• Rozdanie świadectw ukończenia szkoły
          • Rozdanie świadectw ukończenia szkoły

          •  

             

            Dzisiejszy dzień to dzień zakończenia zajęć w roku szkolnym 2019/2020 i dzień rozdania świadectw ukończenia szkoły dla uczniów klasy ósmej i świadectw promocyjnych dla uczniów z klas młodszych. Tak jak i ostatnie przeszło trzy miesiące nauki różniły się od lat poprzednich, tak i ten ostatni dzień był inny. Obowiązywał oczywiście reżim sanitarny wymuszony przez pandemię coronawirusa. 

            Uczniów obowiązywały maseczki i utrzymanie odpowiedniego dystansu. Wychowawczyni klasy ósmej pani Anna Owczarczyk podziękowała swoim wychowankom za pięcioletni okres współpracy i tak jak i my wszyscy życzyła im sukcesów i powodzenia w dalszej edukacji, a na poczatek dostania się do wymarzonej szkoły.

            Wszyscy ósmoklasiści ukończyli szkołę, szkoda tylko, że wręczone zostało tylko jedno świadectwo z czerwonym paskiem. Odebrała je Ola Walencik - serdecznie gratulujemy. Na koniec oczywiście pożegnalne zdjęcie z wychowawczynią, pierwsze takie w maseczkach i mamy nadzieję, że ostatnie.

            Podobnie wyglądały rozdania świadectw w klasach młodszych. Przed nami wakacje!!!

             

          • Ważny list

          • Warszawa, 24 czerwca 2020 r.

            Szanowni Państwo,

            Dyrektorzy i Nauczyciele,

            Uczniowie i Rodzice,

             

            wkrótce rozpoczniemy wakacje – oczekiwany przez wszystkich czas letniego wypoczynku i  wytchnienia od codziennych obowiązków. Pod wieloma względami tegoroczne wakacje będą różnić się od tych, które znamy, podobnie jak inny niż poprzednie był rok szkolny 2019/2020.

            Aby ograniczyć niebezpieczeństwo związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa,
            w połowie marca zdecydowaliśmy o zawieszeniu tradycyjnych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Przygotowaliśmy jednocześnie odpowiednie rozwiązania prawne, które umożliwiły organizację kształcenia na odległość.

            Przejście na system zdalnego nauczania było dużym wyzwaniem. Od dyrektorów szkół wymagało zupełnie nowej organizacji pracy, a od nauczycieli kreatywności oraz wykorzystania innych niż dotychczas metod dydaktycznych. Z kolei uczniowie musieli przyzwyczaić się do nowego sposobu przekazywania wiedzy i uczenia się. Potrzebne było również wsparcie ze strony rodziców oraz ich współpraca ze szkołą.

            Dzięki zaangażowaniu i determinacji wielu osób, na wszystkich szczeblach systemu edukacji, w zdecydowanej większości szkół nauka na odległość przebiegała sprawnie i bez większych problemów. Wszystkim tym, którzy przez wiele tygodni z entuzjazmem, zapałem
            i poświęceniem wykonywali swoje obowiązki, przekazuję wyrazy szacunku i uznania. 

            Dziękuję dyrektorom szkół za zorganizowanie pracy w zupełnie nowych warunkach
            i wspieranie nauczycieli. Słowa uznania kieruję do wszystkich pedagogów, wyrażając wdzięczność za pełne zaangażowania oraz profesjonalne podejście do nowych wyzwań zawodowych.

            Dziękuję także uczniom za otwartość na nowe sposoby przekazywania wiedzy, a rodzicom za okazaną pomoc. W tym trudnym czasie byli Państwo blisko swoich dzieci, motywując
            je do pracy i wspierając w nauce na odległość.

            Zawieszenie zajęć i kształcenie na odległość to niecodzienna i trudna sytuacja,
            w szczególności dla uczniów pozbawionych bezpośredniego kontaktu z nauczycielami
            i rówieśnikami. Jestem przekonany, że wszyscy będziemy czerpać z niej naukę oraz doświadczenie na przyszłość. Nowe narzędzia, metody pracy i komunikacji, a także umiejętności i kompetencje wypracowane podczas nauki zdalnej pozostaną z nami na dłużej i z powodzeniem będą mogły być wykorzystywane w procesie nauczania i uczenia się. 

            Przygotowujemy się do nowego roku szkolnego. Chcemy, aby we wrześniu uczniowie i nauczyciele wrócili do szkół w normalnym, stacjonarnym trybie. Wszyscy zgodzimy się z tym, że nawet najlepsze i najnowocześniejsze technologie nie zastąpią bezpośredniego kontaktu i nie stworzą przestrzeni do nawiązywania relacji oraz budowania więzi, które rodzą się w szkolnych murach.

            Życzę spokojnego, a przede wszystkim bezpiecznego wypoczynku. Chciałbym,
            aby zbliżające się wakacje pozwoliły na odpoczynek od codziennych obowiązków i dały energię oraz inspirację do pracy w nowym roku szkolnym 2020/2021.

            Spokojnych i bezpiecznych wakacji!

             

            Z serdecznymi pozdrowieniami

            Dariusz Piontkowski

            Minister Edukacji Narodowej

             

        • Egzamin pod specjalnym nadzorem...
          • Egzamin pod specjalnym nadzorem...

          •  

             

            Ósmoklasiści doczekali się wreszcie swojego egzaminu po szkole podstawowej. Tak jak we wszystkich polskich podstawówkach przez trzy dni mierzyli się z zadaniami z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. Ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną egzamin różnił się od zeszłorocznego. Maseczki ochronne, płyn dezynfekujący na powitanie i również na powitanie mierzenie temperatury. Na szczęście reszta tzn. arkusze egzaminacyjne wyglądały tak, jak powinny wyglądać - są na coronawirusa odporne. Uczniowie też stawili się w komplecie i wyglądali całkiem zdrowo, podwyższonej temperatury nie stwierdzono u nikogo.

            Czy zadnia zaskoczyły naszych uczniów? Trudno powiedzieć. Podczas lekcji języka polskiego pani Ania zachęcała do czytania lektur. To na nich w głównej mierze opierają się zwykle egzaminacyjne pytania. "Quo vadis" Henryka Sienkiewicza zaskoczyć nie powinno. Na środowym egzaminie z matematyki też nie zabrakło zadań "pewniaków" - twierdzenie Pitagorasa, działania na potęgach i pierwiastkach czy równania to tematy, których należało się spodziewać. Nie inaczej było też na dzisiejszym egzaminie z języka angielskiego.

            Na wyniki przyjdzie nam trochę poczekać, miejmy nadzieję, że będą one dla naszych tegorocznych absolwentów zadowalające i pomogą w dostaniu się do wymarzonej szkoły.

             

        • ARTYSTYCZNE WAKACJE w naszej szkole
          • ARTYSTYCZNE WAKACJE w naszej szkole

          •  

             

            Drodzy Uczniowie, specjalna dla Was i  wyjątkowa propozycja udziału w ARTYSTYCZNYCH WAKACJACH organizowanych w naszej szkole.

            Serdecznie zapraszamy wszystkich miłośników rysowania i malowania do uczestnictwa w zajęciach warsztatowych organizowanych przez Studio Rysunku OZ
            W ciągu tygodnia uczestnicy będą mogli rozwijać swoje zdolności artystyczne oraz umiejętności rysunkowe i malarskie.

            W sobotę 25 lipca w godzinach 10:00- 12:30 - Zapraszamy na Rysunkowy Dzień Otwarty.
            Podczas zajęć dzieci poznają jak poprawnie uchwycić na pracy przestrzeń, proporcje, światłocień oraz różnorodną fakturę.
            Wstęp bezpłatny, zapisy telefonicznie.

            O poniedziałku 27 lipca do piątku  31 lipca, w godz. 10.00- 13.00 zapraszamy na zajęcia.
            Podczas tego artystycznego tygodnia poznacie podstawy rysunku. Nauczycie się jak wykonywać proste linie bez użycia linijki. Dowiecie się czym jest perspektywa i jak zastosować ją w rysunku?
            Dowiecie się, czym są proporcje, nauczycie się poprawnie je odmierzać. Jak narysować poprawnie światłocień, jak zaprojektować kompozycję? Jak narysować człowieka, żeby go naprawdę przypominał? Jak narysować zwierzę, ukazując jego cechy? Samochód? Nic trudnego. Wszystko pokażemy i wytłumaczymy :)

            Koszt tygodniowych zajęć: 350 zł.
            Koszt pojedynczych zajęć 75 zł. 

            Więcej informacji  oraz zapisy pod numerem telefonu: 733 070 393.

            Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej:  https://studiorysunkuoz.pl/  

            Do zobaczenia!

            Studio Rysunku OZ

             

             

        • Wakacje z projektem "Cztery Pory Roku"
          • Wakacje z projektem "Cztery Pory Roku"

          •  

             

            „Cztery Pory Roku ” to projekt finansowany przez Narodowy Instytut Wolności- Centrum  Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Funduszu Inicjatyw Obywatelskich (FIO). Jego głównym celem jest zwiększenie zaangażowania lokalnej społeczności, mieszkańców, rodziców, nauczycieli, organizacji pozarządowych w formie wolontariatu w działania na rzecz rozwiązywania problemów 175 dzieci i młodzieży, zamieszkujących teren powiatu kozienickiego w okresie od 1 maja 2019 r. do 31 października 2020 r.

            Realizatorem projektu jest Stowarzyszenie  Wesołe Słoneczka z Cecylówki  we współpracy z gminami: Magnuszew i Głowaczów.

            W czasie wakacji w dniach 1-15 lipca w Szkole Podstawowej w Rozniszewie oraz  w ZSiPO w Magnuszewie będzie kontynuowana realizacja projektu. Dla uczniów – uczestników projektu zostaną zorganizowane i przeprowadzone warsztaty rękodzielnicze. Sztuki plastyczne i rękodzielnicze doskonale wpływają na proces kształtowania osobowości i postawy otwarcia na świat. Ich podstawą są przeróżne działania przynoszące dziecku radość poprzez kontakt z różnorodnym materiałem oraz proces tworzenia, a w nim: oglądanie, dotykanie, itp. Tworząc pracę autor wyraża samego siebie, okazuje uczucia, wykazuje inicjatywę, rozwija własną wyobraźnię i pomysłowość. Nabiera także umiejętności radzenia sobie, dobierania narzędzi i materiałów potrzebnych do realizacji projektu. Staje się samodzielny. Proces twórczego myślenia wyrabia w nim potrzebę koncentracji i skupienia. Na zajęciach z rękodzieła młody twórca będzie miał możliwość poznania i nauczenia się wykorzystywania rozmaitych, nowych technik. Podczas zajęć z rzeźby i filcowania ( 8 godzin na grupę ) uczestnicy  zdobędą nową wiedzę i cenne doświadczenie, ale też będą doskonale bawić się w gronie rówieśników. Spotkania będą  świetną okazją do podejmowania współpracy, budowania wspólnoty i wzajemnej integracji.

            Drugim rodzajem zajęć będą warsztaty kulinarne . Uczestnicy projektu wezmą udział w warsztatach, polegających na przygotowywaniu tradycyjnych potraw. Z pomocą wolontariuszek, dzieci poznają tajniki i przepisy pysznych lokalnych przysmaków, by potem w wesołej atmosferze oddać się przyjemności degustowania. Jednym z głównych celów warsztatów, jest współpraca wielopokoleniowa, żeby dzieci mogły zobaczyć, jak wygląda przyrządzanie potraw i wysiłek, jaki trzeba w to włożyć.  Udział w warsztatach będzie świetnym sposobem za zagospodarowanie wolnego, wakacyjnego czasu, okazja do wspólnych spotkań i dobrej zabawy.

            Serdecznie zapraszamy.

        • Wakacyjny obóz
          • Wakacyjny obóz

          •  

             

            Wakacje zaczynamy od wyjazdu na obóz.

            Uczestnicy projektu „Cztery Pory Roku” już w pierwszych dniach wakacji, po długim czasie spędzonym w domu w związku z sytuacją pandemiczną, przy zachowaniu wszystkich wymogów sanitarnych i bezpieczeństwa, będą mieli zorganizowany wyjazd na kilkudniowy obóz. Uczniowie naszej szkoły  pod opieką p. Małgorzaty K. i p. Anny Ch.  w niedzielę 28 czerwca wyjadą do pięknie położonego ośrodka w Popowie-Letnisku. W ciągu trzech dni będą mieć zorganizowane zajęcia edukacyjno-historyczne, wychowawcze, kulturalne i rekreacyjne. Aktywne formy spędzenia wolnego czasu, pobyt w atrakcyjnym pod względem turystycznym i przyrodniczym regionie,  pozwolą na dobry odpoczynek i  będą udanym początkiem tegorocznych , zasłużonych wakacji.

             Informacje o ośrodku na stronie internetowej http://www.caritaspopowo.pl/o-nas

             

        • Wystawa "Karol Wojtyła. Narodziny"
          • Wystawa "Karol Wojtyła. Narodziny"

          •  

             

            Z okazji setnej rocznicy urodzin Karola Wojtyły/Jana Pawła II warszawskie Centrum Myśli Jana Pawła II przygotowało wystawę poświęconą życiu papieża. Organizatorem wystawy w naszej miejscowości jest Szkoła Podstawowa im. Stefana Czarnieckiego, ale w związku z zawieszeniem zajęć można ją ogladac w kościele parafialnym w Rozniszewie od 18 maja.

            Wystawa zabiera w podróż po przełomowych momentach życia Jana Pawła II. Widz uczestniczy w narodzinach małego Lolka; poznaje dorosłego Karola z czasu studiów, okupacji i pracy fizycznej w zakładach Solvay; z bliska obserwuje powołanie kapłańskie, biskupstwo i obchody Milenium Chrztu Polski; wybiera się z biskupem Wojtyłą na wyprawy kajakowe z młodzieżą. Śledząc kolejne segmenty wystawy, wita nowego papieża na balkonie Bazyliki św. Piotra, przygląda się jego działalności w czasie pontyfikatu, w końcu towarzyszy mu w chorobie i ostatnich chwilach.

            Wystawa skierowana jest do szerokiej publiczności – tych z nas, którzy pamiętają Jana Pawła II, oraz tych, którzy urodzili się już po jego śmierci. Ekspozycja prezentuje najważniejsze momenty z życia Karola Wojtyły, jego kolejne „narodziny” rozumiane nie tylko jako przyjście na świat, ale również przygotowanie do pełnienia coraz to nowych ról życiowych i społecznych: studenta, robotnika, kapłana, duszpasterza, naukowca, a w końcu papieża. Pontyfikat Jana Pawła II przedstawiony jest zarówno z osobistej perspektywy, jak i w kontekście jego wpływu na rzeczywistość nie tylko Kościoła, ale również Polski i całego świata. Celem wystawy jest przypomnienie postaci, która wpłynęła na bieg historii, pokazanie korzeni Jana Pawła II oraz bogactwa jego życia, osobowości i myślenia.

            Centrum Myśli Jana Pawła II, w ramach realizacji misji upowszechniania intelektualnego i duchowego dziedzictwa Karola Wojtyły, już w maju br. udostępni portal JP2online.pl – największą internetową bazę papieską zawierającą m. in. zdjęcia, teksty, dokumenty oraz nagrania video. Korzystanie z niej będzie nieodpłatne, a większość materiałów będzie udostępniona na wolnej licencji.

             

          • Ponad MILION odwiedzających!!!

          •  

             

            Tak całkiem po cichu, przedwczoraj, licznik odwiedzin naszej szkolnej strony www przekroczył liczbę 1 000 000. Cieszymy sie bardzo z tak dużej liczby gości, wszak nie jesteśmy wielką szkołą. Mamy nadzieję, że na nastepny milion odwiedzin będziemy czekać krócej.

             

             

        • Międzynarodowy Dzień Ziemi
          • Międzynarodowy Dzień Ziemi

          •  

             

            Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodzimy 22. kwietnia. Po raz pierwszy odbył się w 1970 roku. 20 milionów Amerykanów wyszło wówczas na ulice, protestując przeciwko degradacji środowiska. Wyjątkowe święto do dziś ma uświadamiać ludzi na całym świecie, jak ważne jest dbanie o naszą planetę. 

            Wspieranie środowiska oraz uczenie się o nim jest możliwe również w czasie koronawirusa. Organizacje ekologiczne udostępniają wiele materiałów edukacyjnych oraz tłumaczą, jak dbać o to każdego dnia. To akcje prowadzone corocznie wiosną, których celem jest promowanie postaw proekologicznych w społeczeństwie.
            Co roku w szkołach podczas specjalnie zorganizowanych zajęć uczniowie wychodzili na zewnątrz i razem z opiekunami oczyszczali wybrany teren z odpadków i śmieci. Zazwyczaj były to lasy, łąki lub tereny zielone w miastach. W wielu miastach w Polsce z okazji Dnia Ziemi organizowano wspólne sadzenie drzew. Wiele stowarzyszeń na całym świecie organizowało także różne manifestacje, konferencje czy pokazy. 

            Uczniowie naszej szkoły udowodnili. że działania proekologiczne można prowadzić również w trudnym czasie pandemii. Wzięli sprawy w swoje ręce i indywidualnie, bądź z rodzeństwem zabrali się za sprzątanie swojego najbliższego otoczenia oraz za sadzenie drzew i krzewów. Działania niektórych z nich możemy obejrzeć na przesłanych zdjęciach.

            Dziękujemy tym wszystkim naszym uczniom, którzy czynnie świętowali w tym roku Dzień Ziemi.

             

          • Komunikat o wynikach rekrutacji

          •  

             

            Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Stefana Czarnieckiego w Rozniszewie informuje, że w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2020/2021 wpłynęło:

            16 wniosków o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej oraz 40 wniosków o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego.

            Komisja Rekrutacyjna postanawia, że na rok szkolny 2020/2021 do klasy pierwszej oraz dwóch oddziałów przedszkolnych zostają przyjęte wszystkie zgłoszone dzieci.

             

        • Ważny komunikat
          • Ważny komunikat

          •  

             

            Na podstawie art. 68 us­t. 1 pkt 1) ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jednolity: Dz. U. 2019 poz. 1148 z późniejszymi zmianami), w związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. poz. 410 z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. poz. 493), w okresie od 25 marca 2020 r. do 10 kwietnia 2020 r. zadania szkoły realizowane będą z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

            Wszyscy uczniowie SP im. Stefana Czarnieckiego w Rozniszewie zobowiązani są do uczestnictwa w zajęciach prowadzonych przez nauczycieli za pośrednictwem e-dziennika Librus Synergia.

            Wszystkie informacje dla rodziców i uczniów  z kl. I-VIII będą zamieszczane w e-dzienniku. Rodzice dzieci z oddziałów przedszkolnych będą otrzymywać informacje w dotychczasowej formie. 

             

          • REKRUTACJA na rok szkolny 2020/2021

          •  

             

            Informacje nt. rekrutacji oraz wnioski znajdują się w zakładce po lewej stronie Rekrutacja. Zapisy do oddziałów przedszkolnych i do klasy I szkoły prosimy kierować drogą elektroniczną na adres: psprozniszew@nq.pl w terminie do 30 marca. Wnioski o przyjęcie należy zeskanować lub zrobić zdjęcie i przesłać na wskazany e-mail.

             

          • Sukces w konkursie "Nasz Ojciec Święty"

          •  

             

            Miło nam poinformować, iż w ogólnopolskim konkursie „Nasz Ojciec Święty”, organizowanym przez Fundację Honor Pomagania Dzieciom,Szkoła Podstawowa w Rozniszewie, zajęła III miejsce. Do konkursu zostały zgłoszone prace plastyczne uczennic z klasy VI Amelii Kuźni i Martyny Sobieraj. Dzięki zaangażowaniu dziewczyn, nagrodą dla całej ich klasy, jest dofinansowanie 30% do programu realizowanego podczas  7 dniowego (6 noclegów) pobytu z wyżywieniem, atrakcjami i programem wycieczek w Ośrodku Ostoya Roztocze w Kawęczynku koło Szczebrzeszyna na Roztoczu.

          • Zawieszenie zajęć

          •  

             

            Od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty (w tym również naszej szkoły) zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

            Więcej informacji tutaj.

             

        • Sukcesy naszych recytatorów
          • Sukcesy naszych recytatorów

          •  

             

            11 marca 2020 r., w przeddzień odwołania na dwa tygodnie w całym kraju zajęć edukacyjnych i działań artystycznych, w Gminnej Instytucji Kultury „Dworek na Długiej” odbyły się Powiatowe Eliminacje do trzech konkursów recytatorskich: XXXVII Małego Konkursu Recytatorskiego, 43. Warszawskiej Syrenki oraz 65. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego. W konkursie wzięło udział niemalże 100 uczestników (w różnych kategoriach wiekowych) z gmin Chynów, Goszczyn, Grabów nad Pilicą, Jasieniec, Magnuszew oraz Warka. Naszą szkołę reprezentowała „piątka” uczniów: rodzeństwo Hanna i Karol Kuźniak, rodzeństwo Kinga i Cezary Walencik oraz Maja Skowrońska. W wyniku pracy Komisji składającej się z przedstawicieli Towarzystwa Kultury Teatralnej – Adolfa Krzemińskiego i Mariana Popisa naszym przedstawicielom przyznano następujące kwalifikacje do kolejnych etapów konkursów oraz wyróżnienia:

            XXXVII MAŁY KONKURS RECYTATORSKI
            W kategorii „przedszkola i zerówki” wzięło udział 16 osób. Wyróżnienie otrzymała Hanna Kuźniak z oddziału przedszkolnego.

            W kategorii „klasy 1-4” udział wzięły 24 osoby, a wyróżnienie otrzymał Karol Kuźniak z klasy czwartej.

            W kategorii „klasy 5-8” wzięło udział 25 osób. Wyróżnienie uzyskała Kinga Walencik z klasy siódmej.

            43. WARSZAWSKA SYRENKA

            W kategorii „klasy 0-3” wzięło udział 6 osób. Do następnego etapu do Warszawy zakwalifikował się Cezary Walencik z oddziału przedszkolnego. Wyróżnienie otrzymała Maja Skowrońska uczennica klasy trzeciej.

            Całej „piątce” serdecznie gratulujemy. Gratulacje otrzymali oni również od organizatorów eliminacji – Towarzystwa Wiedzy Teatralnej oraz Gminnej Instytucja Kultury „Dworek na Długiej”.

            Niestety następnego dnia po eliminacjach odwołano tegoroczną edycję Warszawskiej Syrenki. Być może przesłuchania odbędą się w innym terminie.

             

          • Informacja o Projekcie "Umiem, mogę i chcę więcej..."

          • Drodzy Rodzice,

            W marcu 2020 roku rozpoczną się w naszej placówce nieodpłatne dodatkowe zajęcia dla uczniów i uczennic w ramach projektu  „Umiem, mogę i chcę więcej – podniesienie jakości nauczania w gminie Magnuszew” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014- 2020.

            Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych u uczniów i uczennic oraz zwiększenie jakości nauczania w szkole poprzez:

            -       realizację zajęć dydaktyczno- wyrównawczych oraz rozwijających,

            -       realizację zajęć specjalistycznych z zakresu indywidualnej pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi,

            -       unowocześnienie bazy dydaktycznej poprzez doposażenie pracowni w narzędzia i pomoce dydaktyczne TIK,

            -       stworzenie zaplecza do nauczania metodą eksperymentu poprzez zakup pomocy naukowych do szkolnych pracowni przyrodniczych i matematycznych,

            -       zwiększenie kompetencji zawodowych nauczycieli z zakresu włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego, prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu, jak i procesu pracy indywidualnej z uczniami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz kształtowania umiejętności uniwersalnych u uczniów i uczennic.

            Projekt będzie realizowany w szkole do czerwca 2021 r.

            W ramach projektu „Umiem, mogę i chcę więcej – podniesienie jakości nauczania
            w gminie Magnuszew” w naszej szkole będą realizowane następujące nieodpłatne zajęcia dodatkowe:

             

            1)     „Jestem super smykiem” (zajęcia matematyczne) – zajęcia wyrównawcze, kl.1, 1 grupa
            7 os.

            2)     „Matematyka super sprawa” – zajęcia wyrównawcze, kl. 7-8, 1 grupa 7 os.

            3)     „Geografia na 5” – zajęcia wyrównawcze, kl. 7-8, 1 grupa 7 os.

            4)     „Spotkania z algebrą” – zajęcia rozwijające (koło), kl. 6-7, 1 grupa 7 os.

            5)     „Oczami przyrodnika” – zajęcia rozwijające (koło), kl. 5-6, 1 grupa 7 os.

            6)     „Tropiciele przyrody” – zajęcia rozwijające (koło), kl. 3, 1 grupa 7 os.

            7)     „Język niemiecki na 6” – zajęcia rozwijające (koło), kl. 7-8, 1 grupa 7 os.

            8)     „Język angielski na 6” – zajęcia rozwijające (koło), kl. 2-3, 1 grupa 7 os.

            9)     „Nauka z komputerem” – zajęcia rozwijające (koło), kl. 2-3, 1 grupa 7 os.

            10)  „Młody erudyta – rozwijanie umiejętności rozumowania” – zajęcia rozwijające (koło),
            kl. 7-8, 1 grupa 7 os.

            11)  „Uwaga! Koncentruj się” – zajęcia dla uczniów z zaburzeniami funkcji poznawczych,
            kl. 4-5, 1 grupa 3 os.

            12)  „Chcę, umiem, rozumiem” – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, kl. 4 i  kl.5-6,
            2 grupy 3 os.

            13)  „Moje emocje” – zajęcia społ.- emocjonalne, kl. 4-5, 1 grupa 3 os.

            Dodatkowo wszyscy uczestnicy projektu wezmą udział w zajęciach (4 godz.) pod nazwą
            „Zasady bezpieczeństwa w sieci”.

            Szczegółowe informacje dotyczące udziału w projekcie znajdą Państwo
            w
            Regulaminie_rekrutacji_i_uczestnictwa_w_projekcie_(PDF).pdf 

            Dokumenty do pobrania

            Zalacznik-nr-1____Formularz_zgloszeniowy_do_udzialu_w_projektu_(PDF).pdf

            Zalacznik-nr-2____Deklaracja_udzialu_w_projekcie_(PDF).pdf

            Zalacznik-nr-3____Oswiadczenie_uczestnika_Projektu_(PDF).pdf

            Zalacznik-nr-5____Usprawiedliwienie_nieobecnosci_na_zajeciach_(PDF).pdf

            Zalacznik-nr-6____Oswiadczenie_o_rezygnacji_z_uczestnictwa_w_projekcie_(PDF).pdf

             

            Rekrutacja

            Nabór uczniów na zajęcia projektowe trwa od 09 marca 2020 r. do 16 marca 2020 r.-

            Poniedziałek 16 marca 2020 r. ostateczny termin składania dokumentów do dyrektora szkoły lub wychowawców.

            Do 20 marca Komisja Rekrutacyjna ustali ostateczne listy uczniów na poszczególne zajęcia.

            ​​​​​​​

        • Koronawirus - Informacja Głównego Inspektora Sanitarnego
          • Koronawirus - Informacja Głównego Inspektora Sanitarnego

          •  

             

            Aktualnie nie ma wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC), które nakazywałyby objęcie nadzorem osób powracających z krajów stwierdzono występowanie koronawirusa, jeżeli nie spełniają one kryteriów dla przypadku podejrzanego o zakażenie lub zachorowanie.

            KRYTERIA KWALIFIKACJI do dalszego postępowania: (1) osób potencjalnie narażonych w związku z powrotem z obszarów utrzymującej się transmisji wirusa lub (2) osób, które miały bliski kontakt z osobą zakażoną.

            Postępowaniu podlega osoba, która spełnia kryteria kliniczne oraz kryteria epidemiologiczne:

            a) kryteria kliniczne

            Każda osoba u której wystąpił co najmniej jeden z wymienionych objawów ostrej infekcji układu oddechowego:

            - gorączka

            - kaszel

            - duszność

            b) kryteria epidemiologiczne

            Każda osoba, która w okresie 14 dni przed wystąpieniem objawów spełniała co najmniej jedno z następujących kryteriów:

            - podróżowała lub przebywała w regionie, w którym stwierdzono przypadki koronawirusa;

            - miała bliski kontakt z osobą, u której stwierdzono zakażenie (kontakt z przypadkiem potwierdzonym lub przypadkiem prawdopodobnym);

            - pracowała lub przebywała jako odwiedzający w jednostce opieki zdrowotnej,
            w której leczono pacjentów zakażonych nowym koronawirusem.

            ZALECENIA

            Jeśli u ucznia lub pracownika szkoły, który przebywał w rejonie zagrożenia epidemiologicznego
            w ciągu ostatnich 14 dni:

            1) zaobserwowano objawy takie jak: gorączka, kaszel, duszność i problemy z oddychaniem to:

            2) nie zaobserwowano wyżej wymienionych objawów, to przez kolejne 14 dni należy kontrolować stan zdrowia, czyli codziennie mierzyć temperaturę ciała oraz zwrócić uwagę na występowanie objawów grypopodobnych (złe samopoczucie, bóle mięśniowe, kaszel).

            Jeżeli po 14 dniach samoobserwacji nie wystąpią wyżej wymienione objawy, można zakończyć kontrolę.

            Jeżeli w ciągu 14 dni zaobserwowane zostaną wyżej wymienione objawy to:

            • należy bezzwłocznie, telefonicznie powiadomić stację sanitarno-epidemiologiczną,
            • lub chory powinien zgłosić się bezpośrednio do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego.

            3) miał kontakt z osobą chorą lub zakażoną koronawirusem to:

            • należy bezzwłocznie, telefonicznie powiadomić stację sanitarno-epidemiologiczną.

            W przypadku wątpliwości należy skontaktować się z najbliższą powiatową stacją sanitarno-epidemiologiczną, przekazując wszystkie niezbędne dane (kiedy i z jakiego rejonu osoba powróciła, jakie występują u niej objawy i od kiedy).

            W przypadku, gdy osoba podejrzana o zakażenie wirusem zostaje skierowana do szpitala celem dalszej diagnostyki i wykonania testów na obecność wirusa państwowy powiatowy inspektor sanitarny zawiadamia o tym dyrektora placówki, a następnie w porozumieniu podejmują dalsze kroki profilaktyczne. Jednocześnie dyrektor placówki mając wiedzę o podejrzeniu przypadku zakażenia
            u ucznia lub pracownika powinien jak najszybciej zgłosić ten fakt do powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej.

            Zgodnie z ustawą o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi
            (Dz.U. z 2019 r. poz. 1239, ze zm.) w przypadku podejrzenia lub rozpoznania zachorowania na chorobę szczególnie niebezpieczną i wysoce zakaźną lekarz przyjmujący do szpitala, miejsca izolacji lub odbywania kwarantanny, kierując się własną oceną stopnia zagrożenia dla zdrowia publicznego, poddaje osobę podejrzaną o zachorowanie, chorą na chorobę szczególnie niebezpieczną i wysoce zakaźną lub osobę narażoną na zakażenie hospitalizacji, izolacji lub kwarantannie oraz badaniom.

            Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia i  Krajowego Konsultanta w dziedzinie chorób zakaźnych (dostępne na stronach: mz.gov.pl, gis.gov.pl, gov.pl/koronawirus) każda osoba, która została zakwalifikowana do dalszego postępowania medycznego, powinna być hospitalizowana w oddziale zakaźnym (obserwacyjno-zakaźnym) z zapewnieniem warunków izolacji oddechowej i ścisłego reżimu sanitarnego.

            Osoby nie spełniające kryteriów przypadku podejrzanego o zachorowanie  na koronawirusa powinny być leczone w warunkach ambulatoryjnych w ramach podstawowej opieki zdrowotnej.

            Postępowanie rozstrzygające podejmują pracownicy Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

            WAŻNE!

            Działa infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia 800 190 590, gdzie można uzyskać informacje dotyczące postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia nowym koronawirusem.

             

             Co to znaczy, że ktoś miał kontakt z osobą zakażoną nowym koronawirusem?

             

            ·     pozostawał w bezpośrednim kontakcie z osobą chorą lub w kontakcie w odległości mniej niż 2 metrów przez ponad 15 minut,

            ·        prowadził rozmowę z osobą z objawami choroby twarzą w twarz przez dłuższy czas,

            ·        osoba zakażona należy do grupy najbliższych przyjaciół lub kolegów,

            ·        ktoś mieszkał w tym samym gospodarstwie domowym, co osoba chora, w tym samym pokoju internatu szkolnego.

            Osoby z kontaktu NIE są uważane za zakażone i jeżeli czują się dobrze i nie mają objawów choroby, jest mało prawdopodobne, aby rozprzestrzeniły infekcję na inne osoby, jednak zaleca im się:

            ·    pozostanie w domu lub w pokoju wieloosobowym w szkole z internatem przez 14 dni od ostatniego kontaktu z osobą chorą i prowadzenie samoobserwacji - codzienny pomiar temperatury i świadome zwracanie uwagi na swój stan zdrowia,

            ·      poddanie się monitoringowi pracownika stacji sanitarno-epidemiologicznej w szczególności udostępnienie numeru telefonu w celu umożliwienia codziennego kontaktu i przeprowadzenia wywiadu odnośnie stanu zdrowia,

            ·     jeżeli w ciągu 14 dni samoobserwacji wystąpią następujące objawy (gorączka, kaszel, duszność, problemy z oddychaniem), należy bezzwłocznie, telefonicznie powiadomić stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się bezpośrednio do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego.

            Jeśli wyniki testów na obecność koronawirusa są ujemne u osoby zakażonej, z którą osoba poddana kwarantannie domowej miała kontakt – państwowy inspektor sanitarny podejmuje decyzje o wcześniejszym zdjęciu kwarantanny.

            Osoby, które nie miały bliskiego kontaktu:

            ·        Rodzina i przyjaciele, którzy nie mieli bliskiego kontaktu z osobą chorą, nie muszą podejmować żadnych środków ostrożności ani wprowadzać żadnych zmian we własnych aktywnościach, takich jak uczęszczanie do szkoły czy pracy, chyba, że źle się poczują.

            ·        W przypadku złego samopoczucia powinni telefonicznie powiadomić stację sanitarno-epidemiologiczną, aby rozważyć, czy potrzebują dalszej oceny.

            ·   Poza osobami, które są zdefiniowane jako te, które miały bliski kontakt, reszta szkoły nie musi podejmować żadnych środków ostrożności, ani wprowadzać żadnych zmian we własnych zajęciach w placówkach edukacyjnych. Jeśli źle się poczują, poddane zostaną kwalifikacji, w zależności od objawów. To zalecenie dotyczy personelu dydaktycznego i dzieci z klasy i placówki, które nie przebywali w bliskim otoczeniu z osobą chorą.

            ·       Decyzja, do jakiej grupy kontaktu należą uczniowie i pracownicy powinna zostać podjęta w kontakcie ze służbami sanitarnymi, personelem szkoły, uczniem i jego opiekunami prawnymi.

            Obecnie nie ma uzasadnienia dla podejmowania nadmiernych działań takich jak kwarantanna dla wszystkich osób powracających z regionów, w których stwierdzono z utrzymującą się transmisją koronawirusa np. Włoch, czy  odmawianie udziału w zajęciach szkolnych oraz zamykanie szkół.

             

            POSTĘPOWANIE Z POMIESZCZENIAMI JEŚLI wystąpił przypadek osoby z podejrzeniem koronawirusa

            W przypadku, gdy uczeń lub pracownik placówki został skierowany do szpitala z podejrzeniem
            koronawirusa, dyrektor tej placówki w porozumieniu z właściwym państwowym inspektorem sanitarnym może podjąć decyzję o zamknięciu instytucji na jeden dzień w celu przeprowadzenia dekontaminacji pomieszczeń i przedmiotów. 

            PODSTAWOWE ŚRODKI OCHRONNE PRZECIWKO KORONAWIRUSOWI

            Koronawirus jest wirusem osłoniętym cienką warstwą tłuszczową dlatego jest wrażliwy na wszystkie detergenty, w tym mydło, preparaty do dezynfekcji oraz promienie UV. Oznacza to, że łatwo go inaktywować prostymi środkami czystości.

            Wirus przenosi się:

            1. bezpośrednio, drogą kropelkową – zawierające wirusa drobne kropelki powstające 
              w trakcie kaszlu, kichania, mówienia mogą być bezpośrednią przyczyna zakażenia. Odległość 1-1,5 m od osoby, z którą prowadzimy rozmowę, traktowana jest jako bezpieczna pod warunkiem, że osoba ta nie kaszle i nie kicha w naszym kierunku (strumień wydzieliny oddechowej pod ciśnieniem),
            2. pośrednio, poprzez skażone wydzieliną oddechową (podczas kichania czy kaszlu) przedmioty i powierzchnie. Wirus nie ma zdolności przetrwania poza organizmem człowieka, ulega dezaktywacji po kilku- kilkunastu godzinach.  

            Nie istnieje szczepionka ani skuteczne leczenie przeciwko koronawirusowi. Dlatego należy pamiętać
            o przestrzeganiu podstawowych zasad zapobiegawczych, które istotnie wpłyną na ograniczenie ryzyka zakażenia:

            1. Często myć ręce – instrukcja jak poprawnie myć ręce znajduje się poniżej

            Należy pamiętać o częstym myciu rąk wodą z mydłem, a jeśli nie ma takiej możliwości dezynfekować je płynami/żelami na bazie alkoholu (min. 60 %).

            Mycie rąk ww. metodami zabija wirusa, jeśli znajduje się on na rękach.

            Wirus ma zdolność do krótkotrwałego przebywania na powierzchniach i przedmiotach jeśli skażone zostały wydzieliną oddechową (w trakcie kaszlu, czy kichania) osób chorych. Istnieje ryzyko przeniesienia wirusa z zanieczyszczonych powierzchni na rękach np. dotykając twarzy lub pocierając oczy. Dlatego częste mycie rąk zmniejsza ryzyko zakażenia.

            2. Stosować zasady ochrony podczas kichania i kaszlu

            Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min. 60 %). Zakrycie ust i nosa podczas kaszlu
            i kichania zapobiega rozprzestrzenianiu się zarazków, w tym wirusów. Jeśli nie przestrzega się tej zasady można łatwo zanieczyścić przedmioty, powierzchnie lub dotykane, np. przy powitaniu, osoby.

            3. Zachować bezpieczną odległość  

            Należy zachować co najmniej 1 metr odległości z osobą, która kaszle, kicha i ma gorączkę.
            Gdy ktoś z chorobą układu oddechowego, taką jak 2019-nCoV, kaszle lub kicha, wydala pod ciśnieniem małe kropelki zawierające wirusa. Jeśli jest się zbyt blisko, można wdychać wirusa.

             

            4. Unikać dotykania oczu, nosa i ust

            Dłonie dotykają wielu powierzchni, które mogą być zanieczyszczone wirusem. Dotknięcie oczu, nosa lub ust zanieczyszczonymi rękami, może spowodować przeniesienie się wirusa
            z powierzchni na siebie.

            5. Będąc chorym, mając: gorączkę, kaszel, trudności w oddychaniu po powrocie z krajów gdzie szerzy się koronawirus, jeśli nie upłynęło 14 dni od powrotu  – NIE należy przychodzić do szkoły

            Należy niezwłocznie zasięgnąć pomocy medycznej – udać się na oddział zakaźny albo obserwacyjno-zakaźny, zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi w  Komunikacie krajowego konsultanta w dziedzinie chorób zakaźnych (https://gis.gov.pl/aktualnosci/komunikat-krajowego-konsultanta-w-dziedzinie-chorych-zakaznych/).

            Należy przy tym pamiętać, żeby unikać środków komunikacji publicznej, aby nie narażać innych osób. Zaleca się osłonięcie ust i nosa maseczka ochronną, która stanowi pierwszą  barierę ochronną dla otoczenia.

            6. Będąc chorym i mając bardzo złe samopoczucie, ale gdy nie podróżowało się do krajów,
            w których szerzy się koronawirus – NIE należy od razu podejrzewać u siebie zakażenia koronawirusem. Jednak w dbałości o własne zdrowie NIE należy przychodzić do szkoły, należy pozostać w domu i zasięgnąć porady lekarza rodzinnego.

            Objawy ze strony układu oddechowego z towarzyszącą gorączką mogą mieć wiele przyczyn np. wirusową (wirusy grypy, adenowirusy, rynowirusy,  koronawirusy, wirusy paragrypy), czy bakteryjną (pałeczka Haemophilus influenzaea, pałeczka krztuśca, chlamydia, mykoplazama).

            7. Mając łagodne objawy ze strony układu oddechowego, gdy nie podróżowało się do krajów,
            w których szerzy się koronawirus należy
            starannie stosować podstawowe zasady higieny oddychania oraz higieny rąk i pozostać w domu do czasu powrotu do zdrowia, jeśli to możliwe.

             

            8. Unikać spożywania surowych lub niedogotowanych produktów pochodzenia zwierzęcego
            Ostrożnie obchodź się z surowym mięsem, mlekiem lub narządami zwierzęcymi, aby uniknąć krzyżowego zanieczyszczenia poprzez niegotowaną żywność, zgodnie z dobrymi zasadami bezpieczeństwa żywności.

            9. Zapobiegać innym chorobom zakaźnym poprzez szczepienia, np. przeciwko grypie. W zależności od sezonu epidemicznego, w Polsce rejestruje się od kilkuset tysięcy do kilku milionów zachorowań i podejrzeń zachorowań na grypę i zachorowania grypopodobne rocznie. Szczyt zachorowań ma miejsce zwykle między styczniem a marcem. Ostre infekcje wirusowe mogą sprzyjać zakażeniom innymi czynnikami infekcyjnymi, w tym wirusami. Nie należy jednak traktować szczepień ochronnych przeciwko grypie jako sposobu zapobiegania zakażeniom koronawirusem.

            10. Dbać o odporność, wysypiać się, dbać o kondycję fizyczną, racjonalne odżywianie.

             

             

        • Wernisaż wystawy Hanny Łocz i koncert zespołu "Bez zgrzytu"
          • Wernisaż wystawy Hanny Łocz i koncert zespołu "Bez zgrzytu"

          •  

             

            Tuż po feriach zimowych, w szkolnej „Galerii Na Piętrze” pojawiły się pierwsze zwiastuny wiosny. Wszystko to za sprawą pani Hanny Łocz, której kolorowe prace tak wiosennie rozświetliły naszą galerię. Bardzo podobały się obrazy przedstawiające kwiaty i przesympatyczne ptaszki. Nieco intrygującej tajemniczości wprowadziły natomiast prace przedstawiające maski. Młodsi widzowie przyglądali się im nawet z pewnym respektem. Podczas wernisażu autorka opowiadała o swoich twórczych dokonaniach, o  artystycznych inspiracjach oraz o warsztacie. Jak zwykle w takich okolicznościach uczestnicy wernisażu zasypali autorkę mnóstwem pytań.

            Niestety, na to nie było zbyt wiele czasu, ponieważ dodatkową atrakcją tego spotkania był koncert zespołu „Bez zgrzytu”. Pani Hanna Łocz jest basistką i wokalistką tego zespołu. Pisze także słowa i muzykę do wielu piosenek wykonywanych przez ten zespół. Wszystkie utwory zaprezentowane przez muzyków grupy „Bez zgrzytu” spotkały się z żywą reakcją publiczności, o czym świadczyły głośne oklaski widowni.

            Brawa otrzymali również uczniowie, którzy w pewnym momencie przyłączyli się do zespołu i  wspólnie wykonali jedną z piosenek.