Cyranowicz), którzy poprowadzili w dniach od 3 do 7 lipca cykl warsztatów dla dzieci.

            Uczestniczyli w nich nie tylko uczniowie naszej szkoły spędzający tę część wakacji w domu, ale również i dzieci wypoczywające w naszej okolicy.

            Główną część zajęć stanowiły zajęcia chemiczne. Kameleon, niebieska butelka, znikający atrament, koktajl, burza w probówce, lokomotywa, piekło chemiczne to tylko niektóre z wybranych eksperymentów zaprezentowanych i omówionych przez wolontariuszy. Dzięki nim uczestnicy warsztatów w ciekawy i przystępny sposób poznawali tajemnice chemicznej kuchni: cechy charakterystyczne i zastosowania metali i niemetali, pojęcie „pH” i identyfikacja go w różnych roztworach, substancje niebezpieczne, wykrywanie substancji.

            Były również zajęcia z fizyki dzięki którym dzieci dowiedziały się co to jest zjawisko napięcia powierzchniowego, siła wyporu, ciecz nienewtonowska, ciecze polarne i niepolarne, prąd elektryczny czy ogniwo galwaniczne. Na zajęciach z biologii z kolei można było się dowiedzieć jakie zwierzęta  i rośliny możemy spotkać w naszym kraju i innych częściach świata, na czym polegają złudzenia optyczne i jak działa zmysł smaku. Tematów było z resztą tak wiele, że nie sposób je tu wszystkie wymienić.

             Oprócz tych związanych ściśle z nauką zajęć dzieci uczestniczyły też w zajęciach ruchowych, muzycznych i plastycznych (origami). Jednym słowem na nudę nie było czasu.

            Ostatniego dnia warsztatów zorganizowany został pokaz naukowy eksperymentów wykonywanych przez małych uczestników, oczywiście pod czujnym okiem wolontariuszy. Pokaz przeznaczony był dla wszystkich, którzy zechcieli tego dnia pojawić się w szkole. Relację z pokazów przygotowała kozienicka TV Nasz Powiat. Oto ten reportaż.

            A na koniec oczywiście pamiątkowa fotka.

             

        • Pożegnania nadszedł czas
          • Pożegnania nadszedł czas

          •  

            W piątek, 23 czerwca, zakończyliśmy rok szkolny 2016/2017 i rozpoczęliśmy zasłużone wakacje. Po mszy świętej odprawionej w rozniszewskiej świątyni przez ks. Wojciecha Celucha, w której uczestniczyli uczniowie, nauczyciele i rodzice oraz poczet sztandarowy szkoły, wszyscy spotkali się na sali gimnastycznej gdzie odbyła się uroczystość zakończenia roku szkolnego.

            Pani dyrektor Agnieszka Suska powitała serdecznie przybyłych gości, a wśród nich Wójta Gminy Magnuszew pana Marka Drapałę i Przewodniczącego Rady Gminy pana Zbigniewa Rybarczyka oraz rodziców, nauczycieli, pracowników obsługi i wszystkie dzieci i uczniów.

            „Kolejny rok szkolny dobiegł właśnie końca. Za nami 10 miesięcy wytężonej pracy i wzmożonego wysiłku, przezwyciężania różnych problemów, ale też radości z osiąganych sukcesów. Wszyscy, którzy wystartowali we wrześniu, dziś stoją na mecie; nadszedł czas na ogłoszenie wyników. To dobry moment na na dokonanie podsumowań i refleksji nad tym co się działo po drodze, jaki był nasz wkład pracy, na ile pomogli nam nauczyciele, czy wykorzystaliśmy posiadane talenty i umiejętności, ile dołożyliśmy starań, aby uzyskany wynik był jak najlepszy.” - mówiła w swym wystąpieniu pani dyrektor.

            „Nasza dzisiejsza uroczystość nie będzie jednak podobna do tych z ubiegłych lat. W tym roku szkolnym nie żegnamy absolwentów. W związku z przeprowadzanymi zmianami szóstoklasiści nie kończą nauki w szkole podstawowej, otrzymują promocję do następnej klasy, tak jak to było przed kilkunastoma laty, do klasy siódmej. A zatem nie będzie ceremonii pożegnania najstarszego rocznika, przekazaniu sztandaru i ślubowania absolwentów.” - kontynuowała.

            Przed przedstawieniem przez wychowawców klas najlepszych uczniów pani dyrektor zaprezentowała uczniów, którzy dzięki wysokiej średniej ocen (powyżej 5,00) uzyskanych na świadectwie otrzymali stypendia za wyniki w nauce. W tym roku są to: czwórka uczniów z klasy szóstej - Krzysztof Suska, Paulina Kowacka, Julia Galbarczyk i Norbert Brynda, a także Mateusz Bobrowski, Zuzanna Kruk i Kinga Walencik z klasy czwartej.

            Stypendia otrzymali także najlepsi szkolni sportowcy. Kamil Sąpór uczeń klasy piątej i Jakub Kocyk uczeń klasy szóstej za zdobycie III-go miejsca w półfinałach Międzypowiatowych Mistrzostw w Tenisie Stołowym. Kacper Przychodzeń, Grzegorz Waśniewski, Jakub Kurzepa, Krzysztof Suska - uczniowie klasy szóstej i Mateusz Bobrowski z klasy czwartej za zajęcie III-go miejsca w półfinałach Międzypowiatowych Mistrzostw w czwórboju Lekkoatletycznym i zwycięstwo eliminacjach powiatowych w mini siatkówce.

            O wręczenie nagród za osiągnięcia sportowe poproszeni zostali goście - wójt gminy, pan Marek drapała i przewodniczący, pan Zbigniew Rybarczyk. Dyplomy z podziękowaniami zostały również wręczone nauczycielom wychowania fizycznego pani Małgorzacie Kościńskiej i panu Leszkowi Owczarczykowi.

            Dumą napełniały nas również w tym roku szkolnym sukcesy odnoszone przez aktorów Teatr-zyku Figiel-ek podczas 17. Mazowieckiego Festiwalu Teatrów Amatorskich i  w Łochowie i Radomiu ze spektaklem „Księżniczka i groszek”. Aktorzy i opiekunka teatrzyku otrzymali również pamiątkowe dyplomy.

            Nagrody i dyplomy otrzymali również drugoklasiści, którzy udanie zaprezentowali się w tegorocznej edycji Konkursu Kangur Matematyczny - Dawid Gąsiorek z II a za bardzo dobry wynik w konkursie i Szymon Okoń oraz Dawid Kowalczyk z II b za wyróżnienia.

            Realizacja bieżących zadań i rozwój szkoły to także zasługa Rady Rodziców. W imieniu Rady Pedagogicznej i uczniów gorące podziękowania wszystkim rodzicom, którzy wspierali w tym roku naszą prace złożyła pani dyrektor Agnieszka Suska. Na szczególne podziękowania zasłużyły panie: Joanna Dyga, Katarzyna Kowal, Katarzyna Kozłowska, Justyna Marchewka, Ewa Makuch, Justyna Sobieraj, Wioleta Matuszewska, Edyta Kowacka, Wioleta kuźniak, Marzanna Bogucka, Marzena Działkowska, Agnieszka Jendrzejewska, Jolanta Okoń, Monika Maliszewska, Monika Irzykowska, Iwona Kędziorek, Urszula Leszczyńska, Maria Majewska, Katarzyna Staszewska, Marta Kaczmarczyk, Jolanta Traczyk i Katarzyna Kowalczyk.

            W podziękowaniu za życzliwość i dobrą współpracę ze szkołą Wójt Gminy Magnuszew i Rada Gminy otrzymali dyplomy „Przyjaciela Szkoły”.

            Kolejnym punktem dzisiejszej uroczystości było wręczenie świadectw z wyróżnieniem i nagród najlepszym uczniom naszej szkoły. Spotkania z wychowawcami w klasach zakończyły ostatni dzień w szkole. Przed nami W A K A C J E !!!

             

        • Podsumowanie projektu "W wolnej chwili"
          • Podsumowanie projektu "W wolnej chwili"

          •  

            19 czerwca w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kozienicach odbyło się spotkanie liderów projektu profilaktycznego ,,W wolnej chwili''.

            W spotkaniu tym uczestniczyli przedstawiciele naszej szkoły, uczniowie klasy VI - Paulina Kowacka, Maja Działkowska, Jakub Marczak wraz ze swoim wychowawcą panem Leszkiem Owczarczykiem. Sprawozdanie o efektach naszej pracy w ramach tego projektu przedstawiła Paulina, natomiast Maja w tym czasie prezentowała zdjęcia dokumentujące nasze działania. Informacje o nich były regularnie zamieszczane na szkolnej stronie www. Można ich poszukać we wcześniejszych wiadomościach.

            Podczas spotkania mieliśmy okazję zapoznać się z dokonaniami innych uczestników tego projektu. Okazało się, że nasza grupa była jedyną, reprezentującą szkoły podstawowe. Pozostali liderzy, to uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych powiatu kozienickiego. Miłe spotkanie zakończyło się słodkim poczęstunkiem.

             

        • Obóz... prawie wojskowy
          • Obóz... prawie wojskowy

          •  

            W ostatni weekend roku szkolnego 25 uczniów naszej szkoły i 20 gimnazjalistów z Mniszewa wyjechało na obóz do Popowa. Baza obozu znajdowała się w pięknie położonym wśród sosnowych lasów Ośrodku Charytatywno-Szkoleniowym Caritas. W wyjeździe wzięli udział uczniowie, którzy już wcześniej uczestniczyli w różnych formach realizacji zadania „Akademia Młodego Pokolenia” finansowanego ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich. Projekt był realizowany na terenie 4 gmin powiatu kozienickiego przez Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych „Pokolenia” . W projekcie wzięło 200 uczestników.

                        Wyjazd okazał się niezwykły, bo uczestnicy mogli zasmakować żołnierskiego życia. Dzięki zajęciom prowadzonym przez żołnierzy-instruktorów z grupy rekonstrukcyjnej dzieci i młodzież poczuła co to jest prawdziwa musztra, rzut granatem, wizyta na polu minowym i zapoznali się z wyposażeniem i uzbrojeniem każdego żołnierza.

                        Oprócz zajęć wojskowych odbyły się bardzo ciekawe zajęcia taneczne, podczas których panie instruktorki uczyły różnych stylów tańca. Z kolei zajęcia plastyczno-teatralne wymagały od obozowiczów wykazania się pomysłowością, wyobraźnią, zaangażowaniem i umiejętnością pracy zespołowej. Każda grupa , do losowo przydzielonej bajki,  musiała wykonać dekorację, rekwizyty, a na koniec wystawić sztukę na scenie.

                        Ośrodek wyposażony jest w bardzo dobrą bazę sportową i rekreacyjną. W wolnym czasie można było szaleć grając w nogę, siatkówkę, a młodsze dzieci miały do wyboru mini park linowy, ściankę wspinaczkową lub grę w piłkarzyki, poczuć się jak na dzikim zachodzie.

                         Mieliśmy również okazję odwiedzić pobliski Pułtusk, gdzie znajduje się najdłuższy rynek w Europie. Zwiedziliśmy piękną katedrę i zamek. Odwiedziliśmy również kryta pływalnię. Było dużo szaleństwa i zabawy, a oczywiście największą popularnością cieszyła się zjeżdżalnia.

            Jak to bywa w takich wyjazdach wszystko kończyło się zbyt szybko. Wszyscy wrócili szczęśliwi i… najedzeni, bo wyżywienie było bardzo smaczne - dla każdego coś dobrego.

             

        • Wycieczka do Jura Parku
          • Wycieczka do Jura Parku

          •  

            W środę,14 czerwca 2017 roku, uczniowie klas I-IV pojechali wraz ze swoimi wychowawczyniami do Parku Jurajskiego w Bałtowie. To miejsce, gdzie można odkrywać świat sprzed wielu milionów lat, stanąć oko w oko z dinozaurami i przyjrzeć się życiu naszych praprzodków. Gwarancja ciekawego spędzenia czasu zatem zapewniona.

            Zwiedzanie Jura Parku zaczęli od ścieżki dinozaurów. Pan przewodnik opowiedział wiele ciekawostek na temat tych prehistorycznych stworzeń: w jakich okresach żyły, czym się odżywiały, gdzie odnaleziono ich kości.

            W Prehistorycznym Oceanarium 3D dzieci dowiedziały się co się działo w głębinach morskich miliony lat temu. Wielu wrażeń dostarczyła wizyta na górze czarownic -  Sabatówce oraz przejście przez tunel strachu. Dużą atrakcją było też zwiedzanie Zwierzyńca. Z pokładu amerykańskiego schoolbusa dzieci obserwowały biegające swobodnie egzotyczne  zwierzęta lub takie, które kiedyś licznie występowały w Europie min. wielbłądy, antylopy, strusie, żubry, daniele.

            Potem był obiad, lody, zabawa na placu zabaw oraz  ważny punkt każdej wycieczki, czyli zakupienie pamiątek. Do domu dzieci wracały zmęczone ale zadowolone.

             

        • Bardzo "słodka" wycieczka
          • Bardzo "słodka" wycieczka

          •  

            Tradycją naszej szkoły się już czerwcowe wyprawy do rozniszewskiej pasieki pana Jerzego Rokity. Pani Janina Kurasiewicz z całą swoją trzecią klasą wybrała się tam i tym razem.

            Choć pogoda początkowo im nie sprzyjała, padał deszcz, nie mogli zawieść pszczelej rodziny. Wszak pożyteczne owady pana Jurka z pewnością już na nich czekały.

            Na początku  Pan Jerzy opowiadał o życiu pszczół i trzmieli. Zainteresował trzecioklasistów cyklem rozwoju pszczół i pokazał jak powstaje plaster miodu. Potem dzieci ubrane w odpowiednie kombinezony udały się grupami do uli. Niektórzy mieli sporo szczęścia i mogli zobaczyć królową pszczół.

            Następnie każdy mógł spróbować miodu. Już wiemy dlaczego Kubuś Puchatek tak bardzo lubił miód! Zapewne najbardziej smakował mu ten od Pana Rokity.

             

        • Szóstoklasiści na Roztoczu
          • Szóstoklasiści na Roztoczu

          •  

            W dniach 7-9 czerwca klasa VI wraz ze swoim wychowawcą oraz panią dyrektor wyjechała na 3-dniową wycieczkę na Roztocze Lubelskie.

            Najpierw pojechaliśmy do Sandomierza. Tam zwiedziliśmy Bazylikę Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, Bramę Opatowską, dziedziniec zamkowy, rynek oraz urocze uliczki znane nam z serialu ,,Ojciec Mateusz”. A ponieważ nie pokonywaliśmy ich na rowerze więc kosztowało nas trochę czasu i energii.

            Następnym przystankiem był Zamość. Wspaniałe miasto, które zachwycało renesansowym rynkiem i kolorowymi kamienicami.

            Kolejnym etapem naszej wycieczki był Krasnobród. Tam mieliśmy zaplanowany nocleg w Gościńcu  Przy Wąwozach. Po drodze doszło do niespodziewanej awarii. W naszym mikrobusie pękła opona. Na szczęście kierowca szybko poradził sobie z defektem i zdążyliśmy punktualnie na kolację. Po kolacji wyruszyliśmy nad krasnobrodzki zalew, gdzie z przyjemnością moczyliśmy stopy w rześkiej wodzie.

            Gdy ogłoszono ciszę nocną, nikt nie poszedł spać. Niesforni wycieczkowicze testowali cierpliwość swoich opiekunów poprzez potajemne, nocne wędrówki. Na drugi dzień po porannej zbiórce i pysznym śniadaniu wyruszyliśmy z panią przewodnik na wędrówkę. Pierwszą atrakcją była wycieczka po Krasnobrodzie. Później pojechaliśmy do Suśca. Spacerowaliśmy pięknymi leśnymi ścieżkami podziwiając Szumy nad Tanwią. Sensacją okazało się Źródełko Miłości,  które okupowały przede wszystkim dziewczyny.

            Kolejnym przystankiem było Czartowe Pole, na którym poznaliśmy historię radzieckiego partyzanta Miszkę Tatara. Byliśmy też na wieży widokowej w Józefowie. Stamtąd podziwialiśmy panoramę Roztocza oraz ogromne kamieniołomy. W Górecku Kościelnym zwiedziliśmy modrzewiowy kościół Św. Stanisława. Na koniec pojechaliśmy do Zwierzyńca, gdzie zobaczyliśmy koniki polskie oraz kościółek na wodzie.

            Cały dzień spędziliśmy na nogach. Byliśmy nieźle zmęczeni. Nasi opiekunowie myśleli, że od razu położymy się spać. Jednak wcale nie było nam to w głowie, bo to przecież była zielona noc. Każdy czuwał, bo się bał, że zostanie wysmarowany pastą do zębów. W efekcie byliśmy niewyspani. Na szczęście można było trochę się zdrzemnąć podczas drogi. Ostatnią atrakcją trzeciego dnia był pałac rodziny Zamoyskich w Kozłówce i obowiązkowy przystanek w Mc'Donalds.

            Do Rozniszewa wróciliśmy wczesnym popołudniem zmęczeni, ale bardzo zadowoleni.

            Paulina Kowacka

             

        • Pokaz eksperymentów przyrodniczo-chemicznych
          • Pokaz eksperymentów przyrodniczo-chemicznych

          •  

            W czwartek, pierwszego czerwca, uczniowie klasy VI-ej przygotowali dla swoich młodszych kolegów pokaz doświadczeń przyrodniczo-chemicznych.

            Jako pierwszy swoje „wodne” eksperymenty zaprezentował Krzysiek Suska - pokazał jak w wodzie zachowują się pieprz, olej i kurze jajko. Grzesiek Waśniewski przygotował wybuch wulkanu i pokaz antygrawitacyjnego zachowania się wody. Atramentowe czary przedstawiła Jola Kozłowska, natomiast Magda Korczak zaprezentowała przepis na nienewtonowską ciecz, której dziwne właściwości cieszyły się dużym zainteresowaniem. Magda przygotowała również doświadczenie z gasnącą świeczką w wodzie, dzięki któremu możemy się przekonać jaka jest zawartość podtrzymującego palenie tlenu w powietrzu.

            Widzowie pokazów chętnie uczestniczyli w każdym z doświadczeń.

            Inną atrakcją zaprezentowaną przez klasę szóstą były makiety przedstawiające różne krajobrazy świata. Makietę pustyni i sawanny bardzo rzetelnie wykonały Julia Galbarczyk i Maja Działkowska. Krajobraz pampy zobrazowali plastycznie Dominik Bocian i Norbert Brynda, zaś Paulina Kowacka przybliżyła nam surowy klimat pustyni Sahary.

            Jakub Kocyk

             

        • Dzień Dziecka
          • Dzień Dziecka

          •  

            W naszej szkole Dzień Dziecka świętowaliśmy w przeddzień 1 czerwca. Dzięki zaproszonej z tej okazji firmie Roboty i spółka nie było nudno. Ale po kolei…

            Świętowanie rozpoczęliśmy od udziału w pokazie kuchni molekularnej. Zobaczyliśmy jak wygląda ciekły azot, jak można błyskawicznie zamienić zwykłego banana w niezwykły młotek, a na koniec jak z pomocą ciekłego azotu przygotować lody, po które ustawiła się natychmiast długa kolejka.

            Kolejne atrakcje tego dnia przebiegały już w mniejszych grupach. Nie mogło oczywiście zabraknąć zajęć z robotyki, podczas których mieliśmy okazję zbudować robota, a następnie zaprogramować i sprawdzić jak sterowany przez nas działa.

            To nie jedyne spotkanie z robotami tego dnia. Przekonały się o tym najmłodsze dzieci, które spotkały się ze znanym z Gwiezdnych wojen robotem R2D2. Można było nim sterować i nawet dla dzieci z młodszej grupy przedszkolnej nie było to za trudne. Maluchom bardzo spodobała się też zabawa w japońskie sumo. Swoje braki w ciężarze ciała nadrabiali ogromnymi jak dla nich kostiumami. Zabezpieczeni w kaski i ochraniacze wypychali się poza matę tak, jak nakazują przepisy tej starojapońskiej odmiany zapasów. Można też było zagrać w grę logiczną Memory nazywaną też grą w pary. Przedszkolaki budowały też niesamowite konstrukcje z dużych klocków, ale prawdziwym hitem okazało się malowanie twarzy bezpiecznymi farbami. Długa kolejka chętnych cierpliwie czekała by zamienić się np. w motyla lub misia.

            Tajemnicza kopuła, która wyrosła na sali gimnastycznej okazała się rodzajem pneumatycznego planetarium, w którym mogliśmy obserwować ruchy planet Układu Słonecznego.

            Ponieważ pogoda nam dopisała można było przeprowadzić „zaległy” Bieg Wiosenny, którego nie udało się zorganizować podczas Święta Szkoły. Przedszkolaki i uczniowie rywalizowali w szesnastu kategoriach wiekowych oraz osobno dziewczynki i chłopcy. W każdej kategorii rywalizacja była zażarta. Głośny doping kibicujących biegaczom słychać było zapewne w całym Rozniszewie. Wśród dopingujących wypatrzyliśmy pomysłodawcę i fundatora nagród dla zwycięzców biegu pana Jerzego Rokitę absolwenta naszej szkoły. Nie tylko obserwował rywalizację, ale osładzał również gorycz porażki częstując ostatnich na mecie słodyczami.

            Nasze świętowanie zakończył apel, podczas którego wręczone zostały medale zwycięzcom poszczególnych biegów. Medali wręczał pan Jurek wraz z panią dyrektor Agnieszką Suską.

            Należy na koniec nadmienić, że sprowadzenie tak wielu różnych atrakcji zawdzięczamy Radzie Rodziców i Radzie Uczniów, które zorganizowały w tym roku dwa kiermasze świąteczne, co pozwoliło zgromadzić środki na organizację Dnia Dziecka.

             

        • Dzień Mamy i Taty
          • Dzień Mamy i Taty

          •  

            W tym roku drugoklasiści postanowili połączyć Dzień Matki z Dniem Ojca i w poniedziałek, 29 maja, uczniowie z obu klas zaprosili Rodziców na uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty. Mimo przedpołudniowej pory zjawili się w szkole prawie wszyscy rodzice. Szczególnie ucieszyła nas wszystkich obecność wielu ojców.

            Na początek uczniowie wystąpili w montażu słowno-muzycznym. Recytowali wiersze poświęcone mamie i tacie. Zaśpiewali piosenki Walczyk dla rodziców i Dla Ciebie mamo. Potem wręczyli kwiaty i wykonane na zajęciach komputerowych kalendarze z własnymi portretami.

            Rodzice w podziękowaniu za piękny występ zaprosili wszystkich na ognisko i pieczenie kiełbasek. Spotkanie, które odbyło się w nowopowstałym, przyszkolnym parku dostarczyło rodzicom i dzieciom wielu wzruszeń, a przede wszystkim pozwoliło miło i rodzinnie spędzić czas.

            Uprzedzona wcześniej pani dyrektor zadbała o to, by uroczystości i pikniku w parku nie zepsuły komary - jak tego dokonała - pozostanie Jej tajemnicą.