• Wybory do Rady Uczniów
          • Wybory do Rady Uczniów

          •  

            Ważnym organem szkoły jest samorząd uczniowski, a więc samorządy klasowe i Rada Uczniów. Te pierwsze są wybierane przez poszczególne społeczności klasowe podczas wrześniowych lekcji wychowawczych. Przewodniczący samorządów klasowych stają się automatycznie członkami nowej Rady Uczniów.

            Ponieważ zgodnie z naszym szkolnym statutem Rada Uczniów to gremium dziesięciosobowe, pozostałych siedem miejsc jest obsadzanych przez wybory, w których uczestniczą wszyscy uczniowie z klas I-VI.

            W środę, 28 września, podczas szkolnego apelu zaprezentowani zostali kandydaci, których w tym roku szkolnym uzbierała się spora, szesnastoosobowa grupa. Każdy z kandydatów miał w jednym zdaniu zachęcić koleżanki i kolegów do głosowania na jego kandydaturę.

            Wybory przeprowadziła Komisja Wyborcza składająca się z już wybranych członków nowej Rady, czyli tegorocznych przewodniczących samorządów klasowych - Jakuba Marczaka z klasy szóstej, Oli Walencik z klasy piątej i Mateusza Bobrowskiego z klasy czwartej.

            Uprawnionych do głosowania było 106 uczniów, głosy oddało 103. Komisja wyjęła z urny 103 karty do głosowania, z których 102 było ważne. Na jednej zaznaczono zbyt dużą liczbę kandydatów. Nowymi członkami Rady Uczniów zostali: Dominik Bocian, Jakub Kocyk, Magda Korczak, Krzysztof Suska i Grzegorz Waśniewski z klasy VI-ej oraz Zuzanna Dyga i Dominik Kędziorek z klasy V-ej.

            Nastepnego dnia podczs pierwszego zebrania nowej Rady jej członkowie wybrali na przewodniczącego Krzysztofa Suskę. Jego zastępcą został Jakub Marczak. Za finanse będzie odpowiadał nowy skarbnik - Jakub Kocyk, a "interesów" najmłodszych uczniów (z klas I-III) pilnować będzie ich rzeczniczka - Zuzanna Dyga.

            Wszystkim wybranym i zarządowi Rady Uczniów pozostaje życzyć wspaniałych pomysłów i oczywiście udanej ich realizacji.

             

        • Z wizytą w Czarnolesie
          • Z wizytą w Czarnolesie

          •  

            Na zakończenie kalendarzowego lata, korzystając z pięknej pogody, uczniowie klasy szóstej razem z nauczycielką języka polskiego wybrali się w czwartek 22 września br. do Czarnolasu.

            Na wstępie kilka historycznych informacji o tym niezwykłym miejscu.

            Pod koniec XV w. Czarnolas przeszedł w ręce rodziny Kochanowskich. W 1559 roku połowę wsi odziedziczył w spadku po rodzicach Jan Kochanowski i osiedlił się tam na stałe około roku 1571. W 1761 roku Czarnolas wykupił Jan Jabłonowski. Staraniem rodziny Jabłonowskich w połowie XIX w. rozpoczęto w Czarnolesie gromadzenie pamiątek po Janie Kochanowskim.

            Jabłonowscy byli fundatorami dworku w stylu klasycystycznym zbudowanego ok. 1870 roku, w którym to po przebudowie w latach 1979-1980 mieści się odtąd Muzeum Jana Kochanowskiego. Byli też fundatorami neogotyckiej kaplicy (1826-1846) wzniesionej w miejscu gdzie według tradycji znajdować się miał dwór Jana Kochanowskiego. Dwór otacza piękny park założony przez znanego ogrodnika J. Sichego. Drzewostan parku stanowią głównie drzewa liściaste w tym 400 letni dąb – pomnik przyrody. W miejscu słynnej lipy pod którą według tradycji siadywał i pisał Jan Kochanowski stoi XIX-wieczny, kamienny obelisk z symbolicznym sarkofagiem Urszulki, córki poety oraz popiersiem Piotra Kochanowskiego, bratanka Jana. W muzeum przechowywane się nieliczne, zachowane po Kochanowskim pamiątki: żelazne, zdobione rozetami i kratownicą renesansowe drzwi pochodzące prawdopodobnie ze skarbczyka oraz fotel kryty złoconym kurdybanem i zwieńczony barokową dekoracją z herbem Kochanowskich – Korwin.

            Muzeum posiada ponadto bogaty zbiór starodruków, rękopisów i fotokopii pierwodruków utworów Kochanowskiego, militariów z XVI w. oraz rzeźb i obrazów z XIX i XX w.

            Kolekcji pamiątek po Janie Kochanowskim dopełnia kolekcja mebli i przedmiotów codziennego użytku z epoki renesansu: skrzynie, krzesła, fotele, sekretarzyki, stoły, dzbany, świeczniki, klepsydra, zegar, kałamarz itp.

            Już po przekroczeniu bramy zdaliśmy sobie sprawę z tego w jak wyjątkowym miejscu się znaleźliśmy. Aleją główną, prowadzącą przez park pełen buków i dębów, doszliśmy do Muzeum. Pani przewodnik oprowadziła nas po kolejnych salach i opowiadała o życiu i twórczości Mistrza Jana. Z zaciekawieniem poznawaliśmy kolejne etaty z życia czarnoleskiego poety. Po obejrzeniu ekspozycji zgromadzonych w sześciu salach Muzeum, przeszliśmy do kaplicy, która jest usytuowana na fundamentach dawnego domu poety . Została ufundowana przez Magdalenę Lubomirską. W tejże kaplicy spoczywają właściciele oraz założyciele dworku czyli Państwo Jabłonowscy. Obecnie w odrestaurowanej już Kaplicy znajduje się wystawa „Mały Wawel” która obrazuje dworski epizod życia Jana Kochanowskiego .


            Naprzeciwko wejścia do kaplicy znajduje się mały pomnik, na nim popiersie poety, a pod pomnikiem mała symboliczna trumienka z napisem Urszula. Po wyjściu z kaplicy pobiegliśmy na kamień, który według legendy ma magiczną moc. Każdy, kto na nim usiądzie, będzie miał zdolności literackie i poetyckie…

            Potem jeszcze krótki spacer alejkami rozległego parku i powrót do szkolnych obowiązków.

             

        • Wycieczka do Lidzbarka Welskiego
          • Wycieczka do Lidzbarka Welskiego

          •  

            Nowy rok szkolny dopiero co się rozpoczął, a my już pojechaliśmy na trzydniową wycieczkę na zachodni kraniec Mazur do Lidzbarka Welskiego. My, to znaczy uczniowie klas IV-VI wraz z wychowawcami - panią Małgorzatą Kościńską, panem Leszkiem Owczarczykiem i panem Tomaszem Dymkiem.

            Zatrzymaliśmy się w ośrodku wypoczynkowym "Pod lipami" pięknie położonym na skraju miasteczka Lidzbark, 50 m od plaży miejskiej nad jeziorem Lidzbarskim. Na powierzchni 3,5 ha znajduje sie tu wyjątkowo bogata struktura sportowo-rekreacyjna i baza noclegowa. Po prostu wymarzone miejsce na aktywne spędzanie wolnego czasu. 

            Już pierwszego dnia wieczorem wybraliśmy się nad jezioro. Okazało się, że jego brzegi są wspaniale zagospodarowane. Spacerem można dotrzeć do miasta i na urządzony tam plac zabaw dla dzieci oraz otwartą siłownię z wieloma urządzeniami treningowymi.

            Atrakcji nie musieliśmy szukać poza ośrodkiem. Przygotowano dla nas bogaty program pobytu. Podzieleni na trzy grupy sprawdzaliśmy naszą sprawność fizyczną i umiejętność współdziałania w zespole. Na długo w pamięci pozostaną wizyta w parku linowym i ścianka, a raczej wieża wspinaczkowa o wysokości ponad 8 m z czterema trasami o różnym stopniu trudności. Ścianka posiadała automatyczny system asekuracji, którego w parku linowym już nie było. Tu każdy musiał sam zadbać o swoje bezpieczeństwo przypinając się do stalowych linek asekuracyjnych. Park linowy posiadał 9 platform z przeszkodami o różnym stopniu trudności i zakończony był zjadem tyrolskim. Wychowawcy zaskoczeni byli odwagą swoich uczniów. Tylko jednemu z nich nie udało się pokonać trasy rozpiętej między wysokimi sosnami.

            Wycieczkowiczom spodobała się również bardzo jazda quadami oczywiście pod czujnym okiem instruktora i na bezpiecznym, choć krętym i nierównym torze. Na rowerowych gokartach było bezpiecznej, więc niektórzy lekko szaleli.

            Poszaleć też można było w pneumatycznej kuli toczonej po boisku. Utrzymanie w niej równowagi było bardzo trudne, ale zjednała ona sobie wielu zwolenników zorbingu, bo tak ta atrakcja się nazywa. Jeszcze ciekwsze były szaleństwa w dmuchanych, przezroczystych kulach na ośrodkowym basenie. Tu o utrzymaniu równowagi właściwie nie było już mowy. Świetną zabawę mieli zarówno zamknięci we wnętrzu kuli jak i koledzy obserwujący ich poczynania z leżaków ustawionych wokół basenu.

            Oprócz już wymienionych atrakcji uczniowie uczestniczyli również w integracyjnych torach przeszkód, gdzie należało się wykazać nie tylko sprawnością, ale i współnym działaniem. Wyścigi na desce, przenoszenie wody dziurawą rurą wymagały od uczestników dużej pomysłowości. Wycieczkowicze sprawdzili również swoje umiejętności strzeleckie. Na ośrodkowej strzelnicy próbowali strzelać z łuku i wiatrówki. Okazało się to wcale nie łatwe. Bardzo zabawne okazały się walki sumo oraz wymagające sprytu i poczucia równowagi zmagania ze specjalnymi sztangami, za pomocą których należało zepchnąć przeciwnika z podestu.

            Nie mogło zabraknąć również innych rozrywek. Na dyskotekę pierwszego dnia wybrali się wszyscy, ale nazajutrz chętnych już nie było. Okazało się, że zmęczenie i wysiłek fizyczny dały o sobie znać.

            Ostatniego dnia wyruszyliśmy w drogę powrotną. Po drodze odwiedziliśmy Muzeum Przyrodniczo-Etnograficzne w Jeleniu gdzie mogliśmy zapoznać się z fauną Welskiego Parku Krajobrazowego i dniem codziennym jego mieszkańców. Potem udaliśmy sie na pole bitwy pod Grunwaldem. Ponieważ nie jest to typowo wycieczkowy sezon całe pole mieliśmy tylko dla siebie. W amfiteatrze przy makiecie słynnej bitwy z Krzyżakami pan Leszek opowiedział nam jak ona wyglądała.

            Zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do Rozniszewa. Wycieczka na początku roku, szczególnie taka jak ta, to całkiem niezły pomysł!

             

        • Zaczynamy nowy rok szkolny
          • Zaczynamy nowy rok szkolny

          •  

            Pierwszego września, w czwartek, rozpoczęliśmy nowy rok szkolny 2016/2017. Uczniowie, ich rodzice i nauczyciele spotkali się na mszy świętej odprawionej w rozniszewskiej świątyni przez jej proboszcza księdza Wojciecha Celucha.

            Po mszy wszyscy wraz z pocztem sztandarowym naszej szkoły przeszli pod rozniszewski pomnik poświęcony „Poległym, pomordowanym, zaginionym w latach 1939 – 1945” upamiętniający dramatyczne losy mieszkańców Magnuszewa i innych miejscowości powiatu kozienickiego z czasów II wojny światowej. Tam po krótkiej modlitwie złożyliśmy wiązankę kwiatów i zapaliliśmy znicze.

            Piękna pogoda pozwoliła na przeprowadzenie uroczystości inauguracji nowego roku szkolnego na szkolnym dziedzińcu. Tam też po odśpiewaniu przez zgromadzonych hymnu państwowego powitała wszystkich pani dyrektor Agnieszka Suska. Życzyła wszystkim uczniom sukcesów w nauce, rodzicom dumy ze swoich pociech, a nauczycielom owocnej pracy i płynącej z niej satysfakcji.

            W tym roku do naszej szkoły uczęszczać będzie 145 dzieci, które uczyć się będą w ośmiu oddziałach klasowych. W ośmiu gdyż utworzony został nowy oddział przedszkolny dla dzieci 3 i 4-letnich. W związku z tym powitaliśmy w gronie nauczycieli panią Justynę Słomską, która podjęła się opieki nad tą najmłodszą grupą.

            Po odśpiewaniu hymnu szkolnego i wyprowadzeniu pocztu sztandarowego wszyscy udali się do klas na pierwsze, informacyjne spotkania z wychowawcami. My dołączmy się do wszystkich dzisiejszych życzeń i mamy nadzieję, że będzie co prezentować w nowym roku szkolnym na naszej stronie www.

             

        • Wyprawa do źródeł...  Pilicy
          • Wyprawa do źródeł... Pilicy

          •  

            Druga połowa sierpnia to ostatni dla naszych nauczycieli moment na wakacyjną regenerację sił i nabieranie zapału do pracy w nowym roku szkolnym. Od trzynastu już lat wybierają się w tym czasie wraz z rodzinami i przyjaciółmi na wycieczkę w jakiś ciekawy, a niekoniecznie znany zakątek Polski. W tym roku celem wyprawy była Jura Krakowsko-Częstochowska.

            Najbardziej charakterystyczne elementy krajobrazu Jury to warownie, w większości wybudowane w XIV wieku przez Kazimierza Wielkiego dla ochrony obszarów przygranicznych. Obecnie są to zwykle pozostałe po nich ruiny będące fragmentami zamków, przysiadłe na jurajskich wzgórzach niczym orle gniazda - stąd nazwa głównego, czerwonego szlaku wiodącego przez te tereny od zamku do zamku - Szlak Orlich Gniazd.

            Wycieczkowicze odwiedzili kolejno: zamek w Olsztynie, skąd podziwiali piękną panoramę z widocznym w oddali Klasztorem Jasnogórskim, pięknie odbudowany przez rodzinę Laseckich zamek w Bobolicach, z którego murów widać było zamek w Mirowie - romantyczną ruinę z XIV-go wieku, zamek w Ojcowie, zamek w Pieskowej Skale - perełkę renesansowej architektury polskiej i na koniec zamek Pilcza w Smoleniu nieopodal miejscowości Pilica, u stóp którego znajdują się źródła tak nam bliskiej rzeki Pilicy. Do samych źródeł dotrzeć jednak nie można gdyż kryją się one w bardzo bagnistej i niedostępnej dolinie. Wycieczkowicze zrobili sobie jedynie pamiątkową fotografię na rynku w Pilicy.

            Największe jednak wrażenie wywarł na uczestnikach wycieczki zamek w Ogrodzieńcu. Ta położona na Górze Janowskiego twierdza do dnia dzisiejszego imponuje swoim ogromem. Trwające dwie godziny zwiedzanie jej ruin nikomu się jednak nie dłużyło. W Ogrodzieńcu-Podzamczu wycieczkowicze zwiedzili też zrekonstruowany Gród na Górze Birów gdzie mogli poznać realia średniowiecznego życia i obejrzeć przepiękną panoramę Jury.

             Nie mniej charakterystyczne niż zamki są na Jurze białe, sterczące ostańce skalne o ciekawych kształtach. Nasi nauczyciele obejrzeli niektóre z nich - Maczugę Herkulesa, Bramę Krakowską, Igłę Deotymy czy Mirowskie Skałki. W czasie spaceru Doliną Prądnika w Ojcowskim Parku Narodowym wycieczkowicze zwiedzili mniej znaną niż Grota Łokietka Jaskinię Ciemną, o tyle unikatową, że zwiedza się ją ze świeczką, jak drzewiej bywało, bo nie ma w niej oświetlenia elektrycznego.

            Na trasie naszej wycieczki nie mogło zabraknąć jeszcze jednej atrakcji tego regionu - Pustyni Błędowskiej. To największy w Polsce obszar lotnych piasków liczący około 33 km2 powierzchni. Podróżnicy z Rozniszewa byli jednak pustynią trochę zawiedzeni. W niczym nie przypominała Sahary czy Gobi.

            Ostatnim punktem programu wycieczki było zwiedzanie Huty Szkła Kryształowego w Zawierciu. To wyjątkowa atrakcja turystyczna będąca częścią Szlaku zabytków Techniki Województwa Śląskiego. Zwiedzanie tej funkcjonującej nieprzerwanie od 1884 roku huty odbywa się podczas normalnej pracy zakładu, co pozwala na przyjrzenie się z bliska produkcji wyrobów kryształowych, poczynając od przygotowania surowców, poprzez proces formowania płynnej masy szklanej po zdobienie i pakowanie. Na koniec uczestnicy wyjazdu obejrzeli ekspozycję muzealną przedstawiającą wzornictwo z minionych lat i odwiedzili sklep firmowy, gdzie można było nabyć gotowe produkty huty.

            Pełni wrażeń i bardzo zadowoleni wycieczkowicze szczęśliwie powrócili do Rozniszewa snując po drodze plany przyszłorocznej wycieczki.

             

        • Wrześniowa wycieczka
          • Wrześniowa wycieczka

          •  

            Przypominamy, że już na początku nowego roku szkolnego, w dniach 5-7 września odbędzie się  trzydniowa wycieczka na Mazury do Ośrodka Wypoczynkowego „Pod Lipami” w Lidzbarku Welskim.

            Ośrodek Wypoczynkowy Pod Lipami to obiekt położony na skraju urokliwego miasteczka, Lidzbarka Welskiego, na terenie Welskiego Parku Krajobrazowego. Znajduje się zaledwie 50 m od Jeziora Lidzbarskiego i nowoczesnej plaży miejskiej, przy której rozpoczyna się jeden ze szlaków turystycznych rzeki Wel.

            Ośrodek dysponuje nowoczesną infrastrukturą sportowo- rekreacyjną, zapleczem dydaktycznym w postaci sali multimedialnej- kinowej, sali dyskotekowej oraz salami świetlicowymi. Podczas realizacji programu uczestnicy korzystają wyłącznie z atestowanego sprzętu, który obsługiwany jest przez wykwalifikowanych i doświadczonych instruktorów. Proponujemy trzydniowy pobyt połączony z aktywnymi zajęciami w ramach programu „Aktywny Uczeń”.

            Przewidywany koszt wyjazdu dla 40-osobowej grupy ( uczniowie klas IV-VI ) i 4 opiekunów ( noclegi, wyżywienie, transport, instruktorzy ) wiąże się z opłatą 320 zł od uczestnika.

            Wpłat należy dokonać w terminie do 2 września. Spotkanie organizacyjne związane z przedstawieniem programu i regulaminu wycieczki odbędzie się w czwartek 1 września po uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego.

             

        • Przy szkole powstaje mini-park
          • Przy szkole powstaje mini-park

          •  

            Trwają prace związane z realizacją projektu „Od „Pokolenia” dla pokoleń- Rozniszewski skrawek zieleni” dofinansowanego ze środków programu "Fundusz Inicjatyw Obywatelskich - Mazowsze Lokalnie".

            Celem projektu zgłoszonego przez Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych „Pokolenia” jest zagospodarowanie terenu zieleni na potrzeby rekreacyjne i integracyjne mieszkańców wsi na placu przy naszej szkole. Zakłada on zaprojektowanie i przygotowanie mini-parku, gdzie mogłyby się odbywać spotkania międzypokoleniowe, a także ciekawe lekcje poza salą lekcyjną.

            Wiosną, po uzyskaniu odpowiedniej zgody, została wykonana wycinka uschniętych drzew.  Uprzątnięty został teren po śmietniku. Dużo pracy związanej było z odpowiednim wyrównaniem terenu po likwidacji szamba oraz pracach związanych z budową sieci wodno-kanalizacyjnej. Po nawiezieniu ziemi, wyplantowaniu terenu została zasiana trawa. Udało się wykarczować zbędne gałęzie i usunąć karpy, wygrabiono wytyczone ścieżki i  wywieziono śmieci.

            Kolejnym etapem będzie wygrabienie całego terenu mini-parku, zamontowanie ławek oraz oświetlenia lampkami dogruntowymi.

            Dyrektor szkoły w imieniu Zarządu Stowarzyszenia zwraca się do uczniów, absolwentów i rodziców z prośbą o pomoc . W czwartek 4 sierpnia w godz. 1500 - 16 00 prowadzona będzie akcja grabienia całego terenu przeznaczonego do zagospodarowania.

            Wszystkich chętnych zapraszamy do wspólnego działania. Prosimy o przyniesienie grabek i rękawic roboczych. Przydałby się także ciągnik z przyczepką. Liczymy na Wasze zaangażowanie i pomoc. 

             

        • Najlepsze są wakacje
          • Najlepsze są wakacje

          •  

            „Każdy z Was mi przyzna rację, 
            że najlepsze są wakacje,
            można jechać na Mazury
            lub nad morze albo w góry.(…)”  -  albo przyjść do szkoły, aby wziąć udział w półkolonii.

            Już od kilku lat w czasie wakacji w naszej szkole organizowane są półkolonie letnie. Dla wielu dzieci jest to jedyna forma wypoczynku wakacyjnego. W tym roku półkolonie zorganizowane były dzięki Stowarzyszeniu Inicjatyw Lokalnych „Pokolenia”. Stowarzyszenie w ramach realizacji zadania „Akademia Młodego Pokolenia” finansowanego ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Fundusz zorganizowało letnie półkolonie dla dzieci z czterech gmin: Garbatki-Letnisko, Głowaczowa, Kozienic i Magnuszewa.

            W naszej gminie tą formą wypoczynku objętych zostało 45 dzieci. Dwie grupy 15-toosobowe dla dzieci w  wieku 7-12 lat prowadzone były w naszej szkole, jedna dla uczniów starszych   w Publicznym Gimnazjum w Mniszewie. Półkolonia odbyła się w dniach 4-15 lipca 2016 r. Przez dwa tygodnie, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00- 14.00, uczestnicy półkolonii mieli zorganizowane różnorodne i atrakcyjne zajęcia. 

            Program półkolonii był bardzo urozmaicony. Każdego dnia dzieci robiły coś ciekawego i  niepowtarzalnego. Wychowawcy p. Iwona Dymek i p. Leszek Owczarczyk dbali, aby się nie nudziły i mogły w ciekawy, aktywny sposób spędzić wolny czas. Dużym zainteresowaniem cieszyły się konkursy i turnieje. W starszej grupie zorganizowany był turniej piłkarski: Euro 2016. Podczas zajęć plastycznych dzieci wykazywały się własną kreatywnością. Plakaty, które powstały w konkursie plastycznym „ Lądowanie kosmitów na plaży w Międzyzdrojach” przyozdobiły na czas letni pusty korytarz szkolny. Dużo zabawy było przy malowaniu autoportretów oraz tworzeniu prac z cyklu „ Na plaży i pod wodą” kolorową kredą na kostce brukowej.  Było wesoło i kolorowo. Uczestnicy półkolonii dużo czasu spędzali na świeżym powietrzu. Grali w piłkę, uczestniczyli w różnych wspólnych zabawach i grach zręcznościowych. Bardzo ciekawe okazały się podchody i możliwość rywalizacji przy rozwiązywaniu kolejnych zadań. Odbył się koncert wakacyjnych piosenek i dyskoteka.

            Już drugiego dnia półkolonii  dzieci miały zorganizowaną wycieczkę do Warszawy. Trzygodzinny pobyt w Centrum Nauki Kopernik wszystkim uczestnikom dostarczył wielu wrażeń i emocji. Zwiedzanie kolejnych wystaw, możliwość dotknięcia eksponatów było znakomitą okazją do zabawy i nauki. Po obiedzie, grupy z wychowawcami przeszły na Stare Miasto. Spacerując z przewodnikiem po Starym Mieście koloniści poznali wiele interesujących faktów dotyczących placu Zamkowego, Zamku Królewskiego, Kolumny Zygmunta, Katedry św. Jana, Rynku Starego Miasta, Barbakanu, murów obronnych, pomnika Małego Powstańca. Pobyt w Warszawie zachęcił uczestników półkolonii do poznania legend warszawskich.

            Następnego dnia dzieci czytały legendy i wykonywały prace plastyczne do wybranych opowieści. Dużą atrakcją był wyjazd do Kozienic do kina i na basen. W kozienickim kinie koloniści obejrzeli film przygodowy pt. „Kapitan Szablozębny i skarb piratów”, a następnie przeszli do Kozienickiego Centrum Rekreacji i Sportu na basen.  Zabawa w wodzie była ogromną przyjemnością i relaksem. Na zakończenie pobytu w Kozienicach uczestnicy udali się do baru „Mors” na pyszną pizzę. Wyjazd kolonistów odbył się dzięki życzliwości i wsparciu Pana Wójta Marka Drapały, który udostępnił autokary. Uczestnicy półkolonii bezpiecznie, atrakcyjnie i wesoło spędzili swój wolny czas. Szkoda tylko, że półkolonia tak krótko trwała. Pozostały miłe wspomnienia i zdjęcia.

             

        • Nowe logo szkoły
          • Nowe logo szkoły

          •  

            Podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego 2015/2016 została zaprezentowana zwycięska praca w konkursie na projekt graficzny logo szkoły.

            Jury konkursu złożone z przedstawicieli uczniów, nauczycieli, rodziców oraz zaprzyjaźnionych ze szkołą grafików, po długiej dyskusji na logo szkoły podstawowej w Rozniszewie wybrała projekt, który pośrodku koła przedstawia symbol, przeszłości - książkę i  wieczne pióro, połączone z symbolem nowoczesności i przyszłości – monitor.

            Znak graficzny w ciemnym okręgu zawiera pełną nazwę szkoły oraz wskazuje rok założenia szkoły w Rozniszewie -1868.

            Pomysłodawcą, autorem logo szkoły, które z dniem 1 września 2016 roku stanie się oficjalnym znakiem , symbolem naszej szkoły, jest jej absolwent Jakub Owczarczyk.

             

        • Kończymy kolejny rok szkolny
          • Kończymy kolejny rok szkolny

          •  

            Kolejny rok szkolny dobiegł końca. Za nami 10 miesięcy wytężonej pracy i wzmożonego wysiłku, przezwyciężania różnych problemów, ale też radości z osiąganych sukcesów. Nadszedł czas  na dokonanie  podsumowań i refleksji nad tym co się działo po drodze.

            Szkołę podstawową w roku szkolnym 2015/2016 ukończyło czternaścioro uczniów. Świadectwa ukończenia szkoły podstawowej  z wyróżnieniem otrzymali: Aleksy Traczyk, Nela Wawryniuk, Kacper Sobieraj, Jakub Makuch.

            Stypendia za wyniki w nauce otrzymali uczniowie z najwyższą średnią ocen:

            1. Aleksy Traczyk                                kl. VI                       średnia ocen       5,55
            2. Krzysztof Suska                              kl. V                        średnia ocen        5,45
            3. Paulina Kowacka                          kl. V                         średnia ocen        5,36
            4. Nela Wawryniuk                             kl. VI                       średnia ocen        5,18
            5. Julia Galbarczyk                             kl. V                        średnia ocen       5,09
            6. Maja Działkowska                          kl. V                        średnia ocen       5,00
            7. Dominik Bocian                              kl. V                        średnia ocen       5,00
            8. Kacper Sobieraj                              kl. VI                       średnia ocen       5,00

             

                       

            Najlepszym uczniom z klas I – V wychowawcy w czasie uroczystości zakończenia roku szkolnego  wręczyli nagrody książkowe, dyplomy i świadectwa z wyróżnieniem.

            Klasa I A- Zuzanna Bogucka, Karolina Leszczyńska, Jakub Kowalski, Jakub Sikorski, Wiktoria Słomska Dawid Gąsiorek

            Klasa I B – Krystian Frączek, Dawid Kowalczyk, Karol Marczak, Marta Rudnikowska, Adrianna Lewandowska, Marta Matysiak, Oliwier Mróz.

            Klasa II – Mikołaj Działkowski, Oliwia Jendrzejewska, Jakub Rotuski, Tomasz Marchewka, Martyna Sobieraj, Zuzanna Jakubik

            Klasa III – Kinga Walencik, Zuzanna Kruk, Mateusz Bobrowski, Michał Figlewicz, Oskar Trafisz, Kinga Talaga

            Klasa IV – Aleksandra Walencik, Kamil Sąpór, Rafał Grzeżałkowski

            Klasa V – Krzysztof Suska, Paulina Kowacka, Julia Galbarczyk, Maja Działkowska, Dominik Bocian, Norbert Brynda

            Dyplomy i nagrody książkowe za stuprocentową frekwencję:

            Patrycja Czaplińska z kl. I A, Adrian Miśkiewicz z kl. I B, Kacper Marchewka z kl. II,

            Nagroda książkowa i wyróżnienie  za wynik uzyskany w Międzynarodowym  Konkursie Kangur Matematyczny dla Krzysztofa Suski ucznia klasy V.

            Nagrody książkowe od Samorządu Gminy Magnuszew otrzymali uczniowie z najlepszymi wynikami w nauce: Aleksy Traczyk z kl. VI i Krzysztof Suska z kl. V.

            Aktorzy Teatr-zyku Figiel-ek: Kinga Kuźnia, Aleksy Traczyk, Kacper Sobieraj, Jakub Makuch z klasy VI, Paulina Kowacka, Magda Korczak i Norbert Brynda z klasy V odebrali dyplomy za wygranie III miejsca w kategorii teatry dziecięce w Półfinale 16.Mazowieckiego Festiwalu Teatrów Amatorskich w Łochowie.

            A to nasi tegoroczni absolwenci ze swoją wychowawczynią.

             

        • Wakacje z GBP-CK
          • Wakacje z GBP-CK

          •  

            Nie wiesz co zrobić z wolnym, wakacyjnym czasem w sierpniu? Skorzystaj z zaproszenia dla dzieci i młodzieży na Wakacje z GBP-CK.

            Biblioteka w Magnuszewie przygotowała dla Was mnóstwo atrakcji, w tym wyjazdy: do kina, Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie czy Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie. Zapoznaj się ze szczegółami tej oferty zamieszczonymi na plakacie poniżej. Warto!


            W imieniu Gminnej Biblioteki Publicznej - Centrum Kultury w Magnuszewie -  serdecznie zapraszamy!

             

        • W pasiece pana Jurka
          • W pasiece pana Jurka

          •  

            Od kilku już lat w czerwcu uczniowie naszej szkoły odwiedzają rozniszewską pasiekę pana Jerzego Rokity. W tym roku do pasieki pana Jurka zostali zaproszeni uczniowie z klasy III i IV.

            Najpierw był wykład o życiu pszczół i znaczeniu ich pracy. Pan Jurek przygotował odpowiednie ilustracje oraz przedmioty, dzięki którym wszystko łatwiej można było zrozumieć. Potem był spacer do uli. Tam nasz gospodarz pokazywał wnętrze pszczelego domu oraz wszystkich jego domowników. Było trochę emocji, kiedy tysiące zaniepokojonych owadów z głośnym bzyczeniem fruwało koło naszych głów. Na szczęście wszyscy mieli bezpieczne stroje pszczelarskie. Nikt nie został użądlony. Nawet pan Jurek był bezpieczny, chociaż ule otwierał gołymi rękami.

            Na koniec odbyła się degustacja miodu. Wszyscy odważni młodzi pszczelarze dostali w nagrodę bułeczki grubo posmarowane słodkim przysmakiem.

             

        • Pierwszaki w "Magicznych Ogrodach"
          • Pierwszaki w "Magicznych Ogrodach"

          •  

            W pobliżu Janowca nad Wisłą wśród lasów, łąk, lessowych wapiennych wąwozów powstał rodzinny park tematyczny - „Magiczne Ogrody”. To pierwszy w Polsce ogród sensoryczny.

            Tuż przed wakacjami uczniowie klas pierwszych odwiedzili to magiczne miejsce pełne baśniowych postaci i zakątków.  Przekraczając bramę „Magicznych Ogrodów” pierwszaki stały się częścią niezwykłego świata zamieszkałego przez tajemnicze istoty. W przepięknej scenografii kilkuhektarowego ogrodu odkrywały kolejne krainy, z których każda oferowała inne atrakcje, zaplanowane tak, by wspierały rozwój umysłu i wyobraźni dziecka. Ale po kolei…

            Przy wejściu witają dzieci Mordole - włochate stwory z workami nie wiadomo co kryjącymi i lubiące straszyć dzieciaki. A do ogrodu wchodzi się przez piękną „Kwiatową bramę”. Za bramą już tylko same atrakcje i cuda. Na początku „Drzewo Skrzata” i jego mieszkaniec, który opowiada baśniową historię „Magicznych Ogrodów”.

            Dzieci odwiedziły „Wrzosowisko”, gdzie tropiły jego zaczarowanych mieszkańców, węże. Podziwiały, wąchały i wybierały te najpiękniej pachnące kwiaty w „Różance”.  Oglądały błotną „Kuchnię Bulwiaków’, odtańczyły taniec na „Marchewkowym polu”.

            Było mnóstwo atrakcji na „Robankowej łące”,  w „Smoczym gnieździe”, a ciekawość zawiodła nas do domku śpiących Mordoli. „Krasnoludzki Gród” to lekcja poglądowa pracy kowala, dentysty i mistrza fechtunku. Zachwycił nas „Wodny świat” i jego kolorowi mieszkańcy. Dobra zabawa i wesoły miny zniknęły gdy przekroczyliśmy bramę „Mroczydła”. Zapanowała, niespotykana, cisza i widać było przerażenie w wielu oczach. Nie wszyscy odważyli się wejść do groty , a niektórzy szybciej wychodzili niż wchodzili. Na szczęście „Mroczydło” opuściliśmy w komplecie.

            Później były już same przyjemności, zabawa i śmiech, no i powrót do domu.

             

        • "Jak nie czytam, jak czytam"
          • "Jak nie czytam, jak czytam"

          •  

            „Jak nie czytam, jak czytam” – pod takim przewrotnym nieco hasłem miesięcznik „Biblioteka w Szkole” zorganizował akcję promująca czytelnictwo, polegającą na ustanowieniu rekordu w czytaniu w jednym momencie.

            10 czerwca o godz. 1000 uczniowie naszej szkoły tak jak tysiące uczniów ze szkół w całej Polsce zasiedli ze swoimi ulubionymi książkami, aby pokazać, że są czytelnikami. W rozniszewskiej szkole łącznie z nauczycielami było nas 117 – może nie pobiliśmy rekordu, ale udowodniliśmy, że dzieci czytają (chyba nawet częściej i więcej niż dorośli!). Dokumentacja fotograficzna i zdjęcia zostały wysłane do organizatorów akcji.

             

        • "Od baroku do współczesności" - koncert Damiana Sabały
          • "Od baroku do współczesności" - koncert Damiana Sabały

          •  

            W naszej szkole gościliśmy dziś Damiana Sabałę, absolwenta Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Damian jest mieszkańcem Warki, ma 23 lata i jak podczas jego koncertu przekonaliśmy się, ma ogromny talent.

            Od wielu lat gra na akordeonie. Instrument, który wybrał jest instrumentem muzycznym o bardzo skomplikowanej budowie, wielu odmianach i rozmiarach. Wymagającym niezwykłej podzielności uwagi oraz fizycznej sprawności grającego. Przeznaczony najczęściej do jednoczesnego akompaniowania i prowadzenia melodii, choć nie jest to regułą. Poprzez swój wygląd zewnętrzny i zasadę działania wzbudza różnorakie odczucia wśród grających, słuchających i oglądających.

            Nasz dzisiejszy gość zaprezentował utwory z różnych epok muzycznych. Podczas koncertów „Od baroku do współczesności” słuchaliśmy utworów muzycznych, które określić można mianem muzyki ilustracyjnej. Słuchając muzyki i podziwiając kunszt akordeonisty w waszej wyobraźni powstawały niezwykłe obrazy.

            Koncert rozpoczął barokowy utwór organowy Ciacona f-moll Johanna Pachebela w adaptacji na akordeon. Potem wysłuchaliśmy 3-częściowej suity Francka Angelis’a, wybitnego kompozytora współczesnej muzyki akordeonowej, łączącego w swych utworach wiele gatunków muzyki dawnej i współczesnej.

            W kolejnej części koncertu solista zaprezentował kompozycje Modesta Musorgskiego będące hołdem oddanym Wiktorowi Hartmannowi, rosyjskiemu malarzowi i architektowi. Wysłuchaliśmy dwóch pierwszych części „Obrazków z wystawy” – Promenady pełniącej rolę preludium i interludium i drugiej części zatytułowanej Gnom. Obecnym na koncercie uczniom naszej szkoły i gimnazjalistom z Mniszewa najbardziej podobały się miniatury „Taniec piskląt w skorupkach” i „Chatka na kurzej nóżce”.

            Ostatnim utworem koncertu była kompozycja Viktora Vlasowa „Steps”.

            Gromkie brawa słuchaczy i podziękowania przedstawicielek Stowarzyszenia „Pokolenia” – organizatora koncertu – Agnieszki Suski i Małgorzaty Marchewki zakończyły koncert.

            Dzięki obecności ekipy Telewizji „Nasz Powiat” możemy zaprezentować relację filmową z wydarzenia.

             

        • Wakacje tuż, tuż...
          • Wakacje tuż, tuż...

          •  

            Wakacje tuż, tuż… już wszyscy myślimy o lecie i wolnym czasie od obowiązków szkolnych. Policjanci z Komisariatu Policji w Grabowie nad Pilicą dzielnicowi asp. Grzegorz Stępień i sierż. Szt. Marek Gizicki w czwartek 9 czerwca odwiedzili naszą szkołę, aby porozmawiać z dziećmi nt. bezpieczeństwa w czasie wakacji.

            Na początku nasi uczniowie obejrzeli film o bezpieczeństwie nad wodą (obejrzyj tutaj), a następnie wspólnie z funkcjonariuszami omawiali zasady bezpiecznego wypoczynku nad wodą.

            Podsumowaniem była prezentacja broszury opracowanej w ramach akcji informacyjno-edukacyjnej przez KGP „Zasady bezpiecznego zachowania nad wodą”. Była jeszcze okazja do przypomnienia głównych zasad BRD, czyli bezpiecznego korzystania i bycia uczestnikiem ruchu drogowego. Mówienia i przypominania o bezpieczeństwie nigdy nie jest za dużo. Dziękujemy Policjantom za spotkanie i przeprowadzoną prelekcję.

            Zachęcamy do obejrzenia jeszcze jednego filmu i zapoznania się z kilkoma zasadami zamieszczonymi w tym pliku zasady.pdf .

             

        • Naukowy Dzień Dziecka
          • Naukowy Dzień Dziecka

          •  

            Z okazji Dnia Dziecka zaprosiliśmy naszych uczniów na Dzień Nauki przygotowany przez firmę "Roboty i spółka". W poniedziałek, 30 maja, nasze dzieci wkroczyły do świata lego robotyki, ucząc się budować działające roboty z klocków Lego Mindstorms lub Lego WeDo.

            Ponadto uczestniczyły w interaktywnym pokazie eksperymentów chemicznych. Uczniowie, nawet ci całkiem mali wzięli czynny udział w przeprowadzaniu spektakularnych doświadczeń naukowych, podczas których mogli zawsze zapytać, dotknąć czy nawet samemu przeprowadzić dany eksperyment. Ale po kolei...

            Wszystko zaczęło się od spotkania na szkolnym dziedzińcu. Pani dyrektor Agnieszka Suska złożyła nam serdeczne życzenia z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka. Pogoda była wspaniała więc bez problemu mogliśmy skrócić sobie oczekiwanie na zaproszonych gości z firmy "Roboty i spółka" biorąc udział w konkursie  rysowania kredą na chodniku (młodsze klasy), czy w grze w "Dwa ognie" (starsze klasy).

            Potem podzieliliśmy się na cztery grupy i rozpoczęły się pasjonujące zajęcia. Na dziedzińcu klasy pierwsze uczestniczyły w pokazach eksperymentów chemicznych, które potem przeniesione zostały na salę gimnastyczną ze względu na przeszkadzające w nich południowe słońce. Tam pozostali uczniowie mogli obserwować płonącą podłogę czy "krwawe" rany na własnych rękach. Podobała sie też hodowla kolorowych kryształów. Ciekawe czy chemia w gimnazjum okaże się równie ciekawa?

            Podczas gdy jedni obserwowali chemiczne ciekawostki inni zajęli się konstruowaniem robotów z klocków Lego. Okazało sie to całkiem proste nawet dla przedszkolaków. Na zakończenie tych zajęć można było wypróbować jak działa skonstruowany własnoręcznie mechanizm.

            Dodatkową atrakcją tego dnia była możliwość przeniesienia się do wirtualnej rzeczywistości za pomocą specjalnego urządzenia Oculus Rift. Ta atrakcja budziła zachwyt każdego, kto zdecydował się spróbować! Przejażdżka wirtualnym rollercoasterem po wirtualnym pokoju nawet nie daje się porównać z rzeczywistością, gdyż akurat taka rzeczywistość nie istnieje.

            Chyba trudno będzie w przyszłym roku szkolnym wymyśleć ciekawszy sposób spędzenia Dnia Dziecka. Uczniom pozostaje liczyć na pomysłowość i inwencję nauczycieli i rodziców.

             

        • Dzień Mamy w przedszkolu
          • Dzień Mamy w przedszkolu

          •  

            Najmłodsze dzieci z naszej szkoły jak co roku pamiętały o święcie najważniejszej w ich życiu osoby - mamy. Uczyły się pilnie wierszyków i piosenek, przygotowały kolorowe, papierowe kwiaty i tradycyjne laurki. A w środę, 25 maja, zaprosiły mamy do przedszkola.

            Od samego rana bardzo się starały, by sala wyglądała odświętnie. Sprzątały układały zabawki, ozdabiały okna i tablice, na których pojawiły się okolicznościowe wystawki prac. Wszystko pod czujnym okiem swojej pani - Grażyny Jakóbczak.

            Prezentacja artystyczna wypadła znakomicie, choć trochę stresujące były dla dzieci błyski fleszy i szum kamer filmowych. Ale w obecnej dobie powszechnej cyfryzacji, która kochająca mama mogłaby sobie odmówić takiej pamiątki.

            Na uroczystości obecna była również pani Agnieszka Suska - dyrektorka naszej szkoły. To dzięki niej możemy zamieścić zdjęcia z tego święta. Na koniec nie mogło zabraknąć słodkiego poczęstunku, który tym razem przygotowały dzieci oczywiście z pomocą swojej pani.

             

        • Sukces Teatr-zyku Figiel-ek
          • Sukces Teatr-zyku Figiel-ek

          •  

            12 maja aktorzy Teatr-zyku Figiel-ek  pojechali do MGOK w Łochowie, w którym odbywały się półfinały XVI Mazowieckiego Festiwalu Teatrów Amatorskich. Wzięło w nich udział siedem dziecięcych zespołów teatralnych. Nasz teatrzyk zaprezentował spektakl „Eliksir starości” Liliany Bardijewskiej.

            Spodobał się on jury w składzie: przewodnicząca  – Anna Mizińska (kierownik działu teatru Mazowieckiego Instytutu Kultury, koordynator projektu Mazowiecki Festiwal Teatrów Amatorskich), Jolanta Abramczyk (reżyserka i aktorka Zespołu Ludowo-Kabaretowego Łochowianie, animatorka kultury), Monika Maliszewska-Lis (współzałożycielka i aktorka Teatru Makata z Warszawy, działającego od ponad dwudziestu lat z licznymi sukcesami zarówno w Polsce, jak i zagranicą), które przyznało mu III miejsce. Gratulacje za udany występ należy się zespołowi Figiel-ka: Kindze Kuźni, Paulinie Kowackiej, Magdzie Korczak, Kubie Makuchowi, Alkowi Traczykowi, Norbertowi Bryndzie i Kacprowi Sobierajowi.

             

        • Wycieczka do Warszawy
          • Wycieczka do Warszawy

          •  

            W środę, 11 maja, uczniowie z klasy drugiej i trzeciej, pod opieką swoich wychowawców Janiny Kurasiewicz i Marioli Cholewy, wybrali się na wycieczkę do Warszawy. Najpierw w Teatrze „Lalka” obejrzeli spektakl pt. „Robinson Crusoe” zrealizowany przez dwóch młodych artystów słowackich  Ondreja Spišaka i Františka Liptaka.

            Spektakl "Robinson Crusoe" mieści się w formule teatru uczestnictwa. Publiczność wyrusza wraz z Robinsonem w daleką morską podróż. W inscenizacji angażującej całą przestrzeń Teatru Lalka - foyer, w którym zaczyna się przedstawienie, widownię, która była wielkim statkiem (jego środek stanowił podest biegnący wzdłuż całej sali) i wreszcie właściwą scenę – dzieci aktywnie uczestniczyły w wyprawie i jednocześnie były świadkami dramatycznych zdarzeń z życia Robinsona.

            Widzowie przeżywając wraz z Robinsonem wielką przygodę dostrzegą, być może, w tej historii siebie i własną drogę: od młodzieńczego buntu przeciwko systemowi wartości narzucanemu przez dorosłych do dojrzałości osiąganej przez własne trudne doświadczenie. Każdy musi przebyć niebezpieczną, samotną drogę do swojej wyspy – o tym mówią twórcy przedstawienia "Robinson Crusoe". Po wyjściu z teatru wszyscy byli zachwyceni.

            Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie  miasta.  Najpierw Plac Zamkowy i Kolumna Zygmunta. Gdyby ktoś zapomniał w jakim jest mieście, to z pewnością przypomniał by mu dostrzeżony  z tego miejsca Stadion Narodowy, który stał się już jednym z symboli stolicy. Potem był spacer po Starym  Mieście, Pałac Prezydencki  i Pomnik Małego  Żołnierza. Uczestnicy mogli zobaczyć zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Aleją Ogrodu Saskiego wróciliśmy do autokaru. Oczywiście w czasie zwiedzania grupie towarzyszył przewodnik , który bardzo ciekawie opowiadał  o tych miejscach. Dzięki temu uczniowie nie tylko poznali niektóre legendy o Warszawie, ale wzbogacili również swoją wiedzę historyczną o tym mieście.

            Na zakończenie wycieczki dzieci odwiedziły restaurację Mc Donald’s. Pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły.